Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Söker namnet på kortfilm som sändes på Barnkanalen

Startat av TVARK Sweden, 27 september 2023 kl. 12:07:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TVARK Sweden

Hej.

Jag har en längre tid försökt komma på namnet på en kortfilm som sändes på Barnkanalen som handlade om en pojke som köper en prinsesstårta som en annan pojke snor ifrån honom och äter upp den själv.

Det enda jag minns är att den sändes runt 7-8 på morgonen och att det sändes flera olika kortfilmer varje vardag vid samma tid och det var nån gång mellan åren 2005-2008.

Har sökt i SMDB men lyckats inte hitta den.
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

Disneyfantasten

Vet inte om vi tänker på samma film, men jag minns en film jag såg på barnkanalen som hette Freddie och Leo, det var alltså en flicka OCH en pojke som skulle köpa en tårta, och pojken som snor tårtan och äter upp hela själv är Skryt-Magnus, i slutet får han ont i magen för det.

Vet inte ifall det är den du tänker på, men din text fick mig att tänka på detta, då jag minns att jag sett en sådan film med sådan handling som visats på Barnkanalen.

TVARK Sweden

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2023 kl. 12:10:21Vet inte om vi tänker på samma film, men jag minns en film jag såg på barnkanalen som hette Freddie och Leo, det var alltså en flicka OCH en pojke som skulle köpa en tårta, och pojken som snor tårtan och äter upp hela själv är Skryt-Magnus, i slutet får han ont i magen för det.

Vet inte ifall det är den du tänker på, men din text fick mig att tänka på detta, då jag minns att jag sett en sådan film med sådan handling som visats på Barnkanalen.
Låter som samma jag tänker på men söker efter titeln på SMDB får jag inga resultat.

Edit: Hittade den nu "Freddies och Leos äventyr" heter den.

Hade varit kul att se den  :)
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.