Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney böcker

Startat av Scoobydoofan1, 13 maj 2020 kl. 14:02:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är din favorit-Disney-bok?

Askungen
0 (0%)
Bambi
0 (0%)
Lejonkungen
0 (0%)
Djungelboken
0 (0%)
101 dalmatiner
1 (25%)
Snövit
0 (0%)
Den lilla sjöjungfrun
1 (25%)
Lady och Lufsen
0 (0%)
Micke & Molle
2 (50%)
Taran och den magiska kitteln
0 (0%)
Robin Hood
0 (0%)

Antal personer som röstat: 4

Alexander

Samlar mest på engelska böcker som har bakom kulisserna fakta om filmerna, nöjesparkena t.ex art of Frozen, art of Tangled, art of Zootropolis, Disneyland, Making of SnowWhite fairest of them all, Pinocchio: The making of Disneys epic, Disneyland Paris 20th anniversary och 25th anniversary böckerna, böcker om konstnärer som Mary Blair och en bok om konstnärerna som gjorde illustrationerna i Disney Golden books.

Jag har en Disney bok också "Disney The first 100 years" med en autograf i.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  7 juli 2020 kl. 15:14:39
Samlar mest på engelska böcker som har bakom kulisserna fakta om filmerna, nöjesparkena t.ex art of Frozen, art of Tangled, art of Zootropolis, Disneyland, Making of SnowWhite fairest of them all, Pinocchio: The making of Disneys epic, Disneyland Paris 20th anniversary och 25th anniversary böckerna, böcker om konstnärer som Mary Blair och en bok om konstnärerna som gjorde illustrationerna i Disney Golden books.

Jag har en Disney bok också "Disney The first 100 years" med en autograf i.
Wow, det var många böcker du har samlat, har dom böckerna steg på hur man ritar?

Hampus.J

Citat från: Alexander skrivet  7 juli 2020 kl. 15:14:39
Samlar mest på engelska böcker som har bakom kulisserna fakta om filmerna, nöjesparkena t.ex art of Frozen, art of Tangled, art of Zootropolis, Disneyland, Making of SnowWhite fairest of them all, Pinocchio: The making of Disneys epic, Disneyland Paris 20th anniversary och 25th anniversary böckerna, böcker om konstnärer som Mary Blair och en bok om konstnärerna som gjorde illustrationerna i Disney Golden books.

Jag har en Disney bok också "Disney The first 100 years" med en autograf i.

Ja, facklitteratur om Disney finns det mängder av. På engelska då. "The art of" böckerna är fina. Om man är intresserad av Disneyanimation är väl fortfarande Disney animation: The illusion of Life av Frank Thomas & Ollie Johnston boken med stort B och ett måste att införskaffa. Christofher Finchs The art of Walt disney är en annan klassiker. Finch bok finns också på svenska men annars är det magert på den fronten. Troligen är artiklar ur NAFS(k)uriren det bästa som finns att tillgå.

Själv äger jag följande böcker inom genren "Fackböcker om Disney och Disneyrelaterade ämnen" (Ej ordnande i ngn särskild följd):

Donald Duck: 50 years of happy frustration
Disney Comics: The Whole Story by Alberto Becattini
The art of Walt Disney by Christopher Finch
Walt´s People vol 1, edited by Didier Ghez
The Art of Frozen by Charles Solomon
Disney A to Z: The Official Encyclopedia by Dave Smith
Disney Facts Revealed by Dave Smith


In Donaldismo Veritas

Scoobydoofan1

Citat från: Hampus.J skrivet  7 juli 2020 kl. 18:40:05
Ja, facklitteratur om Disney finns det mängder av. På engelska då. "The art of" böckerna är fina. Om man är intresserad av Disneyanimation är väl fortfarande Disney animation: The illusion of Life av Frank Thomas & Ollie Johnston boken med stort B och ett måste att införskaffa. Christofher Finchs The art of Walt disney är en annan klassiker. Finch bok finns också på svenska men annars är det magert på den fronten. Troligen är artiklar ur NAFS(k)uriren det bästa som finns att tillgå.

Själv äger jag följande böcker inom genren "Fackböcker om Disney och Disneyrelaterade ämnen" (Ej ordnande i ngn särskild följd):

Donald Duck: 50 years of happy frustration
Disney Comics: The Whole Story by Alberto Becattini
The art of Walt Disney by Christopher Finch
Walt´s People vol 1, edited by Didier Ghez
The Art of Frozen by Charles Solomon
Disney A to Z: The Official Encyclopedia by Dave Smith
Disney Facts Revealed by Dave Smith
Det var många böcker du äger.

Scoobydoofan1

Finns det andra som börjar samla Disney böcker som inte finns i affärer längre?

Hampus.J

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 juli 2020 kl. 19:10:01
Det var många böcker du äger.

Ja, hela 7 st  ::)

Nä, har självklart böcker inom andra genrer också.

Glömde en bok i min tidigare lista som nog också kan räknas till samma kategori, nämligen:

Carl Barks-De tecknade filmerna av Geoffrey Blum


In Donaldismo Veritas

Scoobydoofan1

Citat från: Hampus.J skrivet  7 juli 2020 kl. 23:40:37
Ja, hela 7 st  ::)

Nä, har självklart böcker inom andra genrer också.

Glömde en bok i min tidigare lista som nog också kan räknas till samma kategori, nämligen:

Carl Barks-De tecknade filmerna av Geoffrey Blum

Du menar Disney filmen om bilar? Själv så har jag lagt märke till Disney böckerna nu och undrar hur mycket man har missat av Disneys klassiks boksamling. Dom äldre tecknade filmerna.

gstone

Jag var med i Disney Bok Klubb som barn -!!

Vi fick hem en bok per månade :) :) :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#23
Citat från: gstone skrivet  8 juli 2020 kl. 23:04:34
Jag var med i Disney Bok Klubb som barn -!!

Vi fick hem en bok per månade :) :) :)
Vilka böcker fick ni hem? Vi var inte med på det så vi missade ut på böckerna. Har du behållt samling av Disney böcker från Disney bok klubb?

Alexander

#24
Citat från: Hampus.J skrivet  7 juli 2020 kl. 18:40:05
Ja, facklitteratur om Disney finns det mängder av. På engelska då. "The art of" böckerna är fina. Om man är intresserad av Disneyanimation är väl fortfarande Disney animation: The illusion of Life av Frank Thomas & Ollie Johnston boken med stort B och ett måste att införskaffa. Christofher Finchs The art of Walt disney är en annan klassiker. Finch bok finns också på svenska men annars är det magert på den fronten. Troligen är artiklar ur NAFS(k)uriren det bästa som finns att tillgå.

Själv äger jag följande böcker inom genren "Fackböcker om Disney och Disneyrelaterade ämnen" (Ej ordnande i ngn särskild följd):

Donald Duck: 50 years of happy frustration
Disney Comics: The Whole Story by Alberto Becattini
The art of Walt Disney by Christopher Finch
Walt´s People vol 1, edited by Didier Ghez
The Art of Frozen by Charles Solomon
Disney A to Z: The Official Encyclopedia by Dave Smith
Disney Facts Revealed by Dave Smith

Ja, Illusion of life behöver jag fortfarande skaffa, men hör att det är en jättebra bok. Jag har den engelska 2011 utgåvan av Art of Walt Disney. Den är så tung. Jag har även böckerna:

How to be like Walt: Capturing the Disney magic everyday in your life

They drew as they pleased: 50-talet

Art of the Disney Golden books (recension finns på bloggen utav den)

Disney on Ice: Let's celebrate utgåvan

Art and flair of Mary Blair

Disneyland av Taschen books

Disneyland Paris 20th anniversary

Disneyland Paris A to Z: 25th anniversary

Fairest one of all: The making of Snow White and the seven dwarfs

Art and creation of Snow White and the seven dwarfs

Pinocchio: The making of Disneys epic

Art of Tangled

Art of Frozen

Art of Zootropolis

Disney the first 100 years



Mina svenska Disney böcker består av några sagoböcker, Kalle Anka co årgångsböcker, Disney Filmaffischer bok, Disney frågesport (2004) , Disneys julafton seriebok 2000 utgåva, Carl Barks Ankeborg, sagan om Walt Disney och en biografi på Gustaf Tengren.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  8 juli 2020 kl. 23:22:36
Ja, Illusion of life behöver jag fortfarande skaffa, men hör att det är en jättebra bok. Jag har den engelska 2011 utgåvan av Art of Walt Disney. Den är så tung. Jag har även böckerna:

How to be like Walt: Capturing the Disney magic everyday in your life

They drew as they pleased: 50-talet

Art of the Disney Golden books (recension finns på bloggen utav den)

Disney on Ice: Let's celebrate utgåvan

Art and flair of Mary Blair

Disneyland av Taschen books

Disneyland Paris 20th anniversary

Disneyland Paris A to Z: 25th anniversary

Fairest one of all: The making of Snow White and the seven dwarfs

Art and creation of Snow White and the seven dwarfs

Pinocchio: The making of Disneys epic

Art of Tangled

Art of Frozen

Art of Zootropolis

Disney the first 100 years



Mina svenska Disney böcker består av några sagoböcker, Kalle Anka co årgångsböcker, Disney Filmaffischer bok, Disney frågesport (2004) , Disneys julafton seriebok 2000 utgåva, Carl Barks Ankeborg, sagan om Walt Disney och en biografi på Gustaf Tengren.
Är dom böckerna instruktioner på hur du ritar?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 juli 2020 kl. 23:09:59
Vilka böcker fick ni hem? Vi var inte med på det så vi missade ut på böckerna. Har du behållt samling av Disney böcker från Disney bok klubb?

Ja dom ska vara i en lådda på vinden-

Det var bilder böcker som gjord mest om filmer eller Kortfilmer till böcker, men det var också några ny historer mest om Kalle Anka ! ;D

Och det var en bok som utspelade sig efter björnbröder som var en fortsättning och en eller fler  nyskrivna böcker om Bambis barndom
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#27
Citat från: gstone skrivet  9 juli 2020 kl. 16:02:46
Ja dom ska vara i en lådda på vinden-

Det var bilder böcker som gjord mest om filmer eller Kortfilmer till böcker, men det var också några ny historer mest om Kalle Anka ! ;D

Och det var en bok som utspelade sig efter björnbröder som var en fortsättning och en eller fler  nyskrivna böcker om Bambis barndom
Under den här perioden så ser det bra ut att ta dom ner från vinden och börja läsa lite, kanske man njuter mer av dom böckerna om dom vore på bokhyllan. Det är om du vill läsa böckerna igen.

Scoobydoofan1

#28
Hej gstone får du fortfarande böcker från Disney bok klubb?  Undrar också vilka böcker du får från dom.

Scoobydoofan1

Hade hoppats på att den här tråden skulle genera mer diskussion om Disney böcker men tydligen så blev det inte så.