Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AmeliaTalks

Hej! Lilla Djungelboken: Det Var En Gång I Djungeln ligger nu uppe på Internet Archive för alla som är intresserade. Får hoppas att Disney låter den vara haha :)

https://archive.org/details/lilla-djungelboken-det-var-en-gang-i-djungeln-swe-dub

MOA

Citat från: AmeliaTalks skrivet 18 november 2023 kl. 10:58:15Hej! Lilla Djungelboken: Det Var En Gång I Djungeln ligger nu uppe på Internet Archive för alla som är intresserade. Får hoppas att Disney låter den vara haha :)

https://archive.org/details/lilla-djungelboken-det-var-en-gang-i-djungeln-swe-dub
There Is No Preview Availabe For This Item men den kommer nog snart
Tack AmeliaTalks,du e så gullig :D

Goliat

Jag tror nog man inte ska ta något upp från Disney på archive. Man riskerar ju problem då.

Adam Larsson

Förlåt om jag tjatar men hur går det med Pippi?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 18 november 2023 kl. 09:49:34Bra jobb du gör,sluta aldrig med de du gör
Vad snällt av dig, det ska bli kul att titta på igen.

Citat från: Goliat skrivet 18 november 2023 kl. 12:06:23Jag tror nog man inte ska ta något upp från Disney på archive. Man riskerar ju problem då.
Det finns förstås alltid en risk, men jag skulle påstå att Warner Bros är betydligt mer nitiska med material jämfört med Disney. De är både (utifrån det vi har sett) väldigt selektiva och oförutsedda med sina klaganden, till och med för VHS-rippar.

I jämförelse verkar Disney mest bry sig om deras långfilmer. För de har än så länge inte klagat på någon uppladdning av en serie som någon här har lagt upp.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

BPS

Citat från: Lillefot skrivet 18 november 2023 kl. 12:23:14Vad snällt av dig, det ska bli kul att titta på igen.
Det finns förstås alltid en risk, men jag skulle påstå att Warner Bros är betydligt mer nitiska med material jämfört med Disney. De är både (utifrån det vi har sett) väldigt selektiva och oförutsedda med sina klaganden, till och med för VHS-rippar.

I jämförelse verkar Disney mest bry sig om deras långfilmer. För de har än så länge inte klagat på någon uppladdning av en serie som någon här har lagt upp.
Så länge jag har haft mitt konto har bara två uppladdningar tagits ner Oliver och gänget och Scooby Doo Where are you!

Det vill säga Disney och Warner Brothers, Oliver och gänget togs bara ner utan en enda varning eller mejl.

För Scooby Doo hade de i alla fall hövligheten att berätta att de tagit ner den.

AmeliaTalks

Citat från: Goliat skrivet 18 november 2023 kl. 12:06:23Jag tror nog man inte ska ta något upp från Disney på archive. Man riskerar ju problem då.
Jag dubbelkollade först och såg att de engelska versionerna av banden låg uppe iallafall. Så håller tummarna att även den svenska får stanna 😅

MOA

Citat från: AmeliaTalks skrivet 18 november 2023 kl. 13:07:22Jag dubbelkollade först och såg att de engelska versionerna av banden låg uppe iallafall. Så håller tummarna att även den svenska får stanna 😅
Ja ladda helst upp filmer & program som inte e skapade av Disney eller andra stora företag. Finns mindre & oberoende företag som låter deras grejer ligga uppe hur länge som helst :D

gstone

Hur går det med TV dubbningen av Nötknäpparen och muskungen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 november 2023 kl. 12:07:47Förlåt om jag tjatar men hur går det med Pippi?
Ni får avvakta lite, men den är inte färdig före jul. 

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Personligen så försöker jag göra så mycket begravd media som möjligt tillgängligt för allmänheten, blir glad när jag vet att detta kan glädja andra att få se på, fick inspiration till att samla ihop ovanliga tecknade dubbningar efter att jag hade kollat igenom Tintin, Snövit och Oliver & Gängets originaldubbningar, då det gav mig som enorm glädje att få se dom och jag är oerhört tacksam för kulturgärningen som @Ovanliga dubbningar har gjort för att få dessa tillgängliga. Jag letade personligen väldigt länge efter Peter Pans originaldub också tills jag tillslut hittade en trevlig Dansk person på Discord som hade 35mm kopior av Disney originaldubbningar som han skickade över jag bestämde mig för att lägga upp.

Disney brukar inte bry så sig super mycket om vad som läggs upp den Svenska originaldubben till Snövit har ju legat uppe helt orörd sedan typ 3 år tillbaka.

Min motivering till att lägga upp saker är att det ska vara svårtillgängligt och i princip omöjligt att hitta på någon form av media som tex Pinocchio och Oliver & Gänget.
Annat som jag lagt upp som tillexempel 101 Dalmatiner och Peter Pan är 99% omöjligt att hitta då dom bara blivit biovisade. Har även länge haft Dumbo och Alice i underlandets originaldubbningar på vhs men tycker inte dom är ovanliga nog att lägga upp då dom är väldigt vanliga att hitta på vhs. Har dock tänkt digitalisera och slänga upp Bambi när jag får tid.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 november 2023 kl. 23:15:39Har även länge haft Dumbo och Alice i underlandets originaldubbningar på vhs men tycker inte dom är ovanliga nog att lägga upp då dom är väldigt vanliga att hitta på vhs. 
Bara för att vi inte ska röra ihop det för någon så är det ju inte originaldubbningen av Dumbo men det är en äldre dubbning som inte används längre.