Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 juli 2024 kl. 20:48:56Och jag vet inte heller om Alfred får barn senare eller inte, kanske det är hans småsyskon som sjunger på finska, fast det gör ju ändå ingen sense. ::)
Yes & Italien är landet som vunnit flest gånger❤

MOA

Lyssna på min första låt ranking!

https://www.youtube.com/watch?v=qQ-4ygmbNKQ
Fun Fact: Herman van Veen sjunger även det franska introt, förklarar varför han är så ostabil.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 juli 2024 kl. 11:29:36Lyssna på min första låt ranking!

https://www.youtube.com/watch?v=qQ-4ygmbNKQ
Fun Fact: Herman van Veen sjunger även det franska introt, förklarar varför han är så ostabil.
Nederländska och tyska ä' nog de enda versionerna där Alfred kvackar i slutet i introt. Plus så är tydligen alla rösterna samma i båda språken, av någon anledning.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 juli 2024 kl. 21:26:24Nederländska och tyska ä' nog de enda versionerna där Alfred kvackar i slutet i introt. Plus så är tydligen alla rösterna samma i båda språken, av någon anledning.
Herman har problem med franskan, det hörs. Nederländska & tyska är nära besläktade vilket franska inte är. Kommer göra om rankingen i framtiden men ingen blev nog förvånad över min favorit

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 juli 2024 kl. 21:37:05Herman har problem med franskan, det hörs. Nederländska & tyska är nära besläktade vilket franska inte är. Kommer göra om rankingen i framtiden men ingen blev nog förvånad över min favorit
Jag var såklart medveten. ;)

MOA

MOA

Har nu sett att ett avsnitt av Kapten N finns på franska. Anledningen till att jag aldrig såg det tidigare var för att det satt ihop med Super Mario World men när jag är färdig med alla rankningar så kommer Kapten N uppdateras

MOA

Efter  1 månads sökande hittade jag äntligen information om franska röster i Alfred Anka:
Alfred - Evelyne Grandjean
Mulle Mullvad - Roger Carel
Dolf - Francis Lax(Farmor LoL)
Roger Carel är en fransk ikon som spelat många Disney karaktärer & är originalrösten till Asterix. Evelyne spelar Mother Brain i Kapten N & Francis har vi tidigare sett som Farmor. Vilka unika kombinationer

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2024 kl. 13:46:35Efter  1 månads sökande hittade jag äntligen information om franska röster i Alfred Anka:
Alfred - Evelyne Grandjean
Mulle Mullvad - Roger Carel
Dolf - Francis Lax(Farmor LoL)
Roger Carel är en fransk ikon som spelat många Disney karaktärer & är originalrösten till Asterix. Evelyne spelar Mother Brain i Kapten N & Francis har vi tidigare sett som Farmor. Vilka unika kombinationer
Roger Carel är nog som Bert-Åke Varg.

Skokaka

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2024 kl. 23:19:04Roger Carel är nog som Bert-Åke Varg.
Han spelar också Luigi i Hotel Mario
Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2024 kl. 23:19:56Mother Brain är i thumbnailen, men är själv inte med i videon, lol. ;D
För att Erkki är fruktansvärt malplacerad av anledningar som inte behöver förklaras

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 juli 2024 kl. 15:02:42Vår andra anka Alfred är här nu

https://www.youtube.com/watch?v=Lho_dzrC9so
Är Nina Gunke verkligen SÅ dålig, även i rollen som Alfred? Nåja, säg vad du vill om Nina, dock så föredrar jag henne som Alfred än Peach och Toad. Jag är dock osäker på varför han på danska istället heter Rasmus Rap. Jag menar, han rapar ju inte (eller rappar), så det är ett konstigt namnval... 

Men ja, de flesta är feminina eller pojkaktiga. ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2024 kl. 00:22:58Jag är dock osäker på varför han på danska istället heter Rasmus Rap. Jag menar, han rapar ju inte (eller rappar), så det är ett konstigt namnval...
Det är nog snarare den här betydelsen de har haft i åtanke med namnet Rasmus Rap:
https://da.wikipedia.org/wiki/Rap_(lydord)

Rap är ju för övrigt även det danska namnet på Fnatte (i Knattarna)...

Själv tycker jag för övrigt att Nina Gunke är riktigt bra som Alfred - däremot kan hon ju verkligen inte sjunga bra, så slutsången fungerar lite si och så på svenska...