Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gången du absolut inte kunde känna igen dubbaren

Startat av Marcusen, 21 februari 2023 kl. 00:29:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Finns det någon dubbare som du i vanliga fall känner igen fast just ett specifikt fall kunde du absolut inte höra att det var den?

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 21 februari 2023 kl. 00:29:57Finns det någon dubbare som du i vanliga fall känner igen fast just ett specifikt fall kunde du absolut inte höra att det var den?
Hasse Jonsson i Paulie.

Lillefot

#2
Stephan Karlsén som Herr Tjocknos i Landet för Längesedan 8: När isen kom. Detta då han i det sammanhanget använder en röst som påminner mer om Steve Kratz, än hans karaktäristiska stämma.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Nu var det några år sedan jag såg denna, men Figge Norlings karaktär i Dumbo 2019, då jag tyckte han lät mer som Fredrik Dolk...

Elios

Var bara i ett kort snepp av Tidspatrullen som jag inte riktigt kunde komma på Joakim Jennefors i en roll.  8) 8)

Will Siv

#5
Mats Qviström som taklampan i butiken i "Den Modiga Lilla Brödrosten"
( hans förställer rösten så mycket att jag inte kände igen honom, jag tyckte han nästan lät som Mikael Roupé )




Elios

Citat från: Will Siv skrivet  4 mars 2023 kl. 21:12:05Mats Qviström som taklampan i butiken i "Den Modiga Lilla Brödrosten"
( hans förställer rösten så mycket att jag inte kände igen honom, jag tyckte han nästan lät som Mikael Roupé )
Tänkte inte heller på att det var han. Hehe.  ;D ;D ;D ;D

Fred

Hasse Andersson som cyklopen i Herkules. Jag har svårt att känna igen honom när han inte pratar skånska.