Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nya Röstskådespelarna

Startat av Christian Hedlund, 18 juli 2019 kl. 07:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svar

Citat från: Svar skrivet  7 oktober 2022 kl. 15:57:45Men sen tycker jag att själva sidan kunde ha marknadsfört röstskådespelarna exempelvis på dubbningsshemsidan startsida.
Det tycker jag är en miss från Daniel Hoverberg sida.

TonyTonka

Citat från: Sabelöga skrivet  7 oktober 2022 kl. 15:43:32Jag kan bara tala för mej själv här men, jag har inga som helst pengar. Jag uppskattar verkligen din podd men kan tyvär inte bidra. Så jag har inte skrivit något vad jag kan minnas.

Jag tänker det kan finnas andra i min situation som uppskattar det som du gör men inte skriver något eller bara bidrar finansiellt och då är det bara gnällspikarna som hörs tyvär. Trots allt så har ju ni mött era mål i alla tre säsonger så bevisligen finns det ju ett intresse annars hadde väll inte folk röstat med fötterna. Men för den sakens skull behöver man inte också uttala sej. Sen är det ju svårt att veta hur många som kommer härifrån.

Citat från: Svar skrivet  7 oktober 2022 kl. 15:57:45Jag tror att ni kommit med era kickstarters i svåra perioder den första under coronapandemin och nu med inflationen. De flesta på Dubbningshemsidan uppskattar nog podcasten men har kanske inte råd och därför känner de sig kanske som att de inte kan visa intresse för att de inte har kunnat bidra.

Men sen tycker jag att själva sidan kunde ha marknadsfört röstskådespelarna exempelvis på dubbningsshemsidan startsida.
Så kan det också vara, kände själv lite så när jag missade förra kickstarten.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Christian Hedlund

Citat från: Sabelöga skrivet  7 oktober 2022 kl. 15:43:32Jag kan bara tala för mej själv här men, jag har inga som helst pengar. Jag uppskattar verkligen din podd men kan tyvär inte bidra. Så jag har inte skrivit något vad jag kan minnas.

Jag tänker det kan finnas andra i min situation som uppskattar det som du gör men inte skriver något eller bara bidrar finansiellt och då är det bara gnällspikarna som hörs tyvär. Trots allt så har ju ni mött era mål i alla tre säsonger så bevisligen finns det ju ett intresse annars hadde väll inte folk röstat med fötterna. Men för den sakens skull behöver man inte också uttala sej. Sen är det ju svårt att veta hur många som kommer härifrån.

Jag måste förtydliga att min överraskning kring det bristande engagemanget inte har något alls med pengarna till Kickstartern att göra. Du har helt rätt när det kommer till att Säsong 3 (som först avbröts pga Rysslands invasion och nu hamnar mitt i en ekonomisk kris) och det är helt fantastiskt att den nu verkar gå att genomföra. Säsong 2 var lite i en annan situation (Säsong 1 gjorde jag ju gratis) men som sagt, mina tankar handlar inte om brist på pengar, utan bristen på engagemang kring att pepp varandra, dela klippen, kommentera, gilla och sprida ordet. Och bristen på diskussion efter avsnitten. Det kanske bara är jag som pratar efter avsnitten (med Linn) om vad vi fick höra och vad jag tyckte var intressant?

Gällande personliga meddelanden så får absolut en del. Men inte alls någon stor mängd. Majoriteten jag mottar om podden handlar om vilka gäster som borde varit med. 

Jag vet inte, det kanske inte finns något att diskutera efter ett avsnitt? Men detta gör att jag ibland känner att detta forum är mer intresserad av spekulation än att faktiskt prata om yrket på riktigt. 

Den här tråden, det vi pratar om nu, så här mycket har det inte diskuterats om showen någonsin känns det som.

Eller har jag fel? Har jag fel så rätta mig. Ingen blir gladare än jag om jag är ute och cyklar 😊
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Svar

Citat från: Christian Hedlund skrivet  7 oktober 2022 kl. 21:45:06Eller har jag fel? Har jag fel så rätta mig. Ingen blir gladare än jag om jag är ute och cyklar 😊
Diskutera om avsnitten har det gjorts på forumet i denna tråden men också i andra och podden används ofta som källa här även fast du kanske inte ser det så tror jag ändå att det finns engagemang här.

Sabelöga

Citat från: Christian Hedlund skrivet  7 oktober 2022 kl. 21:45:06Jag måste förtydliga att min överraskning kring det bristande engagemanget inte har något alls med pengarna till Kickstartern att göra. Du har helt rätt när det kommer till att Säsong 3 (som först avbröts pga Rysslands invasion och nu hamnar mitt i en ekonomisk kris) och det är helt fantastiskt att den nu verkar gå att genomföra. Säsong 2 var lite i en annan situation (Säsong 1 gjorde jag ju gratis) men som sagt, mina tankar handlar inte om brist på pengar, utan bristen på engagemang kring att pepp varandra, dela klippen, kommentera, gilla och sprida ordet. Och bristen på diskussion efter avsnitten. Det kanske bara är jag som pratar efter avsnitten (med Linn) om vad vi fick höra och vad jag tyckte var intressant?

Gällande personliga meddelanden så får absolut en del. Men inte alls någon stor mängd. Majoriteten jag mottar om podden handlar om vilka gäster som borde varit med.

Jag vet inte, det kanske inte finns något att diskutera efter ett avsnitt? Men detta gör att jag ibland känner att detta forum är mer intresserad av spekulation än att faktiskt prata om yrket på riktigt.

Den här tråden, det vi pratar om nu, så här mycket har det inte diskuterats om showen någonsin känns det som.

Eller har jag fel? Har jag fel så rätta mig. Ingen blir gladare än jag om jag är ute och cyklar 😊
Jag vet att jag själv är ganska passiv i största allmänhet kring mina medievanor, dvs. jag tittat mycket men interagerar rätt lite med kreatörerna bakom, vilket kanske är synd. Tyvär tror jag det finns ganska många som gör så och då "reageras" det rätt lite även om det uppskattas av många. Du är för övrigt en av dom få jag talat med på länge trots att det finns folk jag följer närmre.

Dock så måste jag ju verkligen beklaga att det är så många som till synes meddelar bara för att klaga på vilka gäster som borde ha varit med. Det är ju onekligen varken konstruktivt eller trevligt.. 
Citat från: Svar skrivet  7 oktober 2022 kl. 21:51:10Diskutera om avsnitten har det gjorts på forumet i denna tråden men också i andra och podden används ofta som källa här även fast du kanske inte ser det så tror jag ändå att det finns engagemang här.
Detta kan jag skriva upp på. Har själv sett trådar glida in på ämnen som nämns komma från podden.
Houba !

Christian Hedlund

Citat från: Sabelöga skrivet  8 oktober 2022 kl. 02:35:53Jag vet att jag själv är ganska passiv i största allmänhet kring mina medievanor, dvs. jag tittat mycket men interagerar rätt lite med kreatörerna bakom, vilket kanske är synd. Tyvär tror jag det finns ganska många som gör så och då "reageras" det rätt lite även om det uppskattas av många. Du är för övrigt en av dom få jag talat med på länge trots att det finns folk jag följer närmre.

Dock så måste jag ju verkligen beklaga att det är så många som till synes meddelar bara för att klaga på vilka gäster som borde ha varit med. Det är ju onekligen varken konstruktivt eller trevligt.. Detta kan jag skriva upp på. Har själv sett trådar glida in på ämnen som nämns komma från podden.

Vad roligt att höra.
Det kanske det helt enkelt bara är det vanliga media-problemet med att de negativa kommentarerna hörs högre än de positiva.

Tack så mycket för feedbacken.

Jag ska säga att jag är innerligt glad över att folk tycker om showen ❤️
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Hej kära dubbfans! 💛

Om mindre än 10 timmar avslutas Kickstartern jag och Ehrner kört för att få möjligheten att göra en tredje säsong av #Röstskådespelarna.
Trots att vi i nuläget nått målet så tar vi hemskt gärna emot allt stöd vi kan ända in i kaklet.
Förra gången vi genomförde en sådan här kampanj så stöttades vi av över 100 personer. Dock försvann en handfull i slutet (då Kickstarter inte kunde genomföra transaktionen med dem) men vi klarade målet trots det som en följd av att vi passerat målsumman med råge.

Det jag försöker säga är nog att min rädsla är att vi faller på mållinjen ändå. Det kanske bara är just en rädsla, men om du fortfarande vill stötta oss så tar vi tacksamt emot stödet för att bevara denna kulturskatt och genomföra projektet, oavsett summa du kan avvara i dessa tider.

TACK, alla som backat oss redan och TACK för alla som delat våra inlägg och spridit ordet.
Det här är lika mycket er show som vår 💛
Stötta oss på http://rostskadespelarna.se


//Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Lillefot

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 oktober 2022 kl. 12:30:43Hej kära dubbfans! 💛

Om mindre än 10 timmar avslutas Kickstartern jag och Ehrner kört för att få möjligheten att göra en tredje säsong av #Röstskådespelarna.
Trots att vi i nuläget nått målet så tar vi hemskt gärna emot allt stöd vi kan ända in i kaklet.
Förra gången vi genomförde en sådan här kampanj så stöttades vi av över 100 personer. Dock försvann en handfull i slutet (då Kickstarter inte kunde genomföra transaktionen med dem) men vi klarade målet trots det som en följd av att vi passerat målsumman med råge.

Det jag försöker säga är nog att min rädsla är att vi faller på mållinjen ändå. Det kanske bara är just en rädsla, men om du fortfarande vill stötta oss så tar vi tacksamt emot stödet för att bevara denna kulturskatt och genomföra projektet, oavsett summa du kan avvara i dessa tider.

TACK, alla som backat oss redan och TACK för alla som delat våra inlägg och spridit ordet.
Det här är lika mycket er show som vår 💛
Stötta oss på http://rostskadespelarna.se


//Hedlund


Ingen orsak käre Christian. En sån här chans att få se ansiktena bakom sina favoritröster från barndomen, plus alla intressanta anekdoter från industrin kommer inte var dag, så jag tycker ni förtjänar att få realisera detta projekt.

Kan direkt säga att jag också ökade min pledge till er. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Nu har jag med hjälp från min pappa donerat till kickstarten :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2022 kl. 16:19:52Nu har jag med hjälp från min pappa donerat till kickstarten :D
Vad omtänksamt av honom att hjälpa till. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Jag har ökat min pledge lite då jag nyligen fick mer pengar. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Fråga

Vilken backer är ni? Alltså vilket nummer?

RC

Citat från: Fråga skrivet  9 oktober 2022 kl. 21:40:46Vilken backer är ni? Alltså vilket nummer?
Vet inte om jag ska svara på det. Jag förstår inte varför du frågar.

gstone

Varför gillar inte Daniel Hofverberg Röstskådespelarna ? :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.