Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varför valde ni just den avataren (profilbilden)

Startat av E, 1 september 2019 kl. 12:19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Ni som har avatarer (profilbilder) här, varför valde ni just den bilden?

Min bild hittade jag på Shutterstock och jag tog den för att den var fin

Disneyfantasten

Jag valde en bild med motiv från Zootropolis just för att jag älskar filmen, det är en Disney-film med Djur-tema, jag är både stor Disney-fantast och stor Djur-fantast och Disney hör till viss del till dubbning, Zootropolis är en mycket speciell Disney-film på många sätt tycker jag, då därför valde jag den!  :) (Zootropolis har ju tjänat in över en miljard över hela världen och ska dessutom förhoppningsvis få både en 2a och en 3a)

TonyTonka

Jag valde en bild på min hund för att jag tycker att hon är söt. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Hade innan en bild med en båt. Bara hittade en random som jag kände för just då.
Nu har jag en från spelet Watch Dogs. För det är lite av ett favoritspel.  ;D

Sabelöga

Jag valde min bild på Derpy (Дёрпи) just för att hon e så satans söt och för att jag gillar färgen i bilden när man ser den som en liten profilbild t  ex. på twitter eller andra ställen.

Hela bilden har dessutom en längre text med innehållet i det hemliga beundrarbrevet hon står å läser. Som det är nu ser man bara underskriften Аноним (Anonym).
Houba !

Lilla My


Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet  1 september 2019 kl. 17:16:33
Claes Eriksson because han är min gud
Å jasså, det är han det är. Det syntes inte när den är så liten  :P
Houba !

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet  1 september 2019 kl. 17:16:33
Claes Eriksson because han är min gud

Tack för informationen, jag har alltid undrat om det är Anders eller Claes på bilden. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

jimstrom

#8
Enkelt, tycker att Starzinger Loggan är snyggt utformad och serien hör till en av mina favoriter.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders M Olsson

#9
Min profilbild är en stillbild från filmen På vift med Cinerama (This is Cinerama, 1952), och under den Cinerama-loggan.



Cinerama är ett av mina stora intressen. Det var det första moderna bredbildssystemet, och urmodern till alla bredbildsformat som används på bio idag. Innan Cinerama var alla filmer i normalbild, c:a 4:3.

Cinerama använde tre filmremsor som kördes synkront kant i kant på en kraftigt välvd filmduk, och dessutom en fjärde filmremsa för ljudet i 7-kanalers stereo. Titta på bilden ovan, så ser ni svagt två vertikala linjer där de tre filmbilderna möts. Bilden är dessutom korrigerad i perspektivet så att den ska se ut som på bio när filmen visas på en välvd filmduk.

Tekniskt var det oerhört komplicerat och det krävdes sex eller fler biografmaskinister för att köra en föreställning. Det gjordes bara c:a tio filmer under tio års tid från 1952 och framåt.

Det är oerhört imponerande att se en riktig Cinerama-föreställning. När det begav sig fanns hundratals biografer där man kunde se Cinerama. I Sverige var det Vinterpalatset i Stockholm, Draken i Göteborg och Royal i Malmö. I dag finns bara fem ställen i världen där man kan köra riktiga Cinerama-filmer. Men alla filmerna utom en har restaurerats digitalt så att man kan visa dem på vanliga biografer, eller köpa dem på DVD eller Blu-ray.

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 september 2019 kl. 17:42:35
Å jasså, det är han det är. Det syntes inte när den är så liten  :P
Citat från: TonyTonka skrivet  1 september 2019 kl. 21:14:18
Tack för informationen, jag har alltid undrat om det är Anders eller Claes på bilden. ^^

Haha han gör en fucked up min, min bff fångade den i en screen shot och vi båda dog av skratt.

moviefan

#11
Jag har mest film relaterade motiv, för att jag är filmfan. I bland så byter jag bild, om jag hittar någon annan som jag vill ha. Mest för att jag gillar att variera, och inte ha samma.

Erika

Min nuvarande är Romualdo (en rollfigur som var med i de fyra första "Fantaghirò"-miniserierna), jag gillar honom och han tillhör mina favoriter. :)

Simon Axelsson

Helt enkelt för att What We Do In The Shadows är en av mina favoritfilmer, en film fylld med många minnesvärda citat och scener. Den har inget med dubbning att göra, utan mer mig själv.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats