Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elias Prenbo

Citat från: Conan skrivet 27 juli 2015 kl. 16:31:27
Kan vi inte återgå till Ducktales? Jag tycker att Peter Harryson (John Harrysons son) borde göra Joakims röst. Han är väl kvar i dubbningsbranchen eller? Och vad det gäller Kalle så tycker jag i alla fall att han borde få stanna i Ankeborg i den nyare versionen istället för att åka till flottan.
Förlåt, jag blev bara lite för inspirerad nu när vi ändå pratade om röstskådespelare.


Hursomhelst, din tanke med Peter Harryson tycker jag absolut är värt ett försök.

Elias Prenbo

För några veckor sedan hittade jag förresten två sagor på youTube; "Välkommen Till Ankeborg" och "På Skattjakt", men när jag hörde Joakim Von Ankas röst blev jag förskräckt, det var ju Peter Wanngren, som gör Smartur Räv i Svingelskogen.

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan det vara möjligt att Johannes Brost han var inte dålig i rollen och han är en av mina favorit dubbar. Men dom kanse vill ha någon som är likare Harryson till rösten.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erik Friman

Hur skulle det vara om Anders Nyström skulle fungera som Joakim von Anka. Om jag minns rätt har han dubbat många långfilmer för Barrefelt Produktion från 80-talet till början av 2000-talet. Han är farmförallt fortfarande vi liv. Så är ju frågan om han är pensionär eller om han för dyr att anlitas.

jimstrom

Om jag skulle välja en ny röst till Joakim, skulle jag gå med Nils Eklund.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elias Prenbo

Jag har några tänkbara förslag på lager: Ingemar Carlehed, Hans Gustafsson, Ulf Peder Johansson, Thomas Engelbrektson, Mattias Knave, Reine Brynolfson eller Felix Engström.

Daniel Hofverberg

Det var ju i ärlighetens namn länge sedan John Harryson var aktuell som Joakim von Anka - han var ju "ute ur leken" långt innan han gick bort. Efter honom har ju Guy de la Berg varit godkänd av Disney för rollen, men sorgligt nog är ju även han bortgången numera.

Senast vi såg till Joakim von Anka var som ett väldigt snabbt inhopp i ett avsnitt av TV-serien Musse Pigg (Mickey Mouse) på Disney Channel, där han medverkade i avsnittet Goofy's First Love som troligtvis bör ha dubbats tidiga våren 2015 (såvitt jag vet sändes avsnittet första gången i maj 2015). Jag har tyvärr inte lyckats ta reda på vem som spelade honom, men vem det än är gjorde han enligt min bedömning en helt okej insats - lite ovant, men han skulle man nog kunna vänja sig vid.

Joakim von Anka hade bara en enda replik i det här avsnittet, så därför är det nog inte möjligt att i dagens läge börja sia i om det rör sig om en ny "permanent" röst för farbror Joakim, eller om det bara var ett tillfälligt inhopp - när det bara rör sig om en så minimal roll i ett enda avsnitt är det ju trots allt inte säkert att rösten ens har behövt godkännas av Disney i USA.

För er som inte sett den här kortfilmsserien bifogar jag ett ljudklipp på Joakim von Ankas röst, om ni vill höra hur han lät (de här 6 sekunderna är allt vi fick se och höra av Joakim). Och lyckas någon att placera in rösten vore det mycket uppskattat - han låter bekant, men jag har inte själv lyckats placera in honom; och tyvärr har Disney Channel nästan aldrig haft utsatta dubbcredits för Musse Pigg.

Oscar Isaksson

Rösten tillhör skådespelaren Jonas Bergström.

Erik Friman

Det påminner en aning om antingen Dick Eriksson eller Lars Lind.

Erik Friman

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2016 kl. 22:28:21
Senast vi såg till Joakim von Anka var som ett väldigt snabbt inhopp i ett avsnitt av TV-serien Musse Pigg (Mickey Mouse) på Disney Channel, där han medverkade i avsnittet Goofy's First Love som troligtvis bör ha dubbats tidiga våren 2015 (såvitt jag vet sändes avsnittet första gången i maj 2015). Jag har tyvärr inte lyckats ta reda på vem som spelade honom, men vem det än är gjorde han enligt min bedömning en helt okej insats - lite ovant, men han skulle man nog kunna vänja sig vid.
Har någon avsnitt, som heter No visats?. För där dyker även Farbror Joakim upp ett par gånger fast bara två repliker. Den har visats i originalversionen redan i januari.

Elias Prenbo

Nu har jag äntligen lyssnat på ljudklippet, han är bättre än exempelvis Jan Jönsson som Nalle Puh, men han kommer aldrig upp i samma klass som John Harryson, det ska dock bli intressant att se vilken röst det blir i kommande DuckTales.

Men jag vet iallafall med all säkerhet att Andreas Nilsson återvänder som Kalle Anka, fast det är nog det enda.

Daniel Hofverberg

Nej, Jonas Bergström kommer inte alls upp i samma klass som John Harryson, men känns som en godtagbar ersättare som man skulle kunna vänja sig vid; om det nu faktiskt är han som kommer att ta över rollen på mer permanent basis. För en så liten roll kan det ju också bara ha varit så att rösten inte behövde godkännas, och att Jonas Bergström hade aningen tid över på sitt dubbningspass eller så och därför fick hoppa in.

I det här skedet, långt innan dubbningen påbörjats, kan man nog inte säga någonting med 100% säkerhet. Men om inget väldigt oförutsett inträffar så att Andreas Nilsson inte längre kan eller vill (om han blir sjuk eller något annat skulle inträffa) lär han ju säkerligen fortsätta spela Kalle Anka - jag har väldigt svårt att tro att Disney plötsligt skulle underkänna honom efter nästan 30 års tid; i synnerhet som det är en så svår roll som inte många skulle klara av.

Citat från: Erik Friman skrivet 26 maj 2016 kl. 20:55:38
Har någon avsnitt, som heter No visats?. För där dyker även Farbror Joakim upp ett par gånger fast bara två repliker. Den har visats i originalversionen redan i januari.
Nej, inte såvitt jag vet. Det är dock lite rörigt med sändningen av Musse Pigg, då Disney Channel ibland sänt andra avsnitt än det stått i tablåerna(eller rättare sagt: mer än ett avsnitt har kallats för samma avsnittsnummer i tablån), plus att de ibland sänt avsnitt som utfyllnadsprogram som inte varit tablålagda. Därför kan jag ha missat något avsnitt, men av alla jag sett och spelat in är No inte ett av dem.

Det borde dock börja brännas, för Road Hogs (avsnittet innan No enligt amerikansk visningsordning) sändes i Sverige förra veckan. Ska bli intressant att se om det är samma röst även i det avsnittet.

gstone

Det har kommit nyheter angående den nya Duck Tale serien Bristiska skådspelar  David Tennant ska spela Joakim Von Anka.  Tennant är mest känd för att ha spelat den tionde doctorn i Tv serien Doctor Who och Superskurken Killgrave i Netflix serien Jessica Jones . Han var också med i den färde Harrry Potter filmen. Danny Pudi ,Ben Schwartz Och Bobby Moynihan kommer göra rösterna till knattarna. Moynihan Är känd från skecht serien SNL och  Danny Pudi Från serien Community .En annan Snl medlem Beck Bennett kommer vara Sigge McKvavk. Toks Olagundoye från ABCs Castle kommer göra rösten till Fru Matilda och Kate Micucci  från Fox's Raising Hope kommer göra rösten tilll Anki. Micucci Har också gjort Rösten till Velma i Scooby Doo och Sadie i Steven universe .

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.