Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kyoto Tachibana Senior High School Band

Startat av Anders M Olsson, 25 november 2020 kl. 09:57:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

När jag bläddrade lite på YouTube i går hittade jag det här som måste vara något av det mest imponerande jag sett:


https://youtu.be/ZVJ3Ho83Ksg

Det är obegripligt hur de här unga tjejerna (och några få killar) kan spela, marschera och dansa samtidigt.

Dessutom är det en av tjejerna som är född med ett ben och bär benprotes. Men det hindrar henne inte från att göra allt som de andra gör. Titta efter henne längst bak, längst till höger i ledet.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 november 2020 kl. 09:57:23
När jag bläddrade lite på YouTube i går hittade jag det här som måste vara något av det mest imponerande jag sett:


https://youtu.be/ZVJ3Ho83Ksg

Det är obegripligt hur de här unga tjejerna (och några få killar) kan spela, marschera och dansa samtidigt.

Dessutom är det en av tjejerna som är född med ett ben och bär benprotes. Men det hindrar henne inte från att göra allt som de andra gör. Titta efter henne längst bak, längst till höger i ledet.
Så går de en random gubbe bland alla andra

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet 25 november 2020 kl. 21:41:31
Så går de en random gubbe bland alla andra

Jag vet inte riktigt vad du menar med den kommentaren. Är det en fråga eller ett påstående? Det är svårt att veta när du varken skriver punkt eller frågetecken efter meningen.

Om du med "random gubbe" menar mannen som går på sidan, bredvid tamburmajoren, så är det orkesterledaren Hiroyuki Tanaka.


MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 november 2020 kl. 07:50:23
Jag vet inte riktigt vad du menar med den kommentaren. Är det en fråga eller ett påstående? Det är svårt att veta när du varken skriver punkt eller frågetecken efter meningen.

Om du med "random gubbe" menar mannen som går på sidan, bredvid tamburmajoren, så är det orkesterledaren Hiroyuki Tanaka.


Jo de e han jag mena

Anders M Olsson

Många av låtarna som spelades känner man igen. Det är mycket Disney-musik, men några kan vara lite kluriga att identifiera. Här är hela låtlistan. I andra avdelningen spelas samma låtar, fast de börjar med Disneyland Electric Parade och tar Down By the Riverside och Happy sist.

0:10  Down By the Riverside
2:22  Happy
4:51  Disneyland Electrical Parade
5:31  When Will My Life Begin (ur Trassel)
6:15  You Can Fly (ur Peter Pan)
6:42  Friend Like Me (ur Aladdin)
7:04  That's How You Know (ur Förtrollad)
7:48  A Whole New World (ur Aladdin)
8:08  Mickey Mouse Club March
8:44  It's A Small World After All
9:00  Once Upon a Dream (ur Törnrosa)
9:37  The Raider's March (Jakten på den försvunna skatten)
9:55  For the First Time in Forever (ur Frost)
10:45  Festa do Interior

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 23 december 2020 kl. 08:59:24
Många av låtarna som spelades känner man igen. Det är mycket Disney-musik, men några kan vara lite kluriga att identifiera. Här är hela låtlistan. I andra avdelningen spelas samma låtar, fast de börjar med Disneyland Electric Parade och tar Down By the Riverside och Happy sist.

0:10  Down By the Riverside
2:22  Happy
4:51  Disneyland Electrical Parade
5:31  When Will My Life Begin (ur Trassel)
6:15  You Can Fly (ur Peter Pan)
6:42  Friend Like Me (ur Aladdin)
7:04  That's How You Know (ur Förtrollad)
7:48  A Whole New World (ur Aladdin)
8:08  Mickey Mouse Club March
8:44  It's A Small World After All
9:00  Once Upon a Dream (ur Törnrosa)
9:37  The Raider's March (Jakten på den försvunna skatten)
9:55  For the First Time in Forever (ur Frost)
10:45  Festa do Interior
Kände igen Disney låtarna

Elios


Samlaren

#7
Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 november 2020 kl. 09:57:23
När jag bläddrade lite på YouTube i går hittade jag det här som måste vara något av det mest imponerande jag sett:


https://youtu.be/ZVJ3Ho83Ksg

Det är obegripligt hur de här unga tjejerna (och några få killar) kan spela, marschera och dansa samtidigt.

Dessutom är det en av tjejerna som är född med ett ben och bär benprotes. Men det hindrar henne inte från att göra allt som de andra gör. Titta efter henne längst bak, längst till höger i ledet.

Det är normalt i Japan med hoghschool band och några av dessa bildar sedan grupper som är stora än idag i Japan och utanför. Men här var det mer musik band. Det är också vanligt i Japan i åk 6-11 så får man chansen att vara med i school grupper i Japan som oftast är efter skoltid så i den här skolan har de en musik school grupp oftast är grupperna som skolorna har så här hög nivå om man ser dans, matrial arts, simning, musik, konst et.c det finns många olika grupper (Man kan och ska inte jämnföra de grupperna med Elevens val som vi har i Sverige då oftast de här grupperna kan träffas utanför skoltiden på dagar som det inte är skola också.

Edit menade skulle klubbar