Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  4 december 2023 kl. 21:04:59Kan du lägga ut Scooby-Doo, Where Are You! då?
Han har ju redan sagt att han inte har tillgång till avsnitten.

BPS

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  4 december 2023 kl. 21:04:59Kan du lägga ut Scooby-Doo, Where Are You! då?
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 december 2023 kl. 21:42:18Han har ju redan sagt att han inte har tillgång till avsnitten.
Som jag tidigare sa så har jag inte längre tillgång till avsnitten då de låg på en hårddisk som la av.

Scoobydoofan1

Citat från: BPS skrivet  4 december 2023 kl. 21:47:50Som jag tidigare sa så har jag inte längre tillgång till avsnitten då de låg på en hårddisk som la av.
Det var synd.

A

Citat från: BPS skrivet  4 december 2023 kl. 21:47:50Som jag tidigare sa så har jag inte längre tillgång till avsnitten då de låg på en hårddisk som la av.
Kanske någon annan har dem?

BPS

Citat från: A skrivet  4 december 2023 kl. 22:43:35Kanske någon annan har dem?
De var ju inte mina filer utan de skickades till mig så ni får väl fråga Daniel.

Albin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 november 2023 kl. 13:38:58Min stationära dator är ännu inte helt funktionsduglig, så för närvarande har jag tyvärr varken tid eller möjlighet att synka. Men om du eller någon annan vill synka skickar jag mer än gärna ljudfilen med det svenska ljudet. :)
(Och jag har postat guider här på forumet om hur man bär sig åt för att synka, även om det förstås går att göra på mer än ett sätt)
Hej Daniel! 

Tänkte bara kolla hur det går med ljudet för daffy duck? 

Hälsningar 

Albin 

Henrik Karlsson

Citat från: BPS skrivet  5 december 2023 kl. 14:34:08De var ju inte mina filer utan de skickades till mig så ni får väl fråga Daniel.
Problemet är att Daniel inte vill ladda upp något mer med Scooby Doo när de försvann från hans konto var det du som riskerade att ladda upp de ju
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2023 kl. 11:39:19Sen verkar det ju också vara lite chansartat och riskabelt att publicera något från Warner Bros, då de periodvis verkar ganska aggressiva i att få bort material från Archive - och jag har ju redan fått en varning på Archive för Scooby-Doo - Var är du? (som togs bort efter bara ett par dagar)...

Mathilda Gustafsson

Jag frågar @Daniel Hofverberg rakt ut då :) 

Daniel, kommer du lägga ut Media Dubb Scooby-Doo, Var är du! ?
Citat från: BPS skrivet  5 december 2023 kl. 14:34:08De var ju inte mina filer utan de skickades till mig så ni får väl fråga Daniel.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 december 2023 kl. 20:48:53Jag frågar @Daniel Hofverberg rakt ut då :)

Daniel, kommer du lägga ut Media Dubb Scooby-Doo, Var är du! ?
Ärligt talat har jag svårt att se vad det skulle ge - när både jag och BPS lagt upp Scooby-Doo - Var är du?, och båda två togs ned (och min redan efter 2 - 3 dagar), så kan vi väl vara 95% säkra på att serien kommer att plockas ned (och ge varningar) oavsett vem som lägger upp den. :(

I så fall skulle jag behöva skapa ett nytt och mer anonymt konto för det, för jag vill inte riskera Dubbningshemsidan-kontot med ytterligare en varning - där är jag ju dessutom ganska utsatt juridiskt, då det mig veterligen bara finns en enda med mitt namn i Sverige...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 20:55:04Ärligt talat har jag svårt att se vad det skulle ge - när både jag och BPS lagt upp Scooby-Doo - Var är du?, och båda två togs ned (och min redan efter 2 - 3 dagar), så kan vi väl vara 95% säkra på att serien kommer att plockas ned (och ge varningar) oavsett vem som lägger upp den. :(

I så fall skulle jag behöva skapa ett nytt och mer anonymt konto för det, för jag vill inte riskera Dubbningshemsidan-kontot med ytterligare en varning - där är jag ju dessutom ganska utsatt juridiskt, då det mig veterligen bara finns en enda med mitt namn i Sverige...
Det som är konstigt är att vissa uppladdningar verkar försvinna medans uppladdningar av samma person där rättigheterna ägs av samma företag får vara kvar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2023 kl. 20:58:50Det som är konstigt är att vissa uppladdningar verkar försvinna medans uppladdningar av samma person där rättigheterna ägs av samma företag får vara kvar.
Ja, det är minst sagt märkligt.

Med Disney verkar i alla fall material i VHS-kvalitet sällan tas bort, utan eventuellt bara bättre kvalitet än så, men med Warner tycks det inte finnas någon som helst logik...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 21:00:54Ja, det är minst sagt märkligt.

Med Disney verkar i alla fall material i VHS-kvalitet sällan tas bort, utan eventuellt bara bättre kvalitet än så, men med Warner tycks det inte finnas någon som helst logik...
Om det är nästan slump och utan logik kanske det värt att försöka få upp en sista gång? BPS nämnde nytt konto

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 21:00:54Ja, det är minst sagt märkligt.

Med Disney verkar i alla fall material i VHS-kvalitet sällan tas bort, utan eventuellt bara bättre kvalitet än så, men med Warner tycks det inte finnas någon som helst logik..
La upp en Vhs rip på 1940års dub av Pinocchio som togs ned tror tyvärr Disney försöker ta ned allt dom hittar och att dom inte bryr som om dubbningar i uppladdningen är "lost" media eller svår att hitta, bästa skulle enligt mig vara om ALLA Svenska dubbningar blev tillgängliga på Disney+ för den som vill se dom. 

Dock skumt med Snövit då massor med originaldubbningarna på filmen ligger uppe men inte en enda av dom har blivit nedplockad av Disney.

Adam Larsson

@Ovanliga dubbningar skulle inte din väninna fixa Lucky Luke Mama Daltons revansch?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 december 2023 kl. 11:10:45@Ovanliga dubbningar skulle inte din väninna fixa Lucky Luke Mama Daltons revansch?
Jo, det var så sant - det hade jag glömt bort i hastigheten. Jag ska ringa henne efter jobbet och fråga hur det ligger till med Lucky Luke, det är möjligt att hon kan ha glömt det. :)