Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  4 augusti 2019 kl. 17:04:48
Jag är inte helt 100%, men jag tror det kan vara antingen Maria Rydberg eller Sharon Dyall. ^^

Jag tycker att det kan låta lite som Susanne Barklund faktiskt. ;)

moviefan

 Finns det någon chans att Olofs Frostiga Äventyr ges ut på dvd/bluray ? Eller kommer den bara att visas på tex, Disney Channel ? Hoppas den visas på Disney Channel snart igen, den är ju bra.   :D

Alexander

#362
Nyheter om Disneys kommande Piff och Puff: Räddningspatrullen filmen.

Första uppdateringen om projektet sedan 2014/2015.

Planerna är att försöka göra den färdig till en amerikansk höst/vinter 2021 premiär.  :)

Filmen kommer vara en nytolkning och fokusera på främst Piff och Puffs brottbekämpningsäventyr.
Om Pärlan, Oscar eller Zipper är med i filmen är fortfarande oklart.

Filmen är tänkt som en blandning med data animerade djur och riktiga skådespelare som människorna.

https://discussingfilm.net/2020/02/29/steve-saklad-joins-live-action-rescue-rangers-remake-exclusive/

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  1 mars 2020 kl. 07:56:14
Nyheter om Disneys kommande Piff och Puff: Räddningspatrullen filmen.

Första uppdateringen om projektet sedan 2014/2015.

Planerna är att försöka göra den färdig till en amerikansk höst/vinter 2021 premiär.  :)

Filmen kommer vara en nytolkning och fokusera på främst Piff och Puffs brottbekämpningsäventyr.
Om Pärlan, Oscar eller Zipper är med i filmen är fortfarande oklart.

Filmen är tänkt som en blandning med data animerade djur och riktiga skådespelare som människorna.

https://discussingfilm.net/2020/02/29/steve-saklad-joins-live-action-rescue-rangers-remake-exclusive/

Det ska bli intressant att se hur de kommer att se ut...

Det är också möjligt att jag ser även denna film på bio, som jag gjorde med Christoffer Robin & Nalle Puh...

Hoppas att Disney snart släpper en trailer för Raya and The Last Dragon, samt en trailer för The One and Only Ivan... (nu i mars gissar jag att antingen en av dessa eller båda släpps i en trailer, vilket kanske rentav sker redan vid premiären av Framåt)

gstone

Citat från: Alexander skrivet 31 augusti 2018 kl. 15:04:39
Släpp loss penselns kraft i en bortglömd värld!  ;D

Min Disney blogg har utökats med creditlista för de två Disney TV-spelen Epic Mickey & Epic Mickey 2: Två är starkare än en .

Epic Mickey handlar om Musse Pigg som av misstag skadar en värld med bortglömda Disney figurer, inklusive Walt Disneys första stjärna Kalle Kanin. Det är upp till Musse att laga den bortglömda världen och besegra mörkret som döljer sig i den och inom han själv.  :)

Första spelets introduktion

https://m.youtube.com/watch?v=mx6GG3wk8wM&t=5s


Creditlistan innehåller ALLA rollfigurer från båda spelen! Hoppas alla ska ha nytta av den om ni hade tänkt spela dessa.
Toppen spel tycker jag! :)
https://nouw.com/magicgold/dubbcredits-epic-mickey-epic-mickey-2--t-32356360

Epic Mickey är proppfullt med superbra skådespelare !!

I spelet är ju Claes Ljungmark, Fred Johanson, Jacob Nordenson, Calle Carlswärd, Sanna Martin och sjäva Sharon Dyall !!! för att nämna några, GRYM ROLLISTA !! :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Kollade på bioaffischen av Aristocats, och ser att den nämner en figur som heter "Oriental cat", ledaren för musikbandet.
Någon som vet mer om den här figuren som finns på affischen, men inte i filmen?

Eller är det den kinesiska katten från filmen? Som skulle ha varit ledaren innan de uppfann Scat Cat, trots att han också är på affischen?  ???
https://www.amazon.com/Aristocats-Authentic-Original-Sterling-Holloway/dp/B082LN4RGN

Disneyfantasten

Krackelibankelfnatt, fortfarande inga nyheter om kommande animerade storfilmer efter Själen och Raya och Den Sista Draken... (och fortfarande inga animationsbilder eller teaser till den sistnämnda)

Mathilda Gustafsson

Vilken är den äldsta svenska dubbningen som Disney fortfarande använder?

Varsågod

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 20:47:36
Krackelibankelfnatt, fortfarande inga nyheter om kommande animerade storfilmer efter Själen och Raya och Den Sista Draken... (och fortfarande inga animationsbilder eller teaser till den sistnämnda)

Just det där uttrycket, som i serien förekom som både "Brackelikrankelfnatt" och "Krackelibrankelfnatt" är lite intressant, eftersom den andra formen är "felaktig". Kodordet som Oppfinnar-Jocke konfigurerar för Gizmodräkten är "Krankelfnatt", vilket bara förekommer i det förstnämnda uttrycket. Antagligen glömde man bort kopplingen och uttalet emellanåt, varför den felaktiga varianten slank igenom.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 juli 2020 kl. 13:08:43
Vilken är den äldsta svenska dubbningen som Disney fortfarande använder?
Det måste väl vara Saludos Amigos som spelades in januari 1944 i Kalifornien.

Alexander

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 juli 2020 kl. 13:08:43
Vilken är den äldsta svenska dubbningen som Disney fortfarande använder?

Möjligen Tjuren Ferdinand som är på Disneys sagobibliotek.

Steffan Rudvall

#371
Citat från: Alexander skrivet  8 juli 2020 kl. 15:55:31
Möjligen Tjuren Ferdinand som är på Disneys sagobibliotek.
Tjuren Ferdinand dubbades för första gången på 70-talet den som visas på julafton men det är ju inte den som finns på DVD det är ju en omdubbning av KM Studio

Saludos Amigos är den äldsta svenska dubbningen som fortfarande används av Disney den gjordes 1944 och används än idag på Disney Plus

Och så finns det mycket äldre dubbningar på Disney Plus av natur program

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2020 kl. 16:06:34
Tjuren Ferdinand dubbades för första gången på 70-talet den som visas på julafton men det är ju inte den som finns på DVD det är ju en omdubbning av KM Studio
Nej, den dubbning av Tjuren Ferdinand som används på alla DVD-utgåvor (och även på Disney+) är inte en omdubb; utan är med största sannolikhet den första svenska dubbningen från 1939.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=1279.0

Jag vill dock också minnas att KM Studio har gjort en omdubb av Tjuren Ferdinand med Roger Storm som berättare, men jag har ingen aning var den i så fall har förekommit; då jag har letat igenom alla VHS- och DVD-utgåvor samt alla TV-sändningar jag kunnat hitta utan att kunna lokalisera den dubbning jag kunnat svära på att jag hört vid något tillfälle...

Steffan Rudvall

Visste inte att det fanns en dubbning från 1939 jag trodde han menade dubbningen från 1971 KM Studio dubbning finns på DVD en Kalles önskejul

Vem gör rösterna i dubbningar från 1939?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2020 kl. 16:22:19
Visste inte att det fanns en dubbning från 1939 jag trodde han menade dubbningen från 1971 KM Studio dubbning finns på DVD en Kalles önskejul

Vem gör rösterna i dubbningar från 1939?
Nej, på DVD:n Kalle Ankas önskejul är det 1939 års dubbning som används - åtminstone på mitt exemplar, så i så fall är det om det förekommer olika upplagor/utgåvor av samma DVD där de senare bytt ut dubbningen eller liknande...

Såvitt jag kan avgöra är det en enda röst i 1939 års dubbning, där berättarrösten tycks göra alla röster. Vem det är har jag dock tyvärr inte lyckats utröna...