Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Spindelmannen (Spider-Man, 1994-1998)

Startat av Akilles, 17 maj 2007 kl. 13:53:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Jag jämförde med Flash Thompson som Malmer gjorde, och dom har viss likhet det kan jag hålla med om, men unga gamen lät precis som en oktav lägre svampbob eller Zack i Power Rangers.


Jag ska dock inte säga att jag är en expert på Malmers röst, då jag inte hört honom i allt för mycket.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Har du det avsnittet inspelat på VHS eller hittade du det någonstans på internet?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

#17
Jag ska medge att jag laddade ner klippen från dailymotion och youtube innan fox tog ner dom, enbart i syfte till att dokumentera och analysera dom i min egen takt.


Jag ska också inflika att jag har the complete series  på dvd, tråkigt nog är det enbart säsong 1 som har svenskt ljudspår.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Har du fortfarande kvar avsnittet på datorn? Det hade varit kul med ett ljudklipp. Du kan mycket väl ha rätt om att det är Sulocki, men jag är bara nyfiken.  :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Ja jag har fortfarande avsnittet kvar, jag ska se om jag hinner spela in ett ljudklipp och ladda upp det i helgen, men jag lovar inget.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Bumpar tråden i och med min osäkerhet. Är det inte Niclas Wahlgren som gör hans röst?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Erika

Citat från: Anders skrivet 17 februari 2016 kl. 11:01:42
Bumpar tråden i och med min osäkerhet. Är det inte Niclas Wahlgren som gör hans röst?

Jo, speciellt i slutet av ljudklippet låter det som honom.

Och sedan har jag för mig att Dick Eriksson medverkade i ett avsnitt. Jag tror han spelade en präst. Minns inte vilket avsnitt, tyvärr.

Anders

Citat från: Erika skrivet 17 februari 2016 kl. 22:08:53
Jo, speciellt i slutet av ljudklippet låter det som honom.

Och sedan har jag för mig att Dick Eriksson medverkade i ett avsnitt. Jag tror han spelade en präst. Minns inte vilket avsnitt, tyvärr.
Kan det vara avsnittet "The Wedding"? Det fanns en präst där som skulle viga Peter och MJ, och sedan försökte Harry tvinga honom att viga honom med MJ istället. Hittar dessvärre inte det avsnittet med svenskt tal.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

qnorsten

Citat från: Anders skrivet 23 februari 2016 kl. 18:01:17
Kan det vara avsnittet "The Wedding"? Det fanns en präst där som skulle viga Peter och MJ, och sedan försökte Harry tvinga honom att viga honom med MJ istället. Hittar dessvärre inte det avsnittet med svenskt tal.

Jag har det avsnittet på svenska, bifogar ett ljudklipp från avsnittet där man hör prästens röst.
Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

Anders

Tackar. Tycker det var ganska svårt att placera rösten. I början låter han litet som Andreas Nilsson och senare övergår han till Dick.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Christer

Prästen är helt klart Dick Ericsson, tycker jag. :)

Spindelmannen

Hej gott folk! Sitter någon ut av er med avsnitt för dem här serierna med svensk dubb?
Spindelmannen (1697)
Spindelmannen och hans vänner (1981)
The Spectacular Spider-man (2008)
Ultimate Spider-man (2012)


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2021 kl. 15:00:00
Vem spelar gamen som gamla på svenska ?
Det är faktiskt Steffan som gör det.

Erika

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 maj 2021 kl. 15:01:53
Det är faktiskt Steffan som gör det.

;D

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2021 kl. 15:00:00
Vem spelar gamen som gamla på svenska ?

Om jag inte minns helt fel var det Tommy Nilsson.