Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Montana Jones - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 25 juni 2023 kl. 11:56:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat



🟢 = HAR
🟡 = MYCKET DÅLIG KVALITÉ

Insamlingstatus

1. The secret of the goldmedal 🟢

2. The giant sqiud
3. Treasure hunting in Istanbul 🟢
4. The discovery of the jewel bible
5. The silk-carpet of the Maj Mahal

6. The horrible snowman 🟢
7. The tomb from the Pharaoh
8. King Arthur's knife
9. The secret code of the Inkas
10. Criminals of Chinatown
11. Adventuring with the Vikings
12. The treasure in desert
13. The secret of the dried fonutain 🟢 🟡
14. A secret entrance in the castle
15. The subterranean waterfalls 🟢 🟡

16. Kidnapped to castle Mauleon 🟢
17. A muddy fight for the future
18. The golden dragon from Hong Kong
19. The hidden flymachine
20. The clock from Ivan the Terrible
21. Chased in the goldmine
22. The rescuing boomerang
23. Attack of the sharks
24. The flood's comming!
25. Emergency! Landing on Easter Island 🟢
26. The sunken goldbell
27. The attack of the bandits in Mongolia 🟢

28. The haunted house in Scotland 🟢
29. Searching through the labyrinth of King Minos 🟢
30. The Colombian jungle
31. Saved by the crocodiles
32. The treasure of the caliph

33. The secret pirateship 🟢
34. Emergency! Landing on treasure island
35. Adventure in China 🟢
36. Straight through Austria

37. The Crown of the Tsar 🟢
38. Marie Antoinette's Collier
39. Lemuria: The hidden island
40. The secret of the Mont St. Michèl
41. The stone dragon
42. The Artemis Temple 🟢
43. Get to the Chao-Canyon
44. Travel through Transylvania
45. Locked in Toscana
46. Ormeca
47. Marco Polo's heir
48. Desperately lost in the desert
49. The baker and the knight room
50. Kea, daughter of the chief
51. The monk and the samurai
52. Lost in Africa

MOA

Citat från: Goliat skrivet 25 juni 2023 kl. 11:56:01

🟢 = HAR
🟡 = MYCKET DÅLIG KVALITÉ

Insamlingstatus

1. The secret of the goldmedal 🟢

2. The giant sqiud3. Treasure hunting in Istanbul 🟢
4. The discovery of the jewel bible
5. The silk-carpet of the Maj Mahal

6. The horrible snowman 🟢
7. The tomb from the Pharaoh
8. King Arthur's knife
9. The secret code of the Inkas
10. Criminals of Chinatown
11. Adventuring with the Vikings
12. The treasure in desert
13. The secret of the dried fonutain 🟢 🟡
14. A secret entrance in the castle
15. The subterranean waterfalls 🟢 🟡

16. Kidnapped to castle Mauleon 🟢
17. A muddy fight for the future
18. The golden dragon from Hong Kong
19. The hidden flymachine
20. The clock from Ivan the Terrible
21. Chased in the goldmine
22. The rescuing boomerang
23. Attack of the sharks
24. The flood's comming!
25. Emergency! Landing on Easter Island
26. The sunken goldbell
27. The attack of the bandits in Mongolia 🟢

28. The haunted house in Scotland 🟢
29. Searching through the labyrinth of King Minos 🟢
30. The Colombian jungle
31. Saved by the crocodiles
32. The treasure of the caliph33. The secret pirateship 🟢
34. Emergency! Landing on treasure island
35. Adventure in China 🟢
36. Straight through Austria

37. The Crown of the Tsar 🟢
38. Marie Antoinette's Collier
39. Lemuria: The hidden island
40. The secret of the Mont St. Michèl
41. The stone dragon
42. The Artemis Temple 🟢
43. Get to the Chao-Canyon
44. Travel through Transylvania
45. Locked in Toscana
46. Ormeca
47. Marco Polo's heir
48. Desperately lost in the desert
49. The baker and the knight room
50. Kea, daughter of the chief
51. The monk and the samurai
52. Lost in Africa

Tänker titta mer på detta program,verkar riktigt bra

Goliat

Citat från: MOA skrivet 25 juni 2023 kl. 23:31:23Tänker titta mer på detta program,verkar riktigt bra
Det är en bra serie, så det tycker jag

MOA

Såg ett avsnitt precis,bra action & äventyr,bra skrivna & hjälpsamma karaktär.Intressant att Hans Lindgren spelar Professorn,riktigt bra dubbning.Montana Jones e en unik italiensk anime

Goliat

Citat från: MOA skrivet 27 juni 2023 kl. 23:02:35Såg ett avsnitt precis,bra action & äventyr,bra skrivna & hjälpsamma karaktär.Intressant att Hans Lindgren spelar Professorn,riktigt bra dubbning.Montana Jones e en unik italiensk anime
Ja det är en mycket bra italiensk-japansk anime. 😊

Elios


Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  6 juli 2023 kl. 07:31:35Har denna inte dubbats? :P
Jo, visst har den det - men att få tag i dubbningen är inte direkt jätteenkelt, då serien bara sänts på TV1000 under 1990-talet...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2023 kl. 09:02:59Jo, visst har den det - men att få tag i dubbningen är inte direkt jätteenkelt, då serien bara sänts på TV1000 under 1990-talet...
Då har du inte heller spelat in dne förmodar jag. 
Ska kolla om det finns klipp på Youtube.  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  6 juli 2023 kl. 15:35:51Då har du inte heller spelat in dne förmodar jag.
Nej, tyvärr inte - det är bara under kortare perioder som jag haft tillgång till TV1000, då vi valde att abonnera på FilmNet istället under 1990-talet.
(Dessa båda betalkanaler var så dyra att det inte var realistiskt att abonnera på båda två)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2023 kl. 16:12:24Nej, tyvärr inte - det är bara under kortare perioder som jag haft tillgång till TV1000, då vi valde att abonnera på FilmNet istället under 1990-talet.
(Dessa båda betalkanaler var så dyra att det inte var realistiskt att abonnera på båda två)
Serien gick på tv3 också (man ser loggan vid titeltexten på slutet)

Elios

Citat från: Goliat skrivet  6 juli 2023 kl. 17:03:39Serien gick på tv3 också (man ser loggan vid titeltexten på slutet)
Tack för klippet. Vet du när det visades på trean då?! ???

Goliat

Citat från: Elios skrivet  6 juli 2023 kl. 19:28:51Tack för klippet. Vet du när det visades på trean då?! ???
Nån gång under 90-talet. Troligen 96-99 någon gång skulle jag tro.


Elios

Citat från: Goliat skrivet  6 juli 2023 kl. 22:24:54Nån gång under 90-talet. Troligen 96-99 någon gång skulle jag tro.

Känner igen det mer och mer nu när jag ser det. Nu kommer kanske inte den att vara uppe så länge för dom avsnitten brukar ju försvinna efter ett tag. :-\

Goliat

Citat från: Elios skrivet  7 juli 2023 kl. 01:31:42Känner igen det mer och mer nu när jag ser det. Nu kommer kanske inte den att vara uppe så länge för dom avsnitten brukar ju försvinna efter ett tag. :-\
Men det är en väldigt bra serie. 

Måste få tag i volym 2 och 3 av dvdna också så jag kan synka till bättre kvalité senare.

Elios

Citat från: Goliat skrivet  7 juli 2023 kl. 07:52:18Men det är en väldigt bra serie.

Måste få tag i volym 2 och 3 av dvdna också så jag kan synka till bättre kvalité senare.
Det låter toppen. Tack.  ;D ;D

ph

Citat från: Goliat skrivet  7 juli 2023 kl. 07:52:18Men det är en väldigt bra serie.

Måste få tag i volym 2 och 3 av dvdna också så jag kan synka till bättre kvalité senare.
Behöver du hjälp att hitta dessa? Eller har du fixat redan? :)

Bildkällan blir då från Tyska DVD:erna 

Goliat

Citat från: ph skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:06:30Behöver du hjälp att hitta dessa? Eller har du fixat redan? :)

Bildkällan blir då från Tyska DVD:erna
Det är köpt sista volymen, eller har du den redan?

ph

Citat från: Goliat skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:18:57Det är köpt sista volymen, eller har du den redan?
Har den inte i hand fysiskt, men har Säsong 1 från Tyska DVD:erna rippade redan. 
Tyskt ljudspår endast, men det är ju bilden man vill åt. 

Samtliga 52 avsnitt från Säsong 1, borde innehålla Volym 3 och 4?

Goliat

Citat från: ph skrivet  6 augusti 2023 kl. 20:24:42Har den inte i hand fysiskt, men har Säsong 1 från Tyska DVD:erna rippade redan.
Tyskt ljudspår endast, men det är ju bilden man vill åt.

Samtliga 52 avsnitt från Säsong 1, borde innehålla Volym 3 och 4?
Jag har redan första volymen, tyska är två volymer, första är 26 avsnitt och sista 26 avsnitt. :)

ph

Citat från: Goliat skrivet  6 augusti 2023 kl. 21:21:10Jag har redan första volymen, tyska är två volymer, första är 26 avsnitt och sista 26 avsnitt. :)
Aha okej! Så det är Säsong 2 som behövs, sista delen där? :) 

Goliat

Citat från: ph skrivet  6 augusti 2023 kl. 21:30:48Aha okej! Så det är Säsong 2 som behövs, sista delen där? :)
Det stämmer. Sista 26 avsnitten och de är beställda av en i gänget. :) 

MOA

Flera avsnitt har blivit uppladdade,int sett dom än men dom e säkert bra

Goliat

Citat från: MOA skrivet  9 augusti 2023 kl. 22:46:56Flera avsnitt har blivit uppladdade,int sett dom än men dom e säkert bra
De är riktigt bra. Du får sätta dig och se dem nu när det är risigt väder och mysa ner dig under en filt.

Tycker den här serien på något vis är väldigt unik på sitt sätt. Och på så vis att de faktiskt har med sig en kvinnlig kompanjon dessutom som är betydligt smartare och är den som styr upp när saker går snett eller klurar ut saker. 

MOA

Citat från: Goliat skrivet  9 augusti 2023 kl. 23:04:41De är riktigt bra. Du får sätta dig och se dem nu när det är risigt väder och mysa ner dig under en filt.

Tycker den här serien på något vis är väldigt unik på sitt sätt. Och på så vis att de faktiskt har med sig en kvinnlig kompanjon dessutom som är betydligt smartare och är den som styr upp när saker går snett eller klurar ut saker.
Ja de e risigt väder hos mig med,vind & regn
& Melissa e int en damsel in distress som blir kidnappad hela tiden,riktigt smart gjort.Älskar självständiga kvinnor som kan försvara sig

Goliat

Citat från: MOA skrivet  9 augusti 2023 kl. 23:36:02Ja de e risigt väder hos mig med,vind & regn
& Melissa e int en damsel in distress som blir kidnappad hela tiden,riktigt smart gjort.Älskar självständiga kvinnor som kan försvara sig
Håller med. 😊

Deras mamma är ju ägare och driver en restaurang också. Inte ofta man ser heller.

MOA

Såg första avsnittet & jag börjar ogilla Tant Agata,hon slog Montana i ryggen med en stekpanna!Fattar varför han föredrar äventyr istället för & jobba på restaurang.Stulen bil ledde till Melissas introduktion,hon e en intressant karaktär riktigt bra spelad av Louise Raeder.The Secret Of The Goldmedal var en riktig bra start på programmet,nog de nya bästa programmet som finns

MOA

Måste påpeka att när jag såg avsnittet satt jag i ett telefonsamtal med Farsan & han trodde att de var störningar

Goliat

Citat från: MOA skrivet 12 augusti 2023 kl. 22:35:12Såg första avsnittet & jag börjar ogilla Tant Agata,hon slog Montana i ryggen med en stekpanna!Fattar varför han föredrar äventyr istället för & jobba på restaurang.Stulen bil ledde till Melissas introduktion,hon e en intressant karaktär riktigt bra spelad av Louise Raeder.The Secret Of The Goldmedal var en riktig bra start på programmet,nog de nya bästa programmet som finns
Ja men precis, märkligt hur de träffas. :D

Goliat

#28
Hittade precis "35. Adventure in China" också! :D 

vlcsnap-2023-08-31-12h02m20s217.png vlcsnap-2023-08-31-12h02m25s403.png

MOA

Citat från: Goliat skrivet 31 augusti 2023 kl. 11:25:09Hittade precis "35. Adventure in China" också! :D

vlcsnap-2023-08-31-12h02m20s217.png vlcsnap-2023-08-31-12h02m25s403.png
Ny kvinnlig karaktär,Jag vill se avsnittet nu!

Goliat


ph