Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Beck och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Är det någon som har den tecknade serien Tillbaka till framtiden? Jag har bara några avsnitt inspelade från TV3 från första säsongen, och 2 VHS köpfilmer av CiC. Men tycker denna verkligen räknas till ovanliga dubbningar med tanke på hur sällan dessa köpfilmer kommer upp på Tradera. Har för mig att andra säsongen bara sänts på TV3 dessutom. YouTube blockerar till och med introt. :-\

Vem äger rättigheterna till dubbningen i dagsläget...?

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 10 juli 2024 kl. 19:38:23Ja men för att någon ska ha Jans repliker behöver de ju ha bioversionen.
Fast resten av dubbningen är lättillgänglig alltså räcker det med Jannes repliker.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 juli 2024 kl. 22:01:14Och
Jag vill ha de 2 MediaDubb avsnitten av Räddningspatrullen jag saknar som Salle sagt du har.
Jag kan tänka mig betala 150 för att få dem skickade till mig.
Ni får ta det privat, forumets regler tillåter inte att man säljer serier till varandra för pengar.

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 juli 2024 kl. 22:27:04Ni får ta det privat, forumets regler tillåter inte att man säljer serier till varandra för pengar.
Sorry vill dock väldigt gärna ha avsnitten.

Marcusen

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 juli 2024 kl. 22:36:03Sorry vill dock väldigt gärna ha avsnitten.
Det du gör är inget fel, vi är många som skulle ha kunnat betala för Media Dubbs bättre version.

DingoPictures2005

Citat från: Marcusen skrivet 10 juli 2024 kl. 22:37:58Det gör inget fel, vi är många som skulle ha kunnat betala för Media Dubbs bättre version.
Ja och Jabberjaw har de 2 avsnitten som saknas digitaliserade då han enligt Salle hittat dem på inspelade band.

Lennartsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 juli 2024 kl. 22:40:20Ja och Jabberjaw har de 2 avsnitten som saknas digitaliserade då han enligt Salle hittat dem på inspelade band.
Så du har 14 avsnitt? Intressant dubbning, Jag har aldrig sett men verkar ha bra röster de refererade till den i Piff och Puff filmen från 2022

DingoPictures2005

Citat från: Lennartsson skrivet 10 juli 2024 kl. 23:52:14Så du har 14 avsnitt? Intressant dubbning, Jag har aldrig sett men verkar ha bra röster de refererade till den i Piff och Puff filmen från 2022
Yes 16 dubbades.
Ska skicka dom till BPS när jag får tid så han kan lägga ut dem.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 juli 2024 kl. 00:03:27Yes 16 dubbades.
Ska skicka dom till BPS när jag får tid så han kan lägga ut dem.
Kan bli lite svårt med Disney men man kan ju alltid försöka. :) Nya äventyr med Nalle Puhs originaldubbning finns ju till exempel kvar...

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 juli 2024 kl. 22:27:04Ni får ta det privat, forumets regler tillåter inte att man säljer serier till varandra för pengar.
Precis, eventuella diskussioner om pengar får tas privat - att betala för upphovsrättsskyddat material är olagligt, så det är inget som ska eller bör diskuteras offentligt; och definitivt inte här. :)

BPS

Jag vet inte hur pass ovanlig den är men jag har laddat upp När tomten kom till Hans Pettersson.

https://archive.org/details/nar-tomten-kom-till-hans-petterson

När jag söker på titeln i SMDB är allt jag kan hitta en gammal vhs-utgåva från Warner och diverse visningar på SVTs kanaler.

Historielektions Soveren

Citat från: BPS skrivet 11 juli 2024 kl. 00:55:54Jag vet inte hur pass ovanlig den är men jag har laddat upp När tomten kom till Hans Pettersson.

https://archive.org/details/nar-tomten-kom-till-hans-petterson

När jag söker på titeln i SMDB är allt jag kan hitta en gammal vhs-utgåva från Warner och diverse visningar på SVTs kanaler.
Har inte sett den än men animationsstilen påminner om mjölklandsmössen
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

BPS

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 11 juli 2024 kl. 10:03:38Har inte sett den än men animationsstilen påminner om mjölklandsmössen
Kanske för att det är Mjölktandsmössen, en tv-special producerade innan serien...

Daniel Hofverberg

Här kommer en sällsynt gammal svenskdubbad TV-serie, som jag gissar att inte alltför många här har sett - Marvels tecknade serie RoboCop från 1988, baserad på långfilmerna med samma namn men mer anpassad för en yngre publik. :)
https://archive.org/details/robocop-den-tecknade-serien

Jag tror inte att serien någonsin sänts på TV i Sverige, men hela serien släpptes på VHS 1990 i form av fyra volymer; dubbade av Lasse Svenssons gamla Media Dubb.

Ingen superkvalitet, men jag har (en gång i tiden) gjort en mild restaurering med AviSynth av de digitaliserade VHS-utgåvorna för att försöka förbättra kvaliteten - men ha realistiska förväntningar, för det är ju fortfarande VHS...

Tyvärr något ofullständiga dubbcredits, och jag vet inte vem som spelar respektive rollfigur - plus det här ökända "m.fl.", som jag inte vet vad det innebär. Men det kanske @Erika eller någon annan kan avgöra...?

Det här är en av de äldre produktioner från Marvel som Disney inte tycks vilja låtsas om existerar sedan uppköpet av Marvel, och som såvitt jag vet inte finns att tillgå på laglig väg någonstans i världen; oavsett språk. Det har funnits äldre DVD-utgåvor i bl.a. Storbritannien från innan Disneys uppköp av Marvel, men sedan uppköpet 2009 verkar den aldrig ha funnits på vare sig DVD eller streaming någonstans.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2024 kl. 11:17:37Här kommer en sällsynt gammal svenskdubbad TV-serie, som jag gissar att inte alltför många här har sett - Marvels tecknade serie RoboCop från 1988, baserad på långfilmerna med samma namn men mer anpassad för en yngre publik. :)
https://archive.org/details/robocop-den-tecknade-serien

Jag tror inte att serien någonsin sänts på TV i Sverige, men hela serien släpptes på VHS 1990 i form av fyra volymer; dubbade av Lasse Svenssons gamla Media Dubb.

Ingen superkvalitet, men jag har (en gång i tiden) gjort en mild restaurering med AviSynth av de digitaliserade VHS-utgåvorna för att försöka förbättra kvaliteten - men ha realistiska förväntningar, för det är ju fortfarande VHS...

Tyvärr något ofullständiga dubbcredits, och jag vet inte vem som spelar respektive rollfigur - plus det här ökända "m.fl.", som jag inte vet vad det innebär. Men det kanske @Erika eller någon annan kan avgöra...?

Det här är en av de äldre produktioner från Marvel som Disney inte tycks vilja låtsas om existerar sedan uppköpet av Marvel, och som såvitt jag vet inte finns att tillgå på laglig väg någonstans i världen; oavsett språk. Det har funnits äldre DVD-utgåvor i bl.a. Storbritannien från innan Disneys uppköp av Marvel, men sedan uppköpet 2009 verkar den aldrig ha funnits på vare sig DVD eller streaming någonstans.
Trevligt tillskott, hoppas verkligen den får ligga kvar om Disney nu knappt ens vill känna vid den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.