Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lejonvakten (The Lion Guard)

Startat av moviefan, 16 februari 2016 kl. 19:33:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2021 kl. 14:05:54
Vem spelar Rani och hennes släktingar?

www.youtube.com/watch?v=ITXl2kAMxjI
Jag skulle tro att lejonet med blomman är Annica Smedius.

Erik Källström

Citat från: Samlaren skrivet 14 maj 2021 kl. 16:07:02
BTW tror ni på en säsong 4? Då Disney ej har sagt bu eller bä om det.

Tror på de, Många av röstskådespelarna i USA stödjer en till Säsong tillsammans med fansen. Dusan Brown (Originalrösten till Beshte) skulle gå på college så får se hur det blir med honom ifall Säsong 4. Mercury Filmworks som fick i uppdrag att producera serien av Disney har personal som har sagt i ett svar på en kommentar på Instagram

"Tack så mycket, Jag är så glad över att du gillar mitt arbete. Jag önskar också att det var mer LV. Förhoppningsvis kommer det tillbaka. Det är aldrig för sent för nånting! Jaga alltid dina drömmar och ta det steg för steg. Förhoppningsvis får jag jobba med en karaktär i en serie du har lånat ut din röst till" så en kan ju alltid hoppas

Disneyfantasten

Vilka spelar Komodovaranerna och Deltadelfinen här;

www.youtube.com/watch?v=HUz0ek2Lcto

Disneyfantasten

Citat från: Kion skrivet  1 juni 2017 kl. 13:09:07
Gillar bägge två, men har däremot svårt för avsnittet Can't wait to be queen, där både Kion och Kiara får en att slå sig för pannan, och det blir inte bättre av de pimpinetta Tiifu och Zuri.😨😫
Gillar däremot på det andra planet hur de gör en snygg övergång mellan Sofia och Elena of Avalor. Känner så väl igen mig i Skylar,  jaquinen. Levnadsglad, lite klumpig och vårdslös och inte alltid genomtänkt.

Själv har jag väldigt svårt för avsnittet "Never Roar Again", då varken hyenorna eller krokodilerna ger sig för Nala fast hon är drottning, hyenorna omringar drottningen och krokodilerna tar drottningen som gisslan, hur i hela fridens namn tänkte filmskaparna egentligen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 februari 2022 kl. 17:44:43
Själv har jag väldigt svårt för avsnittet "Never Roar Again", då varken hyenorna eller krokodilerna ger sig för Nala fast hon är drottning, hyenorna omringar drottningen och krokodilerna tar drottningen som gisslan, hur i hela fridens namn tänkte filmskaparna egentligen...
Hon är drottning men hyenorna och krokodilerna är väl utanför samhället.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 februari 2022 kl. 17:47:18
Hon är drottning men hyenorna och krokodilerna är väl utanför samhället.

Ja fast att anfalla kungen eller drottningen är ju ändå att gå över gränsen...

gstone

Citat från: Elias Prenbo skrivet  4 mars 2016 kl. 21:42:30Det ska bli intressant att se hur denna serie blir.


De "nya" Disneyserierna såsom Hannah Montana, HighSchool Musical, Violetta, Jimmy Cool, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris och många, många fler är ju skandalserier som totalförstör Disney.


Bland Playhouse Disney/Disney Junior serierna tycker jag att Boken om Puh, Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh och Sofia Den Första är de mest lyckade och Goldie och Björn är också ganska bra, men övriga serier är riktigt dåliga.


De TV-serier från Disney som jag personligen tycker om är Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse. Har även sett ett avsnitt av Raw Toonage på YouTube och den verkar faktiskt riktigt bra.
jsg kan dock säga att Jimmy Cool är en slags import då den från början gick på  Jetix.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ska nog testa att se den svenska dubbningen av åtmistonde pilot filmen ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elias Prenbo skrivet  4 mars 2016 kl. 21:42:30Det ska bli intressant att se hur denna serie blir.


De "nya" Disneyserierna såsom Hannah Montana, HighSchool Musical, Violetta, Jimmy Cool, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris och många, många fler är ju skandalserier som totalförstör Disney.


Bland Playhouse Disney/Disney Junior serierna tycker jag att Boken om Puh, Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh och Sofia Den Första är de mest lyckade och Goldie och Björn är också ganska bra, men övriga serier är riktigt dåliga. 


De TV-serier från Disney som jag personligen tycker om är Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse. Har även sett ett avsnitt av Raw Toonage på YouTube och den verkar faktiskt riktigt bra.
Jag hatar också Hannah Montana ! >:(

En an av världens värsta serier.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elias Prenbo skrivet  4 mars 2016 kl. 21:42:30Det ska bli intressant att se hur denna serie blir.


De "nya" Disneyserierna såsom Hannah Montana, HighSchool Musical, Violetta, Jimmy Cool, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris och många, många fler är ju skandalserier som totalförstör Disney.


Bland Playhouse Disney/Disney Junior serierna tycker jag att Boken om Puh, Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh och Sofia Den Första är de mest lyckade och Goldie och Björn är också ganska bra, men övriga serier är riktigt dåliga.


De TV-serier från Disney som jag personligen tycker om är Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse. Har även sett ett avsnitt av Raw Toonage på YouTube och den verkar faktiskt riktigt bra.
Och det värsta av allt är att Disney spesfickt valde göra ser som dessa istället för serier baserad på sina animerad filmer som Brother Bear: The Series. >:( >:(  

Hannah Montana var bokstavligen anledningen till att Björnbröder tv serien inte blev av !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2023 kl. 12:56:53Och det värsta av allt är att Disney spesfickt valde göra ser som dessa istället för serier baserad på sina animerad filmer som Brother Bear: The Series. >:( >:( 

Hannah Montana var bokstavligen anledningen till att Björnbröder tv serien inte blev av !
Jag förstår att du är upprörd (och även jag tycker en Björnbröder-tv-serie hade varit kul), men du behöver inte skriva samma sak i flera trådar.

gstone

Citat från: Erika skrivet 25 juni 2023 kl. 13:07:44Jag förstår att du är upprörd (och även jag tycker en Björnbröder-tv-serie hade varit kul), men du behöver inte skriva samma sak i flera trådar.
Sak förklara varför jag ibland  skriver samma sak i flera trådar ? ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2023 kl. 12:56:53Och det värsta av allt är att Disney spesfickt valde göra ser som dessa istället för serier baserad på sina animerad filmer som Brother Bear: The Series. >:( >:( 

Hannah Montana var bokstavligen anledningen till att Björnbröder tv serien inte blev av !
ÅHH!Nu blev jag upprörd >:( Bajs Karlsson

gstone

Det är värt att nämna att alla karaktär utom Pumbaa och Mufasa fick nys röster på engelska med. Eller i alla andra än dom som spelade rollerna i original filmen och i Mufasas fall kom James Earl Jones bara tillbaka för pilot filmen och inte själva serien.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

På engelska har Zira en ny röst men Nuka tror jag fortfarande spelas av Andy Dick.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.