Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Djurförvandlingar

Startat av clara liljeberg, 1 maj 2020 kl. 05:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

jag tycker herkules som lemur skulle passa i djurversionen beroende på hur starka lemursvansar är.

Mathilda Gustafsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 20 juli 2020 kl. 16:27:05
det var inte särskilt snällt mot djuren och för hästarna för jag tycker inte ens om jägare som tar koll på de stackars djuren som används till mat och skinn och trofeer som hängde upp på väggen och sköldpaddor till soppa.
Vem har skrivit någonting om att göra sköldpaddor till soppa eller att skada djur?

Disneyfantasten

Jag gjorde lite förvandlingar på jobbet idag;

Ariel förvandlas till en anka (inspirationen fick jag från denna video; www.youtube.com/watch?v=eeVQZiPGpdM , lägg alltså märke till vad de säger 1:59-2:12 , det fick mig att tänka på hur det hade varit om hon hade förvandlats till anka)

Askungen förvandlas till en padda (inspirationen fick jag från 3an, där Lady Tremaine är nära att förvandla henne till padda, vilket fick mig att tänka hur det hade varit om hon hade förvandlats till padda)

Eilonwy förvandlas till en groda (inspirationen fick jag från filmen, där häxorna hotar att förvandla dem till grodor, vilket fick mig att tänka hur det hade varit om hon hade förvandlats till groda)

Lena förvandlas till en vråk (inspirationen fick jag från Walt Disneys originalklassiker, där hon misstas som "Wendy Bird"/"Lena-Hök"; hök på engelska heter hawk som också kan betyda vråk, det engelska namnet för arten "Kaktusvråk/Harrisvråk (Parabuteo unicinctus)" är "Harris's Hawk", därför valde jag just den fågeln, "Wendy Bird" fick mig alltså att tänka på hur det hade varit om hon hade förvandlats till fågel)

Lena förvandlas till en vråk i luften (här förvandlas hon när hon flyger, inspirationen hämtade jag från händelsen i filmen; alltså att hon faktiskt flyger)

Vaiana förvandlas till en vråk (av delvis samma motivering som med Lena) (inspirationen fick jag från denna; www.fanfiction.net/s/12424277/1/A-New-End )

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:48:54
Jag gjorde lite förvandlingar på jobbet idag;

Ariel förvandlas till en anka (inspirationen fick jag från denna video; www.youtube.com/watch?v=eeVQZiPGpdM , lägg alltså märke till vad de säger 1:59-2:12 , det fick mig att tänka på hur det hade varit om hon hade förvandlats till anka)

Askungen förvandlas till en padda (inspirationen fick jag från 3an, där Lady Tremaine är nära att förvandla henne till padda, vilket fick mig att tänka hur det hade varit om hon hade förvandlats till padda)

Eilonwy förvandlas till en groda (inspirationen fick jag från filmen, där häxorna hotar att förvandla dem till grodor, vilket fick mig att tänka hur det hade varit om hon hade förvandlats till groda)

Lena förvandlas till en vråk (inspirationen fick jag från Walt Disneys originalklassiker, där hon misstas som "Wendy Bird"/"Lena-Hök"; hök på engelska heter hawk som också kan betyda vråk, det engelska namnet för arten "Kaktusvråk/Harrisvråk (Parabuteo unicinctus)" är "Harris's Hawk", därför valde jag just den fågeln, "Wendy Bird" fick mig alltså att tänka på hur det hade varit om hon hade förvandlats till fågel)

Lena förvandlas till en vråk i luften (här förvandlas hon när hon flyger, inspirationen hämtade jag från händelsen i filmen; alltså att hon faktiskt flyger)

Vaiana förvandlas till en vråk (av delvis samma motivering som med Lena) (inspirationen fick jag från denna; www.fanfiction.net/s/12424277/1/A-New-End )

Säg gärna vad ni tycker!  :) (jag kommer att göra fler sådana så småningom)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:50:02
Säg gärna vad ni tycker!  :) (jag kommer att göra fler sådana så småningom)
Jag tror nog att Askungen skulle ha blivit en mus

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:53:05
Jag tror nog att Askungen skulle ha blivit en mus

Jag kan ordna det också framöver!  :) (det passar bra i och med hennes musvänner)

Lilla My

Det här börjar att påminna mig om de tusentals förvandlings-fetish bilder jag sett på Deviantart...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lilla My skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:55:35
Det här börjar att påminna mig om de tusentals förvandlings-fetish bilder jag sett på Deviantart...
Och du har en fetish på Lilla My

Lilla My


Mathilda Gustafsson

Citat från: Lilla My skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:59:28
... Va?
De som gjorde bilderna på Deviantart har fetisher och du har en fetish på Lilla My

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:55:35
Det här börjar att påminna mig om de tusentals förvandlings-fetish bilder jag sett på Deviantart...

En del av inspirationen fick jag faktiskt också från Deviantart!  :)

Lilla My

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 augusti 2020 kl. 19:01:15
De som gjorde bilderna har fetish på Deviantart och du har en fetish på Lilla My



Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2020 kl. 19:04:35
En del av inspirationen fick jag faktiskt också från Deviantart!  :)

Yikes okej

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2020 kl. 18:48:54
Jag gjorde lite förvandlingar på jobbet idag;

Ariel förvandlas till en anka (inspirationen fick jag från denna video; www.youtube.com/watch?v=eeVQZiPGpdM , lägg alltså märke till vad de säger 1:59-2:12 , det fick mig att tänka på hur det hade varit om hon hade förvandlats till anka)

Askungen förvandlas till en padda (inspirationen fick jag från 3an, där Lady Tremaine är nära att förvandla henne till padda, vilket fick mig att tänka hur det hade varit om hon hade förvandlats till padda)

Eilonwy förvandlas till en groda (inspirationen fick jag från filmen, där häxorna hotar att förvandla dem till grodor, vilket fick mig att tänka hur det hade varit om hon hade förvandlats till groda)

Lena förvandlas till en vråk (inspirationen fick jag från Walt Disneys originalklassiker, där hon misstas som "Wendy Bird"/"Lena-Hök"; hök på engelska heter hawk som också kan betyda vråk, det engelska namnet för arten "Kaktusvråk/Harrisvråk (Parabuteo unicinctus)" är "Harris's Hawk", därför valde jag just den fågeln, "Wendy Bird" fick mig alltså att tänka på hur det hade varit om hon hade förvandlats till fågel)

Lena förvandlas till en vråk i luften (här förvandlas hon när hon flyger, inspirationen hämtade jag från händelsen i filmen; alltså att hon faktiskt flyger)

Vaiana förvandlas till en vråk (av delvis samma motivering som med Lena) (inspirationen fick jag från denna; www.fanfiction.net/s/12424277/1/A-New-End )

Jättefina. Ska bli kul att se mer.  :)
Gillar att du skrev hur du hade tänkt när du valde förvandlingarna, det gör så att andra kan förstå hur du kom fram till dom djur valen.

Disneyfantasten

Fixade fler idag;

(jag delar upp det så att det inte övernår maxgränsen)

Askungen förvandlas till en mus (detta passar bra i och med hennes musvänner)

Askungen förvandlas till en häst (detta passar bra i och med mössens förvandlingar till hästar)

Törnrosa förvandlas till en flamingo (tycker det matchar hennes rosa klädsel, i just denna bild är hon dock inte rosa klädd, men iallafall)

Törnrosa förvandlas till en flamingo med trollspö (hon använder detta i Förtrollade Äventyr och det fick mig att tänka på hur det kunde ha varit om hon förvandlat sig själv med det)

Alice förvandlas till en flamingo (tycker det passar eftersom att hon spelar krocket med dessa i filmen)

Alice förvandlas till en flamingo med trolldryck (hon dricker ett medel som får henne att krympa i filmen och det fick mig att tänka på hur det kunde ha varit om hon drack ett medel som förvandlade henne)

Mer kommer snart...

Disneyfantasten

Pocahontas förvandlas till en vithövdad havsörn (tycker det passar för att filmen utspelar sig i Nordamerika och där framträder faktiskt även ett örnpar)

Belle förvandlas till en uggla (tycker det passar till hennes klokhet eftersom hon läser många böcker)

Mulan förvandlas till en falk (tycker det passar i och med att en falk framträder i filmen)

Tiana förvandlas till en alligator (tycker det passar eftersom en av hennes bästa vänner är en alligator)

Esmeralda förvandlas till en sekreterarfågel (tycker det passar till hennes yrke som spåkvinna)

Jasmine förvandlas till en krontrana (tycker det passar till hennes exotiska klädsel)

Mer kommer snart...