Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Detta ser inte bra ut
       
             

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2020 kl. 01:37:12
Detta ser inte bra ut

Vilket? Att den släpps i september? Det visste vi sen tidigare. Eller menade du att dom själva har gått ut och bekräftat det nu?
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 17 maj 2020 kl. 03:08:07
Vilket? Att den släpps i september? Det visste vi sen tidigare. Eller menade du att dom själva har gått ut och bekräftat det nu?
Att det är bekräftat 

E

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2020 kl. 11:17:48
Att det är bekräftat
Det var bekräftat för längesen

Ett tips till nästa gång är att söka innan man säger nåt eller läsa igenom hela tråden innan ;)

Scoobydoofan1

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 maj 2020 kl. 11:54:31
Det var bekräftat för längesen

Ett tips till nästa gång är att söka innan man säger nåt eller läsa igenom hela tråden innan ;)
Det är ändå jobbigt att dom tar så länge med att släppa Disney+ I norden.

Kust

Tror ni att de kommer visa äldre serier med eller bara nyare serier?.

Kommer disney+ att innebära slutet för släpp på dvd och blue ray? tex att de inte kommer släppa sina filmer på dvd eller blue ray samt serier att bara släppa via streaming ?

Scoobydoofan1

Citat från: Kust skrivet 17 maj 2020 kl. 21:35:05
Tror ni att de kommer visa äldre serier med eller bara nyare serier?.

Kommer disney+ att innebära slutet för släpp på dvd och blue ray? tex att de inte kommer släppa sina filmer på dvd eller blue ray samt serier att bara släppa via streaming ?
Jag tror inte att dom släpper fler av sina gamla serier på dvd, det enda Sverige fick var luftens hjältar 50 avsnitt, räddningspatrullen 20 avsnitt och knatte fnatte och tjatte på äventyr volym 1 & 2, också ett par avsnitt av nya äventyr med nalle puh med andra dubbning. Det enda bra med deras dvd box set är luftens hjältar med 50 avsnitt ut av 65 avsnitt.

Simon Axelsson

Citat från: Kust skrivet 17 maj 2020 kl. 21:35:05
Tror ni att de kommer visa äldre serier med eller bara nyare serier?.

Kommer disney+ att innebära slutet för släpp på dvd och blue ray? tex att de inte kommer släppa sina filmer på dvd eller blue ray samt serier att bara släppa via streaming ?

1. Ja, äldre serier lär finnas
2. Nej, det är inte slutet för Disney filmer på DVD och Blu-Ray. De tjänar väl bättre på fysisk media så vitt jag vet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 maj 2020 kl. 21:49:24
1. Ja, äldre serier lär finnas
2. Nej, det är inte slutet för Disney filmer på DVD och Blu-Ray. De tjänar väl bättre på fysisk media så vitt jag vet.
Men när det gäller gamla serier så är jag osäker, dom släppte inte hela serien på dvd, luftens hjältar är bara 50 ut av 65 avsnitt på svenska. Det saknas 15 avsnitt.

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 maj 2020 kl. 21:50:24
Men när det gäller gamla serier så är jag osäker, dom släppte inte hela serien på dvd, luftens hjältar är bara 50 ut av 65 avsnitt på svenska. Det saknas 15 avsnitt.

Handlar inte detta om Disney+? Nu är jag lite förvirrad...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 maj 2020 kl. 22:00:40
Handlar inte detta om Disney+? Nu är jag lite förvirrad...
Det kan handla om båda, båda innehåller diskussion om gamla Disney serier. Vilket kommer att visas på streaming service i Sverige i september.

Det jag inte förstår med Disney och deras dvd utgåvor av serier är att dom inte har varenda avsnitt eller så saknar dom ljudspår för den svenska utgåvan.

Steffan Rudvall

Tror ni den kommer ha allt som finns i USA när den kommer till Norden eller kommer det bli som Netflix?

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2020 kl. 20:57:37
Tror ni den kommer ha allt som finns i USA när den kommer till Norden eller kommer det bli som Netflix?

Hittills verkar utbudet inte skilja beroende på i vilket land man loggar in. Så jag gissar att allt kommer att finnas även här. Möjligen kan det bli enstaka undantag av speciella skäl, t.ex om rättigheterna inte går att lösa eller det är nya heta filmer som Disney har olika tidsplaner för lanseringen i olika delar av världen.

TrondM

Jeg er enig. Etter hvert som eksisterende streamingavtaler går ut i de forskjellige landene, så tror jeg alle land vil tilby det samme innholdet. I hvert fall når det gjelder USA-produsert innhold som Disney eier 100%. En del lokale serier vil kanskje bare tilbys i de landene de er laget for, men det kommer sikkert mest an på hvilke avtaler de har med medprodusentene av seriene.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2020 kl. 20:57:37
Tror ni den kommer ha allt som finns i USA när den kommer till Norden eller kommer det bli som Netflix?
Jag tror dom kommer ha alla sina serier på svenska, dom borde ju ha det för att hela världen behöver lite underhållning iallafall.