Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Historielektions Soveren

Citat från: BPS skrivet 11 juli 2024 kl. 10:11:29Kanske för att det är Mjölktandsmössen, en tv-special producerade innan serien...
Jaså? När är den dubbad kan inte komma ihåg att jag sett den fast jag såg serien
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 11 juli 2024 kl. 11:32:54Trevligt tillskott, hoppas verkligen den får ligga kvar om Disney nu knappt ens vill känna vid den.
RoboCop - The Animated Series på engelska har fått ligga kvar på Archive i fyra år hittills, så jag hoppas och tror att det bör vara relativt lugnt - därav att jag vågar lägga upp den på mitt huvudkonto, istället för slaskkontot. Om Disney inte bråkat om engelskspråkiga videor på fyra år, så borde de väl inte bråka om svenskdubbade versioner med sämre kvalitet...

BPS

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 11 juli 2024 kl. 12:33:49Jaså? När är den dubbad kan inte komma ihåg att jag sett den fast jag såg serien
När tomten kom till Hans Pettersson dubbades 1995 och Ragnar Nyblom var regissör.

DingoPictures2005

Hunden Rover bandet verkar lida av en så kallad sticky tape syndrome🥶.
Spolar bandet igenom min topmatade spelar då tidigare vhs spelare inte drog bandet runt läshuvudet i spolning, vilket jag hoppas kan få bandet spelbart.
Behöver som sagt endast köra bandet genom spelaren en gång för att få över materialet digitalt.

DingoPictures2005

Nu går iallafall digitaliseringen.....
Hoppas verkligen att spelaren inte stannar bandet🥶.

BPS

gstone

Jag tycker någon borde lägga TV dubbningen av Nötknäpparen och muskungen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2024 kl. 22:10:07Jag tycker någon borde lägga TV dubbningen av Nötknäpparen och muskungen.
Jag vet att jag ska ha den inspelad någonstans i röran, men har tyvärr inte lyckats hitta åt bandet än. :(

gstone

Kanske någon kan lägga upp den svenska dubbningen av Danny DeVitos Matilda ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2024 kl. 16:33:08Någon kanske kan lägga up Familjen Flinta i Viva Rock Vegas.
Citat från: MB skrivet  1 maj 2024 kl. 20:34:29Familjen Flinta i Viva Rock Vegas kanske är ovanlig nog att ladda upp? För den finns ju bara dubbad på VHS någon som har den?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2024 kl. 22:21:55Jag har den på DVD, digitaliserad från VHS-utgåvan, men av någon anledning har jag än så länge inte lyckats få den till en hel och felfri fil - just den DVD:n vill inte MakeMKV ha att göra med, av någon märklig anledning... :(

Men jag har inte gett upp än, utan ska fortsätta försöka och se om jag lyckas bli klok på vad som händer med den...
Av en ren slump upptäckte jag nu att den senaste versionen av MakeMKV faktiskt lyckades att rippa min DVD med Familjen Flinta i Viva Rock Vegas utan problem, som alla tidigare versioner av programmet gått bet på. Så jag rippar den just nu, så kommer den upp på Archive inom kort. :)

Edit: Uppladdningen pågår för fullt, men det går inte snabbt - uppladdningen till Archive har hållit på i sju timmar, och just nu är två tredjedelar av videon klar...

gstone

Önskar någon kunde lägga upp den svenska dubbningen av Ge mig ett par vingar som funkar! :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2024 kl. 11:02:04Önskar någon kunde lägga upp den svenska dubbningen av Ge mig ett par vingar som funkar! :)
Jag vet att jag har (eller åtminstone har haft) den inspelad från SVT, men jag hittar tyvärr inte åt den nu när jag söker på hårddisken; trots att jag vet att jag har haft en digital kopia på datorn - så det finns nog en viss risk att den finns på hårddisken som inte funkar... :(

Samlaren

Har någon serien Trasdockorna och skulle kunna lägga upp den på Archive?

tkabt06

Citat från: Samlaren skrivet 15 juli 2024 kl. 17:11:26Har någon serien Trasdockorna och skulle kunna lägga upp den på Archive?
Jag har bara de avsnitten som finns på DVD 

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2024 kl. 03:20:27Av en ren slump upptäckte jag nu att den senaste versionen av MakeMKV faktiskt lyckades att rippa min DVD med Familjen Flinta i Viva Rock Vegas utan problem, som alla tidigare versioner av programmet gått bet på. Så jag rippar den just nu, så kommer den upp på Archive inom kort. :)

Edit: Uppladdningen pågår för fullt, men det går inte snabbt - uppladdningen till Archive har hållit på i sju timmar, och just nu är två tredjedelar av videon klar...
Den verkar vara färdig bearbetad nu.

https://archive.org/details/familjen-flinta-i-viva-rock-vegas