Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 april 2024 kl. 10:20:27Jag glömde länka Kung Hippo

https://www.youtube.com/watch?v=RGnw5ccs9Rk
Denna har ingen bild i början ser jag, utan rankningen började direkt. Johan Hedenberg låter mer som en huvudantagonist än en skurks korkade hantlangare i rollen, tycker jag. Om Johan lät mer som Heffaklumpen Heff så tror jag att han vore lite bättre i rollen.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 april 2024 kl. 11:30:51Här är Eggplant Wizard

https://www.youtube.com/watch?v=qq1anne01dg
Tja, Mario Milita låter mer som om han kunde passa Toad, tycker jag. Och eftersom Hasse använde två röster till Eggplant Wizard så trodde jag att du skulle ranka dom separat. Och precis som med Kung Hippo så är den engelska rösten nummer ett här. :o

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2024 kl. 23:14:08Tja, Mario Milita låter mer som om han kunde passa Toad, tycker jag. Och eftersom Hasse använde två röster till Eggplant Wizard så trodde jag att du skulle ranka dom separat. Och precis som med Kung Hippo så är den engelska rösten nummer ett här. :o
Vill seriöst inte placera svenska högst upp mer än en gång. Har en reserverad plats för en svensk röst som verkligen är förtjänt av en första plats

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2024 kl. 23:10:44Denna har ingen bild i början ser jag, utan rankningen började direkt. Johan Hedenberg låter mer som en huvudantagonist än en skurks korkade hantlangare i rollen, tycker jag. Om Johan lät mer som Heffaklumpen Heff så tror jag att han vore lite bättre i rollen.
Har aldrig hört honom som Heff Heffaklump, undrar varför Fredrik Dolk inte fortsatte

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 april 2024 kl. 11:42:56Sista rankningen på ett tag

https://www.youtube.com/watch?v=sABRtp-0xto
Tycker att den norska rösten passar mer till en yngre och snällare karaktär. trodde förmodligen först att hon lät så eftersom om du kollar riktigt noga så blir hon tårögd när hon får veta att Simon älskar henne (även om det inte var på riktigt) och att det fick rösten att låta så. 

Och att engelska är längst ner... Ja, vilken chock.:o  

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 april 2024 kl. 22:45:37Tycker att den norska rösten passar mer till en yngre och snällare karaktär. trodde förmodligen först att hon lät så eftersom om du kollar riktigt noga så blir hon tårögd när hon får veta att Simon älskar henne (även om det inte var på riktigt) och att det fick rösten att låta så.

Och att engelska är längst ner... Ja, vilken chock.:o 
Ja vem blir inte tårögd? Tror att riktig kärlek funkar så för repliken är så ikonisk!

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 april 2024 kl. 11:58:34Här har ni Sonic!

https://www.youtube.com/watch?v=8JFVoUnGPxM
Och det är inte så konstigt att persiska och arabiska är längst ner. Persiska låter mer som en ung tjej och arabiska visste jag var feminin. Om latin spanska passar så borde han även passa som Link, eftersom Hasse Jonsson är bra som båda.

Spanska ger mig vibbar av Speedy Gonzales, som också är en snabb karaktär. Alla rösterna förutom tjejrösterna funkar rätt bra, trevligt för att nästan alla funkar.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 april 2024 kl. 19:28:27Och det är inte så konstigt att persiska och arabiska är längst ner. Persiska låter mer som en ung tjej och arabiska visste jag var feminin. Om latin spanska passar så borde han även passa som Link, eftersom Hasse Jonsson är bra som båda.

Spanska ger mig vibbar av Speedy Gonzales, som också är en snabb karaktär. Alla rösterna förutom tjejrösterna funkar rätt bra, trevligt för att nästan alla funkar.
Ja nu när du säger det, AOSTH är baserat på Looney Tunes & jag älskar Rafaels karaktär & inlevelse. Bästa Sonic rösten jag hört :D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 april 2024 kl. 14:58:10Här är Tails

https://www.youtube.com/watch?v=JYSnS5ctSZ0
Spanska vinner här också. Och självklart så är Staffan, tyvärr, längts ner, som du nog nämnde skulle hända förut... Men det ä' förståeligt, även om han är en guilty pleasure hos mig. Dock så finner jag förstås Bevin Hansson och Emelie Clausen snäppet vassare. 

Och tydligen så är Staffan inte den enda killen som dubbade denna varianten av Tails, men åtminstone så är de andra väl i rätt ålder.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 april 2024 kl. 22:02:58Spanska vinner här också. Och självklart så är Staffan, tyvärr, längts ner, som du nog nämnde skulle hända förut... Men det ä' förståeligt, även om han är en guilty pleasure hos mig. Dock så finner jag förstås Bevin Hansson och Emelie Clausen snäppet vassare.

Och tydligen så är Staffan inte den enda killen som dubbade denna varianten av Tails, men åtminstone så är de andra väl i rätt ålder.
Jag älskar Staffan men kan tyvärr inte placera honom högre. Könstigt nog påminner dom spanska rösterna om Yvonne Metaxakis utan irriterande ton som var så malplacerat för Toad. En svensk röst kommer vinna i en snart kommande ranking, så håll ut tills dess bästa Skokaka