Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 30 mars 2024 kl. 12:20:14Johan Hedenberg som George Jetson i "Familjen Jetson" (Media-Dubbs version)

Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur original rösten låter, men Johans röst känns inte helt rätt och det låter som han är stressade och nära på att få panik hela tiden (det är nog inte Johans fel, utan röstregin, då jag märkt att en del av Media Dubbs dubbningar är lite överspelade ibland), jag tycker faktiskt att Jan Modin passade bättre som George/Haley och hans insats var dessutom lugnare.


Lägger till fler sen.
Undrar om han överspelade som Robotnik, där är han i alla fall otrolig

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 30 mars 2024 kl. 13:02:37Undrar om han överspelade som Robotnik, där är han i alla fall otrolig
Johan Ulveson som Mike Wazowski (Monster University)
Jag tycker Johan oftast är en väldigt bra skådespelare, som exempelvis Killer i Änglahund, Skrik och Panik i Herkules MEN att casta Johan som Mike är som att byta ut Sid:s röst för Ice Age uppföljarna det funkar liksom inte.
Han är inte rolig och det som gjorde den första filmen bra var i stor del tack vare Robert Gustafsson roliga röstolkning som Mike Wazowski att plocka bort Robert är som att plocka bort Mike från filmen.

Louise Raeder som Luna (Sailor Moon)
Jag tycker Louise Raeder oftast är grym i nästan alla roller men Luna är hemsk hon pratar med skit irriterande röst som verkligen går mig på nerverna🥶.

Irene Lindh som Sailor Jupiter (Också Sailor Moon)
Om detta ena behöver förklaras hon låter alldeles förgammal och hennes äldre röst till karaktären förstör inlevelsen.