Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet  9 augusti 2023 kl. 23:12:51Det där med Pingvinen och Lyckostenen glömde jag helt bort, och har inte ens tänkt på under sommaren då jag har haft mycket annat arbete att ta itu med.
Glöm inte bort The Scooby Doo Show Säsong 1 med Mediadubb.

Goliat

Angående Pippi så kommer repliker att återskapas, det är synk + översättning, inspelning och återskapning kvar, det tar tid, kan ta upp till 2 dygn för att träna en modell och det krävs flera pga fler röster.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 augusti 2023 kl. 17:52:40Angående Pippi så kommer repliker att återskapas, det är synk + översättning, inspelning och återskapning kvar, det tar tid, kan ta upp till 2 dygn för att träna en modell och det krävs flera pga fler röster.
Så du ska generera artificiellt tal? Mycket intressant hur teknologin har utvecklats...

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2023 kl. 18:14:42Så du ska generera artificiellt tal? Mycket intressant hur teknologin har utvecklats...
Nej inte riktigt, det finns en teknik, så jag dubbar den själv och kör in min röst i en modell tränad på deras röster och så matar den ut mitt tal med deras röster. Man har mer kontroll. Tar tid men jag måste lära mig tekniken just nu så då tar jag gärna denna filmen och provar på. 😉

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 11 augusti 2023 kl. 21:15:14Nej inte riktigt, det finns en teknik, så jag dubbar den själv och kör in min röst i en modell tränad på deras röster och så matar den ut mitt tal med deras röster. Man har mer kontroll. Tar tid men jag måste lära mig tekniken just nu så då tar jag gärna denna filmen och provar på. 😉
Låter väldigt intressant, ska bli spännande att höra hur resultatet låter... Vad för slags program används för sådant?

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 augusti 2023 kl. 21:27:30Låter väldigt intressant, ska bli spännande att höra hur resultatet låter... Vad för slags program används för sådant?
Mycket kod, och allt finns inte öppet för allmänheten tyvärr. Finns liknande som VITS men kvaliten är lägre och det är många buggar i de programmen som finns. Den kräver också mycket hög kvalite och runt 1 timmes röst för att bli bra. Jag kör en liknande teknik som inte kräver mer än några minuter.

Så fort den finns öppet officiellt så kommer jag så klart ge ut mer information 😊

Goliat

Någon som kan skriva ner vem som säger replikerna samt vad de säger i Pippifilmen (engelska), gäller dessa. Det underlättar otroligt mycket arbetet, även om det är väldig liten bit.

28.38-30.05

40.20-42.12

55.56-59.25

1:14.54-1:15.04

Goliat

smakprov på pippi, första testet, inte engagerat mig allt för hårt att låta korrekt m.m.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Goliat skrivet 12 augusti 2023 kl. 14:08:08smakprov på pippi, första testet, inte engagerat mig allt för hårt att låta korrekt m.m.

Fantastiskt! Är det verkligen din röst :o låter ju exakt som Pippis

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 augusti 2023 kl. 17:54:30Fantastiskt! Är det verkligen din röst :o låter ju exakt som Pippis
Ja det är verkligen min röst.  :P Men du bör läsa detta så förstår du. :) Och som bonus, får du något Pippi aldrig skulle säga. :)

Citat från: Goliat skrivet 11 augusti 2023 kl. 21:15:14Nej inte riktigt, det finns en teknik, så jag dubbar den själv och kör in min röst i en modell tränad på deras röster och så matar den ut mitt tal med deras röster. Man har mer kontroll. Tar tid men jag måste lära mig tekniken just nu så då tar jag gärna denna filmen och provar på. 😉

Inte ett giltigt ID på en bilaga.

MOA

Citat från: Goliat skrivet 12 augusti 2023 kl. 18:00:48Ja det är verkligen min röst.  :P Men du bör läsa detta så förstår du. :) Och som bonus, får du något Pippi aldrig skulle säga. :)

Wow!Jag vill prova,låter helt fascinerande

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2022 kl. 16:41:49Någon här som skulle kunna bidra med dubbelcheck på röstidentifiering till Trollet i Parken & Pingvinen och Lyckostenen?

Detta är vad jag kommit fram till;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15172.msg145154#msg145154

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15172.msg145156#msg145156

Men för säkerhetens skull skulle jag gärna uppskatta om fler kan bekräfta om det stämmer, då Daniel sagt att han helst inte tar uppgifter som enbart bygger på röstidentifiering då även proffs kan ha hört fel, undantaget enligt honom är om tillräckligt många personer oberoende av varandra kommit fram till samma slutsats.

Vi kanske kan ta den diskussionen vidare i denna tråd;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15172.0

Någon?

Goliat

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 12 augusti 2023 kl. 18:00:48Ja det är verkligen min röst.  :P Men du bör läsa detta så förstår du. :) Och som bonus, får du något Pippi aldrig skulle säga. :)

Inlevelsen var kanske inte hundraprocentig, och lyssnar man noga hör man en svag antydan till syntetiskt tal, men förutom det låter det ganska naturligt och bra. Klart bättre än väntat, och imponerande att utvecklingen kommit så långt.

Citat från: Goliat skrivet 11 augusti 2023 kl. 21:54:36Mycket kod, och allt finns inte öppet för allmänheten tyvärr. Finns liknande som VITS men kvaliten är lägre och det är många buggar i de programmen som finns. Den kräver också mycket hög kvalite och runt 1 timmes röst för att bli bra. Jag kör en liknande teknik som inte kräver mer än några minuter.

Så fort den finns öppet officiellt så kommer jag så klart ge ut mer information 😊
Väldigt intressant, jag ser fram emot att få veta mer framöver. Men har alla som har dialog i de bortklippta scenerna tillräckligt mycket dialog i filmen för att komma upp i några minuter tal...? Pippi lär förstås prata mycket, men andra rollfigurer är kanske inte givet att de talar så mycket så att det går att skrapa ihop flera minuter tal...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2023 kl. 20:38:12Inlevelsen var kanske inte hundraprocentig, och lyssnar man noga hör man en svag antydan till syntetiskt tal, men förutom det låter det ganska naturligt och bra. Klart bättre än väntat, och imponerande att utvecklingen kommit så långt.
Väldigt intressant, jag ser fram emot att få veta mer framöver. Men har alla som har dialog i de bortklippta scenerna tillräckligt mycket dialog i filmen för att komma upp i några minuter tal...? Pippi lär förstås prata mycket, men andra rollfigurer är kanske inte givet att de talar så mycket så att det går att skrapa ihop flera minuter tal...
Jodå, precis tränat klart pippi nu också, detta är bästa jag kan uppnå per röst

De flesta verkar ha tillräckligt mycket dialog, har faktiskt klippt ut alla nu och det är bara träning kvar. :) Skulle dock behöva hjälp om någon kan skriva ner dialogerna i klippen jag postade innan, det underlättar, detta tar bland annat tid.