Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney böcker

Startat av Scoobydoofan1, 13 maj 2020 kl. 14:02:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är din favorit-Disney-bok?

Askungen
0 (0%)
Bambi
0 (0%)
Lejonkungen
0 (0%)
Djungelboken
0 (0%)
101 dalmatiner
1 (25%)
Snövit
0 (0%)
Den lilla sjöjungfrun
1 (25%)
Lady och Lufsen
0 (0%)
Micke & Molle
2 (50%)
Taran och den magiska kitteln
0 (0%)
Robin Hood
0 (0%)

Antal personer som röstat: 4

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 juli 2020 kl. 17:56:55
Hej gstone får du fortfarande böcker från Disney bok klubb?  Undrar också vilka böcker du får från dom.
Inte på över tio år, Testa och bli medlem igen men fick aldrig svar och även det var ungefär 10 år sedan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#31
Citat från: gstone skrivet 14 juli 2020 kl. 21:16:40
Inte på över tio år, Testa och bli medlem igen men fick aldrig svar och även det var ungefär 10 år sedan.
Det var synd, vänta du prövade att bli medlem igen och du fick inget svar? Måste ha varit besviken över det.

Scoobydoofan1

Kan man bli medlem i Disney bokklubb?

Alexander

Jag har beställt hem: "The art of Ratatouille" och "Oswald The Lucky Rabbit: The search for the lost Disney cartoons".

Ska bli kul att läsa dom. Oswald the lucky rabbit boken är den blåa special utgåvan från 2019 med litografier.

Alexander

Jag längtar tills den här boken om bakom kulisserna på Disneydags serierna kommer ut. Ska definitivt köpa den.

Så man får läsa mer om Ducktales, Luftens hjältar, Bumbibjörnarna, Räddningspatrullen, Darkwing Duck och Quack Pack m.fl :)

https://mobile.twitter.com/animated_antic/status/1249427096713064449

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2020 kl. 10:26:54
Jag har beställt hem: "The art of Ratatouille" och "Oswald The Lucky Rabbit: The search for the lost Disney cartoons".

Ska bli kul att läsa dom. Oswald the lucky rabbit boken är den blåa special utgåvan från 2019 med litografier.
The lost Disney cartoons? Finns det Disney böcker som visar hur man ritar?

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2020 kl. 10:30:09
Jag längtar tills den här boken om bakom kulisserna på Disneydags serierna kommer ut. Ska definitivt köpa den.

Så man får läsa mer om Ducktales, Luftens hjältar, Bumbibjörnarna, Räddningspatrullen, Darkwing Duck och Quack Pack m.fl :)

https://mobile.twitter.com/animated_antic/status/1249427096713064449
Det låter bra, vart kan man köpa dom?

Alexander

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 augusti 2020 kl. 11:05:08
The lost Disney cartoons? Finns det Disney böcker som visar hur man ritar?

Ingen av böckerna jag äger har steg för steg hur man ritar, men det finns många bra videor på nätet om det.

Boken handlar om Disneys resa att hitta kortfilmerna om Oswald the lucky rabbit 70 år efter att de gjordes, från 2006 när Disney fick tillbaka rättigheterna till figuren fram till idag. Vilka de har hittat och inte hittat, var dom hittades, och ursprunget till kortfilmerna.

Alexander

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 augusti 2020 kl. 11:05:55
Det låter bra, vart kan man köpa dom?

Boken har inte kommit ut än, men när den gör det så blir det nog på Bokus och Adlibris man kan köpa den i Sverige precis som alla andra engelska Disney böcker.   :)

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2020 kl. 11:19:52
Boken har inte kommit ut än, men när den gör det så blir det nog på Bokus och Adlibris man kan köpa den i Sverige precis som alla andra engelska Disney böcker.   :)
Är den på engelska? Hade hoppats på att den var på svenska, det finns massor av Disney böcker på tradera som har går ut för år sen. Böckerna är från dom gamla filmerna.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2020 kl. 11:19:52
Boken har inte kommit ut än, men när den gör det så blir det nog på Bokus och Adlibris man kan köpa den i Sverige precis som alla andra engelska Disney böcker.   :)
Kommer dom släppa en svensk utgåva på svenska?

Alexander

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 augusti 2020 kl. 14:34:38
Kommer dom släppa en svensk utgåva på svenska?

Tyvärr tror jag inte det, för inga nya Disney faktaböcker kommer ut på svenska. Det enda bokförlaget som ens ger ut någon form av fakta innehåll de senaste åren är Egmont, om Kalle Anka och co/Carl Barks/Don Rosa/Disney serierna/serieskapare. Vet inte varför inget annat bokförlag eller Disney själva försöker få fler av sina utmärkta faktaböcker om filmerna, Disneyland parkerna, m.fl översatta på svenska.

Jag har bara accepterat att de bara kommer ut på engelska, men det är tur att man kan köpa dom inom Sverige.

Kan engelska jättebra. Och är det något ord man inte vet tar man Internet till hjälp.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2020 kl. 22:29:05
Tyvärr tror jag inte det, för inga nya Disney faktaböcker kommer ut på svenska. Det enda bokförlaget som ens ger ut någon form av fakta innehåll de senaste åren är Egmont, om Kalle Anka och co/Carl Barks/Don Rosa/Disney serierna/serieskapare. Vet inte varför inget annat bokförlag eller Disney själva försöker få fler av sina utmärkta faktaböcker om filmerna, Disneyland parkerna, m.fl översatta på svenska.

Jag har bara accepterat att de bara kommer ut på engelska, men det är tur att man kan köpa dom inom Sverige.

Kan engelska jättebra. Och är det något ord man inte vet tar man Internet till hjälp.
Det blir ändå roligt att böckerna finns i Sverige.

Scoobydoofan1

#43
Hej vad tycker ni andra om dom gamla Disney böckerna som har gåt ut? Dom från dom äldre Disney filmerna och serierna, tex Micke & molle, långbens galna gäng, lady & lufsen, djungelboken, lilla djungelboken, knatte & fnatte & tjatte på äventyr, luftens hjältar osv.

Scoobydoofan1

Finns inte det också serietidningar på svenska från Disney?