Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Nu har bioaktuella Emma, The Hunt och The Invisible Man släppts som digital hyrfilm på både SF Anytime och Viaplay, och tyvärr stämde ryktena - de kostar verkligen 189 kr för att hyra i två dygn... :o

Är jag ensam som tycker att det är fullständigt sinnessjuka priser för en hyrfilm...? :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2020 kl. 10:21:41
Nu har bioaktuella Emma, The Hunt och The Invisible Man släppts som digital hyrfilm på både SF Anytime och Viaplay, och tyvärr stämde ryktena - de kostar verkligen 189 kr för att hyra i två dygn... :o

Är jag ensam som tycker att det är fullständigt sinnessjuka priser för en hyrfilm...? :(

Jag håller med, Hoppas VERKLIGEN Coronavirus inte håller biografer stängda längre än till JULI HÖGST !!

Annars går jag kanske in en depression  :'( :'( :'( :( :( :( :( :( :( :( !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2020 kl. 12:19:31
Jag håller med, Hoppas VERKLIGEN Coronavirus inte håller biografer stängda längre än till JULI HÖGST !!

Annars går jag kanske in en depression  :'( :'( :'( :( :( :( :( :( :( :( !
Men kan du ta dig samman, tror du verkligen att det kommer finnas så länge

Daniel Hofverberg

Nog finns risken att det här utbrottet kan pågå längre än så, utan tvekan. Men vid det laget borde i alla fall biograferna tvingas öppna, för ska biografer hållas stängda längre än så lär de gå i konkurs...

Inte många företag lär nog ha de ekonomiska resurserna att hållas stängda mer än några få månader, för de måste ju liksom betala hyra och en massa andra utgifter ändå...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2020 kl. 15:15:30
Nog finns risken att det här utbrottet kan pågå längre än så, utan tvekan. Men vid det laget borde i alla fall biograferna tvingas öppna, för ska biografer hållas stängda längre än så lär de gå i konkurs...

Inte många företag lär nog ha de ekonomiska resurserna att hållas stängda mer än några få månader, för de måste ju liksom betala hyra och en massa andra utgifter ändå...

Man kan alltid hoppas, vem vet, det kanske försvinner snabbare än man anar, vi får vänta och se...

gstone

#35
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 mars 2020 kl. 14:51:27
Men kan du ta dig samman, tror du verkligen att det kommer finnas så länge

Jag kan inte ta mig SAMMAN, JAG BLIR GALEN !

Snart börjar bränna ner hus eller dansa naken om inte Coronaviruset SLUTAR >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2020 kl. 19:05:23
Jag kan inte ta mig SAMMAN, JAG BLIR GALEN !

Snart börjar bränna ner hus eller danska naken om inte Coronaviruset SLUTAR >:( >:( >:(

Bränna ner hus, okej, men danska naken? Nej, det var la inte schysst mot dansken...?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 mars 2020 kl. 19:14:43
Bränna ner hus, okej, men danska naken? Nej, det var la inte schysst mot dansken...?

Menade Dansa ! :D :D :D ;D ;D LOL
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2020 kl. 19:05:23
Jag kan inte ta mig SAMMAN, JAG BLIR GALEN !

Snart börjar bränna ner hus eller danska naken om inte Coronaviruset SLUTAR >:( >:( >:(

Stackars dansk

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror någon jag kommer kunna se denna film innan 2020 är SLUT ? !! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Jag ledsen över att jag inte kan seden i april !!!

Det gör MIG JÄTTE SUR !! >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2020 kl. 22:14:09
Tror någon jag kommer kunna se denna film innan 2020 är SLUT ? !! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Jag ledsen över att jag inte kan seden i april !!!

Det gör MIG JÄTTE SUR !! >:( >:( >:( >:( >:(

Ja, den släpps ju den andra oktober så jag vet inte varför du inte skulle kunna se den innan årets slut. Jag ser också fram emot den väldigt mycket och blev väl också lite missnöjd när jag fick reda på att den inte skulle släppas i april, men det var näst intill oundvikligt att den skulle skjutas upp, så det blir som det blir liksom
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 mars 2020 kl. 22:36:59
Ja, den släpps ju den andra oktober så jag vet inte varför du inte skulle kunna se den innan årets slut. Jag ser också fram emot den väldigt mycket och blev väl också lite missnöjd när jag fick reda på att den inte skulle släppas i april, men det var näst intill oundvikligt att den skulle skjutas upp, så det blir som det blir liksom

BRA oktober är ju ÄNDÅ I år   :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

#43
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2020 kl. 10:21:41
Nu har bioaktuella Emma, The Hunt och The Invisible Man släppts som digital hyrfilm på både SF Anytime och Viaplay, och tyvärr stämde ryktena - de kostar verkligen 189 kr för att hyra i två dygn... :o

Är jag ensam som tycker att det är fullständigt sinnessjuka priser för en hyrfilm...? :(

Emma. och The Invisible Man finns nu även på iTunes till samma hyrpris, 189 kronor.

Märkligt nog verkar The Invisible Man sakna undertexter på de nordiska språken på iTunes fast den har det på Viaplay.

Fördelen med iTunes över de andra strömningstjänsterna är att det finns bra verktyg för att dekryptera filmerna. Det fungerar även på hyrfilmer, och om man kan behålla filmen känns 189 kronor inte fullt så magstarkt. Då blir det som en köpfilm.

En udda sak med Emma. är den avslutande punkten som faktiskt ingår i titeln. Enligt uppgift ska punkten betyda att filmen är ett historiskt drama. På engelska heter "historiskt drama" nämligen "period piece" och "punkt" heter på engelska "period". Långsökt? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 mars 2020 kl. 17:31:40
Emma. och The Invisible Man finns nu även på iTunes till samma hyrpris, 189 kronor.

Märkligt nog verkar The Invisible Man sakna undertexter på de nordiska språken på iTunes fast den har det på Viaplay.

Fördelen med iTunes över de andra strömningstjänsterna är att det finns bra verktyg för att dekryptera filmerna. Det fungerar även på hyrfilmer, och om man kan behålla filmen känns 189 kronor inte fullt så magstarkt. Då blir det som en köpfilm.
Tack för informationen, och jag håller med att 189 kr inte är så magstarkt om man kan ta bort DRM-skydden så att man kan behålla filmerna. Mycket skumt och tråkigt dock om The Invisible Man saknar nordiska undertexter på iTunes... Men Emma har nordiska undertexter även där?

Jag skulle dock verkligen vilja veta hur filmbolagen resonerar som verkligen begär 189 kr för en hyrfilm som man får se i två dygn...?! Inser de inte att de skjuter sig själva i foten...? Det lär ju trots allt inte vara jättemånga som är beredda att betala nästan 200 spänn för en hyrfilm, och ett antal av dem som hade velat se filmerna på bio men nu inte kan eller vågar (på grund av stängda biografer och/eller oro över smittspridning) lär ju sannolikt istället ta till illegal piratkopiering för att se filmerna... :(

Själv hade jag velat se både Emma och The Invisible Man, till viss del även The Hunt, men inte sjutton är jag beredd att betala så mycket för en hyrfilm... Då väljer jag istället att vänta några månader tills filmerna (förhoppningsvis) släpps på Blu-Ray, så kan man köpa filmerna till ungefär samma pris som hyrfilmerna kostar idag. Då får man ju även bättre bildkvalitet/bitrate än VoD-tjänsterna, förhoppningsvis en del bonusmaterial och andra fördelar.