Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Några av dessa bekännelser e rent av könstiga

gstone

No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

Dubintrested

Lillefot

En sak till, jag trodde länge att K:et i Mattias Knaves efternamn var tyst, och att hans namn uttalades "Mattias Nave" istället. I mitt huvud lät det också smidigare än att börja på K direkt efter S.

Det var först när Christian Hedlund spelade in sin intervju med honom som jag insåg att jag hade uttalat det fel i flera år.😅
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 10 september 2023 kl. 18:54:18En sak till, jag trodde länge att K:et i Mattias Knaves efternamn var tyst, och att hans namn uttalades "Mattias Nave" istället. I mitt huvud lät det också smidigare än att börja på K direkt efter S.

Det var först när Christian Hedlund spelade in sin intervju med honom som jag insåg att jag hade uttalat det fel i flera år.😅
Som om de vore ett engelskt uttal som i know & knight?Från början uttalade jag Louise Raeder som de stavades innan jag lärde mig att ae e norskt ä

Adam Larsson

Citat från: MOA skrivet 10 september 2023 kl. 19:55:27Som om de vore ett engelskt uttal som i know & knight?Från början uttalade jag Louise Raeder som de stavades innan jag lärde mig att ae e norskt ä
Min vän vägrar tro att det är ett ä och insisterar att det uttalas Rayder.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 september 2023 kl. 19:55:27Som om de vore ett engelskt uttal som i know & knight?Från början uttalade jag Louise Raeder som de stavades innan jag lärde mig att ae e norskt ä
Och jag trodde att hon hette Louise READER vilket uppenbarligen är "ae" åt fel håll. Samma sak med Elina... ;D :-[

Lillefot

Exakt så. Och jag gjorde även samma sak som du med Louise Raeder samt hennes dotter Elina, kul nog.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

A

Jag trodde att Steve Kratz hette Steve (Stiv) alltså med engelskt uttal.

MOA

Citat från: A skrivet 10 september 2023 kl. 20:11:56Jag trodde att Steve Kratz hette Steve (Stiv) alltså med engelskt uttal.
Lätt & tro då namnet e mycket mer vanligt i USA,Steve med svenskt uttal låter så fult

gstone

Jag hörde en dubbning nyligen där jag tyckte att Jesper Adefelt var rikigt bra.
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 september 2023 kl. 19:14:49Jag hörde en dubbning nyligen där jag tyckte att Jesper Adefelt var riktigt bra.
Det var trevligt att höra.  :)

MOA

Jag erkänner att Staffan Hallerstam e bra som Luigi,bästa insatsen i en av Sveriges sämsta dubbningar

gstone

Jag har börjat titta på Total Drama Island.
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Vi sa inte grattis till min Farmor när hon fyllde år föra veckan  :-[

Hon har lite problem med att använda en mobiltelefon 😅