Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vilken är Gunnar Ernblads bästa roll

Startat av Mathilda Gustafsson, 10 oktober 2021 kl. 16:52:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson


Disneyfantasten

Det är väl en smaksak, men enligt mig har han gjort jättemånga bra roller, om jag tvunget ska välja en så är det nog Albert, men även Big Bäng, Jalle Piké, Dr Claw, m.fl. ingår där!  :)

Steffan Rudvall

Jalle Piké och Igor var ju hans egna favoriter.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#5
Citat från: gstone skrivet 10 oktober 2021 kl. 18:29:05
Albert och Ugglan i Bernard och Bianca

Han är helt okej som Ugglan men jag tror att Bert-Åke Varg hade varit utmärkt i den rollen!  :) (samma sak tycker jag med flera andra insatser i filmen; Meta Velander är helt okej som Madame Medusa men jag tror att Eva Rydberg hade varit utmärkt i rollen, Jan Nygren är helt okej som Herr Snoops men jag tror att Helge Skoog hade varit utmärkt i rollen, Kerstin Wolgers är helt okej som Ella-Maj men jag tror att Lena-Pia Bernhardson alt. Karin Miller hade varit utmärkt i rollen, Sture Eriksson är helt okej som Sköldpaddan men jag tror att Nils Eklund, Johannes Brost, Gunnar Ernblad, Arne Källerud alt. Ingvar Kjellson hade varit utmärkt i rollen, Jonas Bergström är helt okej som Kaninen men jag tror att Jan Nygren, Sven Lindberg, Jan Sjödin alt. Brasse Brännström hade varit utmärkt i den rollen, Claes Dieden är helt okej som Mullvaden men jag tror att Kjell Bergqvist hade varit utmärkt i den rollen, Jonas Bergström är helt okej som TV-reportern men jag tror att Tomas Bolme hade varit utmärkt i rollen)

Adam

Jag vet ärligt talat inte. Han har ju gjort så ofantligt många bra roller under sin dubbningskarriär, så jag kan inte bestämma mig riktigt.  :P
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios


MOA

Mycket svår fråga,han är fantastisk i allt han gör

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 oktober 2021 kl. 21:31:10Spike
Han kanske menar Droopy, då Gunnar har dubbat honom också, och de båda är hundar.

Ironiskt nog så var Hasse Jonsson också med som deras söner, Tyke och Dripple.

Adam Larsson

Jolly Jumper där han har varit återkommande genom olika dubbningsbolag och olika årtionen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 september 2022 kl. 19:54:17Han kanske menar Droopy, då Gunnar har dubbat honom också, och de båda är hundar.

Ironiskt nog så var Hasse Jonsson också med som deras söner, Tyke och Dripple.
Oj förlåt!Glömde liksom bort