Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Stig Grybe som Oppfinnar-Jocke

Startat av Marcus, 5 februari 2006 kl. 23:08:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Marcus

Han är verkligen bra som Oppfinnar-Jocke tycker jag.
Bra i Dunderklumpen var han också.
För övrigt är han en av mina favoritskådisar :)

Elios

Har han spelat Opfinnar Jocke!?  8) ???
Det måste jag helt ha missat.
Har någon en rösttråd om hur han låter då?^^  ;D

Alexander

Citat från: Elios skrivet  6 oktober 2019 kl. 19:51:57
Har han spelat Opfinnar Jocke!?  8) ???
Det måste jag helt ha missat.
Har någon en rösttråd om hur han låter då?^^  ;D

Ja, han spelar Oppfinnar-Jocke i Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr (Ducktales) från 90-talet.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  6 oktober 2019 kl. 21:09:59
Ja, han spelar Oppfinnar-Jocke i Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr (Ducktales) från 90-talet.

Han har spelat Oppfinnar-Jocke i hela TV-serien (både MediaDubb och KM Studio på både 1980 & 1990-talen), har du missat det Elios?  ???

Faktum är att Stig Grybe har medverkat i massor av dubbningar under sin karriär, hans första var Sergeant Rapp i 1961-års originaldubbning av Pongo och De 101 Dalmatinerna (som dock dubbades om till peprisvisningen på bio 1995 där han ersattes av Ulf Peder Johansson), senare var han även med som Gamen Buzzie i Djungelboken 1968, Hoagy i Peter och Draken Elliot 1978, Trötter i 1982-års omdubbning av Snövit och De Sju Dvärgarna, Chance i Den Otroliga Vandringen (båda filmerna), Rektor Lärdman i Janne Långben The Movie 1996 och hans sista var Manny i Ett Småkryps Liv 1998, osv. och hans allra mest ikoniska roll var just Oppfinnar-Jocke i DuckTales;)

E


Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 oktober 2019 kl. 21:31:50
Shadow i Den Otroliga Vandringen*

Ojdå, jag råkade visst skriva fel i hastigheten, det är klart att han spelar Shadow, det är ju labradoren...

Chance spelas av Martin Timell (aka Thomas i Pocahontas) och katten Sassy spelas i första filmen av Gunilla Åkesson (aka Myrdrottningen i Ett Småkryps Liv) och är i 2an av okänd anledning utbytt mot Towa Carson...

Elios

Det ska erkännas att jag är verkligen dålig på allt med Ducktales.  :o
Vet att han har varit med i många Dubbningar genom åren.  8)