Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Lillefot och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 15 augusti 2023 kl. 00:18:21Jag hade tankar om att lägga ut film fyra men det är nog bara de första tre filmernas dubbningar som är ovanliga. Film fyra finns tydligen genom Musikservice så jag vet inte hur vid den skulle räknas som ovanlig eller inte.
Om du syftar på Pokémon 4Ever, så är det ett gränsfall - filmen verkar vara utgången numera, och det som Musikservice säljer i en del butiker är nog bara överblivna restexemplar från något lager.

Den finns inte att tillgå på laglig officiell väg just nu (varken fysiskt eller som VoD), men den verkar ändå lite för vanlig och lätt att få tag i; när jag gjorde en snabb sökning på Tradera hittar jag åtminstone fem exemplar som går att köpa till en rimlig slant (d.v.s. utan uppenbara överpriser, utan kring hundralappen styck). Så då skulle åtminstone inte jag känna mig bekväm att lägga ut det på nätet.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2023 kl. 00:29:40Om du syftar på Pokémon 4Ever, så är det ett gränsfall - filmen verkar vara utgången numera, och det som Musikservice säljer i en del butiker är nog bara överblivna restexemplar från något lager.

Den finns inte att tillgå på laglig officiell väg just nu (varken fysiskt eller som VoD), men den verkar ändå lite för vanlig och lätt att få tag i; när jag gjorde en snabb sökning på Tradera hittar jag åtminstone fem exemplar som går att köpa till en rimlig slant (d.v.s. utan uppenbara överpriser, utan kring hundralappen styck). Så då skulle åtminstone inte jag känna mig bekväm att lägga ut det på nätet.
Jag håller med dig.

Dubintrested

En dansk har lagt ut femman Pokémon Latios & Latias det som spelas upp är svenskt tal så jag tror inte personen förstår hur deras spelare fungerar 

https://archive.org/details/pokemon-heroes-latios-and-latias

A

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2023 kl. 14:08:4028.38-30.05

Pippi

Ohhh!, - Tommy, throw some more. Hurry!

Fru Bengtsson/Miss Bannister

Well, go and get 'em!,

Head Girl/rödhåriga barnhemsflickan

Yes, Miss Bannister.

Get 'em!

Tommy och Annikas pappa

Tommy!

Pippi

I think 've done enough shopping for today., I'll be right back.

Keep your eyes peeled.

Tommy och Annikas pappa

Annika! Tom...

You dirty rat!

Pippi

Okay, Mr. Neilson, time to do your stuff.

Apan

Here we go

You do something!, Arrest somebody!

Polis

Yes, ma'am.

Tommy och Annikas pappa

Annika!
Tommy!
Eh, watch it!
Tommy!

Would you get out of my... Get...
Tommy!

40.20-42.12

Pippi

And that's the bully tree. You should be, ashamed, picking on a poor little girl.

Bloom

Ohhh! (Faller ner från trädet)

Pippi

No sense wasting, such a nice day.

Dunder-Karlsson

You little monster, you!

Pippi

Let's play find the hat.

Dunder-Karlsson

Come here, you!

Pippi

Come and get it!

Bloom

Let's get the gold, and get out of here.

Dunder-Karlsson

What? With her yelling her head, off in full view of everyone?

Get that ladder!

Pippi

That's the idea., The view's lovely up here.

Dunder-Karlsson

I'm gonna get that strong-armed little, freak if it's the last thing I do.

Bloom

Then what? They've seen our faces.

Dunder-Karlsson

Here's what we'll do.

We'll put her in the sack, and when, it gets dark, we'll get rid of her.

Pippi

Here. Don't want you to get sunstroke.

Dunder-Karlsson

Get up there!
Go on!

Pippi

Bravo! Well done.

Dunder-Karlsson

Here I come

Pippi

Isn't this fun? I do it every day.

Dunder-Karlsson

You little brat! I'm going to pull, those pigtails clear to China.

Come on, kid!

Get off! Get off me! Let go! Let go!

You've had your fun!

Pippi

What's wrong? I thought, it was just a game.

When we're finished, we can have, a feast of Coke and cookies.

Bloom

Put the ladder here kid and we'll call it a day.
?

Dunder-Karlsson

Hurry! Come on! Move it!, Get out of my way!

You idiot! Why, you little...

You go for her., Get her off that horse

?

55.56-59.25

Tommy

What are we gonna eat, Pippi?

Annika

What have you got in there?

Pippi

Catch. I don't feel, like hunting tonight.

Annika

What would you hunt here, anyway, Pippi?

Pippi

Oh, lions, tigers... and cannibals.
I'm very good with cannibals.

Annika

Cannibals? Here?

Pippi

Just in case.

Tommy

It's very quiet. You don't, think it's too quiet, do you?

Pippi

I promise you, with this old gun, I'll be able to defend us. Even if we should, be attacked by a splunk!

(Skratt)

Oh, I'm gonna go take a nap. Wake me if you need me.

And keep your eyes peeled.

Annika

Pippi! Pippi!

Pippi! There is something out there

Pippi

There. What did I tell you?
It, could be a cannibal snooping. You can never be too careful.

Wouldn't be much use running away if, we're just to be served up for dinner with carrots and parsley.

I'll bet they're looking through their cookbooks right now learning how to make us, in a special stew.

But I'll tell you this: If they ever put me on the same plate as spinach... Yech! I will never, ever forgive them.

Annika

Oh, Pippi, don't talk like that.

Jeepers! What was that?

Tommy

She shot it!

Pippi

Three of them just bit the dust.

Tommy

Pippi, when I grow up, I'm gonna, be a pirate, just like you.

Pippi

Swell. And we'll be the, terrors of the Caribbean. And we'll plunder gold and jewels and, hide our treasures in a cave with three skeletons, guarding it!

And we'll sing...

Pippi, Tommy & Annika

Life, is a breeze We live it for fun. No apologies to anyone.We live on the seas, We do as we please.

Pippi

You've got it! And everyone would turn, pale and throw themselves into the sea... to escape our bloody bloody revenge!

Annika

What about me? I don't, dare become a pirate.

Pippi

Well, you can come along, for the ride and dust the piano.

Annika

Dust the piano?

Pippi

Look what I found...

From a shipwrecked sailor's secret stash

Annika

Thanks!

Pippi

Sleep tight, Don't let the bedbugs bite.

Tommy

Darn it! We forgot, to brush our teeth.

Pippi

Go to sleep.

1:14.54-1:15.04

Den elaka lärarinnan

You see that little hut?, That's called the sweat box, where really bad children are put.
Hur gjorde du den här listan? Med hjälp av undertextfil? @Goliat  Finns det verkligen 10 minuter tal med den elak lärarinnan som säger den sista repliken? Vill minnas att hon bara är med i typ två scener.

Steffan Rudvall

Citat från: A skrivet 17 augusti 2023 kl. 06:22:57Hur gjorde du den här listan? Med hjälp av undertextfil?
Det hade nog varit smartare men jag lyssnade helt enkelt på ljudklippen och skrev vad jag hörde.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Dubintrested skrivet 14 augusti 2023 kl. 12:53:04Har någon tillgång till Why, Charlie Brown, Why? med dubbningen som visades i En gränslös kväll 1992?
Självfallet, den ska jag ha. Eller åtminstone ska jag ha En gränslös kväll inspelat, så om det ingick där bör det finnas med. :)

Jag kommer emellertid inte åt den utan en fungerande dator, men ska leta efter den så fort jag inte är fullt lika datorlös längre...

Goliat

Citat från: A skrivet 17 augusti 2023 kl. 06:22:57Hur gjorde du den här listan? Med hjälp av undertextfil? @Goliat  Finns det verkligen 10 minuter tal med den elak lärarinnan som säger den sista repliken? Vill minnas att hon bara är med i typ två scener.
Man tager vad man haver.

Scoobydoofan1

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 17 augusti 2023 kl. 11:02:23Självfallet, den ska jag ha. Eller åtminstone ska jag ha En gränslös kväll inspelat, så om det ingick där bör det finnas med. :)

Jag kommer emellertid inte åt den utan en fungerande dator, men ska leta efter den så fort jag inte är fullt lika datorlös längre...
På tal om det så frågas det också efter dom saknade avsnitten av Herkules på svenska, det är om du har tillgång till dom.

Dubintrested

Har någon Disney Sing Along Songs: Hej Hå? Den har specifika och intressanta dubbningar på några av sångerna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Dubintrested skrivet 19 augusti 2023 kl. 06:21:45Har någon Disney Sing Along Songs: Hej Hå? Den har specifika och intressanta dubbningar på några av sångerna.
Jag vill minnas att jag har tre eller fyra svenska volymer av Disney Sing Along Songs på VHS - jag vet dock inte exakt vilka på rak arm, och har heller inte blivit helt klok på exakt hur många som faktiskt gavs ut i Sverige...

Hursomhelst är de i alla fall inte digitaliserade just nu, och jag är lite osäker om min "bildförbättrare" (Macrovision-eliminator) fungerar - nästan alla Disneys VHS-utgåvor var nämligen kopieringsskyddade, så att det inte går att digitalisera "som vanligt"...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2023 kl. 07:32:27Jag vill minnas att jag har tre eller fyra svenska volymer av Disney Sing Along Songs på VHS - jag vet dock inte exakt vilka på rak arm, och har heller inte blivit helt klok på exakt hur många som faktiskt gavs ut i Sverige...

Hursomhelst är de i alla fall inte digitaliserade just nu, och jag är lite osäker om min "bildförbättrare" (Macrovision-eliminator) fungerar - nästan alla Disneys VHS-utgåvor var nämligen kopieringsskyddade, så att det inte går att digitalisera "som vanligt"...
Även med OBS Studio?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 augusti 2023 kl. 01:14:19På tal om det så frågas det också efter dom saknade avsnitten av Herkules på svenska, det är om du har tillgång till dom.
Jag är lite osäker, men ska se vad jag har. :)

gstone

Jag skulle bli väldigt glaf om någon kunde lägga ut Mästerdetektiven Droopy.

Jag gillar den serien väldigt mycket ;D
No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
No good deed goes unpunished
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

MOA

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2023 kl. 20:03:59Jag skulle bli väldigt glaf om någon kunde lägga ut Mästerdetektiven Droopy.

Jag gillar den serien väldigt mycket ;D
Samma här för alla som int har IPTV

MOA

Kan nån ladda upp programmet om Donkey Kong Country?Hade varit helkönstigt & titta på,verkar så bisarrt