Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Cmore läggs ned och TV4 Play+ cmore blir en ny tjänst som inte har ngt namn än.

Startat av Samlaren, 30 januari 2023 kl. 20:34:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag läste nyss att CMORE som tjänst och varumärke läggs ned och att TV4play+cmore blir en ny tjänst med eller utan reklam eller förhoppningsvis båda delarna.

https://www.expressen.se/noje/uppgifter-sa-blir-forandringen-pa-tv4-nar-c-more-skrotas/

Marcusen

Citat från: Samlaren skrivet 30 januari 2023 kl. 20:34:12Jag läste nyss att CMORE som tjänst och varumärke läggs ned och att TV4play+cmore blir en ny tjänst med eller utan reklam eller förhoppningsvis båda delarna.

https://www.expressen.se/noje/uppgifter-sa-blir-forandringen-pa-tv4-nar-c-more-skrotas/
TV4 Play har ju bara grejer som TV4 visar ju det är ju därför det är gratis med reklam. CMORE har ju större utbud än bara TV4 grejer eftersom att det är en riktig streamingtjänst. Hur funkar det kommer man få se alla de grejerna som finns på CMORE fast med reklam gratis? Eller kommer det vara att endast TV4 play:s grejer som går att se gratis med reklam? Om det är det sistnämda så är det ganska onödigt att ens sätta ihop dem.

Samlaren

Sedan tänker jag om de nu slås ihop är tanken på att ha hela säsonger längre av program som går på TV4play (längre för de som betalar och kortare tid med reklam.

Det hade ju varit en bra marknadsmodell.

Undra om tanken är att allt ska flytta in på Telia play eller om det kommer bli en ny tjänst.

Med tanke på så har ju telia 3 tjänster i dagens läge. Telia play, cmore och TV4 play och vi kunde ju inte läsa ngt som omnämnde Telia play undra då om Telia tänker att de ska ha två tjänster eller göra om Telia Play till ngt mer av en Cmore liknade tjänst.

I artikeln står det ju endast om TV4 Play och Cmore dock men den som lever får se...

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 30 januari 2023 kl. 21:00:07TV4 Play har ju bara grejer som TV4 visar ju det är ju därför det är gratis med reklam. CMORE har ju större utbud än bara TV4 grejer eftersom att det är en riktig streamingtjänst. Hur funkar det kommer man få se alla de grejerna som finns på CMORE fast med reklam gratis? Eller kommer det vara att endast TV4 play:s grejer som går att se gratis med reklam? Om det är det sistnämda så är det ganska onödigt att ens sätta ihop dem.
Jag undrar också hur det här egentligen ska fungera i praktiken. Merparten från TV4 Play finns ju på C More (men dock inte allt), men däremot har ju C More oerhört mycket mer än vad TV4 Play erbjuder och mycket mer än vad TV4s linjära kanaler någonsin har sänt.

Beroende på hur det här blir, och exakt hur allt kommer fungera och bli i praktiken, kan det bli alltifrån riktigt bra till katastrof - den som lever får se...

Anders M Olsson

Ja, det ska bli intressant att se vad det blir av det här. Jag har av och till abonnerat på C More, men min största invändning är att tjänsten är för dyr i förhållande till andra streamingtjänster, och i förhållande till vad de har att erbjuda.

Standardpriset 149 kronor i månaden tycker jag är rent åt h-e. Det är t.o.m. mer än vad Netflix tar för sitt standardabonnemang (129 kronor i månaden), och redan det tycker jag är för dyrt.

Just nu har jag ett abonnemang på C More som är bundet till ett år, och då kostar det 99 kronor i månaden. Det tycker jag är mera rimligt, och i linje med vad tjänsten borde kosta utan bindningstid. Helst skulle den nya tjänsten ner ytterligare en eller ett par tior till 89 eller kanske 79 kronor i månaden, så skulle jag inte tveka om att ha den kvar. Om den nya tjänsten inte medför en radikal prisförändring neråt kommer jag att säga upp C More efter bindningstidens slut i höst.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 januari 2023 kl. 06:20:54Ja, det ska bli intressant att se vad det blir av det här. Jag har av och till abonnerat på C More, men min största invändning är att tjänsten är för dyr i förhållande till andra streamingtjänster, och i förhållande till vad de har att erbjuda.
Jag håller med att C More är för dyrt, men själv abonnerar jag fortfarande i och med att det de har är så pass intressant som jag ogärna vill vara utan. Inte minst uppskattar jag verkligen blocket/avdelningen Walter Presents, med utvalda kvalitetsserier från icke engelskspråkiga länder, där flertalet har varit väldigt bra.

Och att få hela Britbox är ju inte heller så illa, som är en tjänst jag aldrig hade abonnerat på separat men som har en del matnyttigt när man får det som del av C More (Britbox har åtminstone i dagsläget inte på långa vägar tillräckligt mycket intressant för att motivera ett abonnemang på en separat tjänst, men när det ingår som del av C More är det en annan femma). Plus att det är väldigt skönt att slippa reklamen vid program från TV4.

Så jag hade helt klart gärna sett ett lite mer konkurrenskraftigt pris, utan att utbudet försämras. Det tror jag skulle göra underverk för framgången, för med nuvarande priser är det tyvärr inte så förvånande att C More gått med förlust vartenda år i decennier... :(

TVARK Sweden

Nån som vet vad C Mores tv kanaler kommer att ha för namn om C More varumärket skrotas?
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

Samlaren

Citat från: joakim95 skrivet 15 februari 2023 kl. 21:26:21Nån som vet vad C Mores tv kanaler kommer att ha för namn om C More varumärket skrotas?
Ingen vet. Tror enns Cmore själva inte vet.

Börjar själv bli orolig om tanken är att allt ska till Telia Play då ingen tidning eller sida som moviezine har fått ngn info än. 

Telia play är ju inte kända för hög kvalitet om vi pratar bild. När man läste om nyheten står det ju att TV4 fattade det beslutet men tror att det kommer från Telia...

TVARK Sweden

Nu är det klart att C More skrotas den 14 augusti och byter namn till TV4.

Dessutom lanseras två nya kanaler TV4 Tennis och TV4 Motor.

C More Mix, C More Series, C More First och C More Live 5 utgår.
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

Steffan Rudvall

Citat från: joakim95 skrivet 14 juli 2023 kl. 16:16:39Nu är det klart att C More skrotas den 14 augusti och byter namn till TV4.

Dessutom lanseras två nya kanaler TV4 Tennis och TV4 Motor.

C More Mix, C More Series, C More First och C More Live 5 utgår.
Har du möjligtvis någon information om hur det rent praktiskt kommer att gå till?

Blir det då att man kan se hela C Mores utbud gratis med reklam eller blir det att man bara får TV4 gratis med reklam? 

TVARK Sweden

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 16:48:22Har du möjligtvis någon information om hur det rent praktiskt kommer att gå till?

Blir det då att man kan se hela C Mores utbud gratis med reklam eller blir det att man bara får TV4 gratis med reklam?
Antar att det blir samma som det är nu förutom att paketen byter namn.

C More Standard > TV4 Film & Serier

C More Stor > TV4 Sport Stor
C More Premium > TV4 Sport Max
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

Daniel Hofverberg

Jag undrar också hur det här egentligen ska fungera i praktiken. Inte minst har ju TV4 Play i dagens läge en del som inte finns på C More - kommer det utbudet nu att finnas tillgängligt för betalande kunder, och i så fall med eller utan reklam...?

Jag hoppas att det här betyder att betaldelen av TV4 nu kommer få samma utbud som TV4 Play, och fortfarande utan reklam, så att det man tidigare inte kunnat se på C More kommer att finnas tillgängligt...