Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur tar ni er fram?

Startat av Zebastian, 18 januari 2022 kl. 11:53:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hur tar ni er fram?

Kollektivtrafik
0 (0%)
Cyklar
2 (14.3%)
Går
7 (50%)
Bil
5 (35.7%)

Antal personer som röstat: 14

Zebastian


Steffan Rudvall


Zebastian


Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 18 januari 2022 kl. 12:01:06
Får man fråga varför du tog bussen idag?
Hade lite problem med att få igång bilen och hittade inte startkablarna.

TonyTonka

Jag går oftast eftersom att jag inte kan cykla, inte har körkort och för usel på att passa tider för att åka med kommunaltrafik. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Jag går eftersom jag inte har körkort eller bil och inte har pengar till buss.

Disneyfantasten

Det beror på, ibland promenerar jag, ibland tar jag buss, men cyklar gör jag bara från slutet av mars till slutet av oktober! (i slutet av oktober ställer jag in cykeln i källaren och så tar jag ut den igen i slutet av mars)

Så under april-oktober så varvar jag, ibland blir det buss, ibland blir det cykel, ibland blir det promenad...

Taxi beställer jag sällan numera för klimatets skull...

Jag äger ingen bil alls själv, av många olika skäl; de är dyra, man måste vara koncenterad vid ratten, det kostar att ladda, risken är större för böter om man har bil, för planetens skull, osv.

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2022 kl. 14:01:38
Det beror på, ibland promenerar jag, ibland tar jag buss, men cyklar gör jag bara från slutet av mars till slutet av oktober! (i slutet av oktober ställer jag in cykeln i källaren och så tar jag ut den igen i slutet av mars)

Så under april-oktober så varvar jag, ibland blir det buss, ibland blir det cykel, ibland blir det promenad...

Taxi beställer jag sällan numera för klimatets skull...

Jag äger ingen bil alls själv, av många olika skäl; de är dyra, man måste vara koncenterad vid ratten, det kostar att ladda, risken är större för böter om man har bil, för planetens skull, osv.
Vilket skulle du säga att du gör mest? Vad tog du idag för att komma till ditt jobb till exempel?

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet 18 januari 2022 kl. 14:06:13
Vilket skulle du säga att du gör mest? Vad tog du idag för att komma till ditt jobb till exempel?

Sedan i höstas promenerar jag från boendet till stationen och så tar jag bussen därifrån till jobbet, sedan gör jag samma sak baklänges när jag ska hem, alltså att jag tar bussen från jobbet till stationen och går sedan hem därifrån.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2022 kl. 14:11:57
Sedan i höstas promenerar jag från boendet till stationen och så tar jag bussen därifrån till jobbet, sedan gör jag samma sak baklänges när jag ska hem, alltså att jag tar bussen från jobbet till stationen och går sedan hem därifrån.
Får man fråga vilken busslinje du tar?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2022 kl. 14:13:11
Får man fråga vilken busslinje du tar?

Oftast tar jag buss 7 eller 8 till jobbet.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2022 kl. 14:15:07
Oftast tar jag buss 7 eller 8 till jobbet.
Intressant...då verkar det som att jag tänkte rätt.

Zebastian


Simon Axelsson

Det beror på vart jag ska. Överlag åker jag väl mest kollektivt om veckorna.

In på mer detalj:
• Till skolan är det huvudsakligen kollektivtrafiken jag tar mig fram med.
• Till bio eller annat beror det på om jag har bilägande sällskap (mina föräldrar) med mig eller ej.
• Korta distanser (till bussen, till tåget, etc) är det mina ben som tar mig fram.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats