Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2024 kl. 01:24:06Det är nog snarare den här betydelsen de har haft i åtanke med namnet Rasmus Rap:
https://da.wikipedia.org/wiki/Rap_(lydord)

Rap är ju för övrigt även det danska namnet på Fnatte (i Knattarna)...

Själv tycker jag för övrigt att Nina Gunke är riktigt bra som Alfred - däremot kan hon ju verkligen inte sjunga bra, så slutsången fungerar lite si och så på svenska...
Åh, så det betyder faktiskt "kvack" (som typ är Alfreds efternamn) och att han heter Rasmus eftersom det börjar med "Ra", nåja, det förklarar dock saken. Och jag själv gillar också Ninas insats.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2024 kl. 00:22:58Är Nina Gunke verkligen SÅ dålig, även i rollen som Alfred? Nåja, säg vad du vill om Nina, dock så föredrar jag henne som Alfred än Peach och Toad. Jag är dock osäker på varför han på danska istället heter Rasmus Rap. Jag menar, han rapar ju inte (eller rappar), så det är ett konstigt namnval...

Men ja, de flesta är feminina eller pojkaktiga. ;)
Tycker jag också & här kommer Mulle Mullvad(Godhjärtad Kung Koopa)

https://www.youtube.com/watch?v=WmTorPBqT3o
Jag vill också tro att Timm Mehrens spelar Scratch i AOSTH

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 19 juli 2024 kl. 10:37:10Tycker jag också & här kommer Mulle Mullvad(Godhjärtad Kung Koopa)

https://www.youtube.com/watch?v=WmTorPBqT3o
Jag vill också tro att Timm Mehrens spelar Scratch i AOSTH
En snäll liten mullvad som delar röster med en stor elak draksköldpadda. Båda är även farsor, men Mulle är bättre på det. 

Men vad var just det där innan du tog upp de tre sista? Förmodligen eftersom de var väl de "Topp 3 Bästa". 

Nummer ett var såklart förväntat. ;) Undrar dock om han fortfarande lever och hur mycket han har dubbat...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2024 kl. 22:56:50En snäll liten mullvad som delar röster med en stor elak draksköldpadda. Båda är även farsor, men Mulle är bättre på det.

Men vad var just det där innan du tog upp de tre sista? Förmodligen eftersom de var väl de "Topp 3 Bästa".

Nummer ett var såklart förväntat. ;) Undrar dock om han fortfarande lever och hur mycket han har dubbat...
Jag har inte sett att Jan Erik Aune har dött men han är nog inaktiv sedan många år tillbaks. Nedräkningen mellan Espanolo & Kenneth är inget mindre än ett misstag som jag aldrig såg under redigeringen. Det är i alla fall inget större misstag & Nu kan man kalla Kenneth Milldoff för Kenneth Missdoff. Han har varit död i snart 10 år nu, bästa VA

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2024 kl. 11:46:00Här är Hitler kråkan

https://www.youtube.com/watch?v=IlV9hzwN9M4
Alla tre dubbarna hos de tre karaktärerna. Men... Hur är vi verkligen säkra på om det faktiskt är Håkan Mohede som är Krax? Tror inte att jag har hört honom använda den rösten förut. Han låter nog så jobbig för att han ska låta som en kråka medan han pratar, precis som hur Kalle Anka pratar som en... Tja, anka. Tror nog att Steve Kratz, Stefan Frelander och Hasse Jonsson kunde passa. (Röstinspirationer: Gargamel, Eddy och Mega Man, respektive.) 

Och när han hotar Snoddas (är detta vad skatan heter, eller?) att skvallra för kungen att han fortfarande stjäl om han inte gör som han säger tror jag räknas som "blackmail". Alltså att man hotar någon att skvallra deras hemlighet för någon annan om de inte gör som man säger. Det är väl också olagligt, tror jag... 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2024 kl. 12:59:28Min andra sångranking är outro låten

https://www.youtube.com/watch?v=WTYi-2_FELQ
"Your title here, your text here"... Kunde nog inte låta bli att lägga till Jan Erik Aune, va? Ja, norska är riktigt bra. 

Och att den råkade vara i svensk TV... Jag kommer ihåg vid några tillfällen när en serie är helt plötsligt på ett annat språk, som till exempel norska, danska eller engelska, fast det är i Sverige... Undrar hur det gick till... ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2024 kl. 23:01:51Alla tre dubbarna hos de tre karaktärerna. Men... Hur är vi verkligen säkra på om det faktiskt är Håkan Mohede som är Krax? Tror inte att jag har hört honom använda den rösten förut. Han låter nog så jobbig för att han ska låta som en kråka medan han pratar, precis som hur Kalle Anka pratar som en... Tja, anka. Tror nog att Steve Kratz, Stefan Frelander och Hasse Jonsson kunde passa. (Röstinspirationer: Gargamel, Eddy och Mega Man, respektive.)

Och när han hotar Snoddas (är detta vad skatan heter, eller?) att skvallra för kungen att han fortfarande stjäl om han inte gör som han säger tror jag räknas som "blackmail". Alltså att man hotar någon att skvallra deras hemlighet för någon annan om de inte gör som man säger. Det är väl också olagligt, tror jag...
Håkan är lätt & känna igen & det är han. Utpressning, han heter Grabby i originalet
Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2024 kl. 23:04:58"Your title here, your text here"... Kunde nog inte låta bli att lägga till Jan Erik Aune, va? Ja, norska är riktigt bra.

Och att den råkade vara i svensk TV... Jag kommer ihåg vid några tillfällen när en serie är helt plötsligt på ett annat språk, som till exempel norska, danska eller engelska, fast det är i Sverige... Undrar hur det gick till... ???
Mixningsfel enligt Håkan men jag lyssnar hellre på norska än svenska alla dagar i veckan

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2024 kl. 23:34:47Håkan är lätt & känna igen & det är han. Utpressning, han heter Grabby i originaletMixningsfel enligt Håkan men jag lyssnar hellre på norska än svenska alla dagar i veckan
Grabby på nederländska då, hm?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2024 kl. 23:36:55Grabby på nederländska då, hm?
När jag återvänder kommer Modiga Lilla Brödrosten & en intro låt 1 månad framåt

MOA

MOA

Kom på en sak: Borde jag skriva seperata beskrivningar om VA som spelat mer än en karaktär?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 juli 2024 kl. 17:44:18Kom på en sak: Borde jag skriva seperata beskrivningar om VA som spelat mer än en karaktär?
Ja, det kan du väl.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 juli 2024 kl. 23:34:58Vad sägs om länken? Har nog hittat Jan Erik Aune på ett annat ställe ;D
Du kan gärna visa det. :D