Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hitta filmen - Hjälp med identifiering av film

Startat av Richardo, 6 februari 2017 kl. 12:35:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Känner någon till vad titeln till en tecknad film om en fiskmås (eller var det en svan? Jag minns inte riktigt) som ger sitt ägg till ett gäng katter, som tar hand om den nya födda fiskmåsen (eller svanen) i ägger, och den nya födda fiskmåsen (eller svanen) växer upp och tror att han är en katt. Jag såg filmen på bio 2004 (eller 2007. Minns inte riktigt.).


Richardo

Nej, inte riktigt. Animationen var bättre. Ungen var mer eller mindre fullvuxen vid slutet mot filmen. Om jag minns rätt, så dog mamman till ungen på grund av något kärr eller olja, som hon sedan överlämnade ägget till ett gäng katter. Hon kunde knappt flygga. Jag tror också att ungen lärde sig att dricka mjölk, som en katt.

Elios


Richardo

Citat från: Elios skrivet  7 februari 2017 kl. 00:30:14
Är du inte säker på att det är Lyllo & Zorba: https://www.youtube.com/watch?v=Ff7bv0pg3sA&list=PL_aitejJm9rSih66XXneKT2fkKYUIO0sA

För att det stämmer utmärkt på beskrivningen.

Ni har rätt, det är den filmen, nu när jag tittade på klippen. Animationen är sämre än jag vad jag minns att den var.

Alexander

Oftast minns man Animationen som bättre när man var mindre, för din fantasi fyllde ju ut resten av det som egentligen inte fanns.  :)
Såg den här filmen också på bio med skolklassen när jag var mindre.

Elios

Detta är ju en väldigt bra film. Älskar ju råttornas sång där i början.  ;D