Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Flummlarna (Extinct, 2021)

Startat av gstone, 31 mars 2021 kl. 18:17:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill ha credits till Flummlarna >:( !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2021 kl. 18:17:55
Jag vill ha credits till Flummlarna >:( !
Biopremiären på Flummlarna har ju tydligen skjutits upp från den 2 april till preliminärt den 28 april, men det skulle inte förvåna mig om den skjuts upp ytterligare i och med de förlängda restriktionerna. :(

Men jag kommer kontakta Scanbox och försöka få fram creditlista så fort som premiären börjar närma sig. :)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2021 kl. 21:17:15
Biopremiären på Flummlarna har ju tydligen skjutits upp från den 2 april till preliminärt den 28 april, men det skulle inte förvåna mig om den skjuts upp ytterligare i och med de förlängda restriktionerna. :(

Men jag kommer kontakta Scanbox och försöka få fram creditlista så fort som premiären börjar närma sig. :)

Jag tror du kan kontakta dem redan nu, filmen verkar ha premiär redan imorgon här omkring.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 april 2021 kl. 07:54:25
Jag tror du kan kontakta dem redan nu, filmen verkar ha premiär redan imorgon här omkring.
Det verkar mycket riktigt som att Flummlarna har smygpremiär på ett fåtal orter redan imorgon, så jag har mailat till min kontakt på Scanbox nu. Tyvärr fick jag dock autosvar att hen är ledig fram till på tisdag i och med påsk, så inget svar före det. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2021 kl. 10:32:14
Det verkar mycket riktigt som att Flummlarna har smygpremiär på ett fåtal orter redan imorgon, så jag har mailat till min kontakt på Scanbox nu. Tyvärr fick jag dock autosvar att hen är ledig fram till på tisdag i och med påsk, så inget svar före det. :(

Vilka orter ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2021 kl. 22:42:27
Vilka orter ?
Utifrån en första snabbtitt verkar det som att Flummlarna visas på de flesta (men inte alla) biografer som ägs av Svenska Bio - i de flesta fall idag och imorgon, och i vissa fall även på söndag (påskdagen) - på enstaka orter verkar den även visas vardagar nästa vecka, så jag är inte riktigt säker på vari logiken ligger...

gstone

Idag såg jag Flummlarna

Och jag tog kort på dubbcredits

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 april 2021 kl. 08:16:26
Utifrån en första snabbtitt verkar det som att Flummlarna visas på de flesta (men inte alla) biografer som ägs av Svenska Bio - i de flesta fall idag och imorgon, och i vissa fall även på söndag (påskdagen) - på enstaka orter verkar den även visas vardagar nästa vecka, så jag är inte riktigt säker på vari logiken ligger...
Är det någon som har Creditlistan?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 april 2021 kl. 16:04:38
Är det någon som har Creditlistan?

Credits för svensk version av Flummlarna

Op - Daniel Norberg

Ed - Shanthi Rydwall Menon

Clarance - Kodjo Akolor

Dottie - Sharon Dyal

Burnie - Messiah Hallberg

Alma - Helena Lindegren

Hoss - Anders Öjebo

Mali - Beata Harryson

Vinny - Christian Hedlund


Övriga röster: Annica Smedius, Anton Olofson Raeder, Jennifer Sherwood, Joakim Tidermark, Mikael Regenholz, Ole Ornered, Steve Kratz

Studio: Iyuno Media Group (BTI Studios)
Regissör: Alicia Åberg
Tekniker: Alicia Åberg
Projektledare: Maria von Schéele


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag måste medge att jag är lite konfunderad nu... Filmstaden uppger att Flummlarna ska ha biopremiär den 3 september (under fredagen), och mycket riktigt verkar filmen då börja gå över hela landet. :)

Men jag trodde i min enfald att filmen gick på bio redan i våras...? ??? Blev det bara smygpremiär på utvalda biografer i våras, medan den ordinarie premiären ställdes in? Eller visades filmen på bio i bredare skala (utöver smygpremiären) i våras, men att den lockade så lite folk då så att man nu valt att låta filmen gå upp på biograferna på nytt? Jag är faktiskt inte säker hur det förhåller sig...

Oavsett vilket är det i alla fall kul att få en chans att se filmen, för i våras var ju inte särskilt många biografer öppna; och de som var det fick ju bara ta in 8 personer. :)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2021 kl. 02:56:29
Jag måste medge att jag är lite konfunderad nu... Filmstaden uppger att Flummlarna ska ha biopremiär den 3 september (under fredagen), och mycket riktigt verkar filmen då börja gå över hela landet. :)

Men jag trodde i min enfald att filmen gick på bio redan i våras...? ??? Blev det bara smygpremiär på utvalda biografer i våras, medan den ordinarie premiären ställdes in? Eller visades filmen på bio i bredare skala (utöver smygpremiären) i våras, men att den lockade så lite folk då så att man nu valt att låta filmen gå upp på biograferna på nytt? Jag är faktiskt inte säker hur det förhåller sig...

Oavsett vilket är det i alla fall kul att få en chans att se filmen, för i våras var ju inte särskilt många biografer öppna; och de som var det fick ju bara ta in 8 personer. :)

Jag tror de valde att skjuta up den så pass nära inpå de första visningarna att det per automatik blev som en smygpremiär i våras.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.