Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2024 kl. 22:57:44Jag är nyfiken på filmen Hunden Rover, hoppas att någon kan lägga ut den.
Tvåa på bollen här
Skulle vara jätteroligt att se Rover-filmen igen

Also,
finns det möjligtvis en sammanfattning av länkar på samtliga användare som lägger in material på archive.org?

gstone

Citat från: gorehound skrivet 16 februari 2024 kl. 23:28:47Tvåa på bollen här
Skulle vara jätteroligt att se Rover-filmen igen
Jag håller het med :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lennartsson

@Daniel Hofverberg Hur gick det med dessa Snobben filmerna och avsnitten du skulle ladda upp?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 december 2023 kl. 19:16:25
Citat från: Zebastian skrivet 25 december 2023 kl. 17:56:56Har någon Nu är det jul igen, Snobben och
Varför, Snobben, varför? tillgängliga? Kan inte hitta dessa någonstans
Jag hann inte leta fram dessa innan jul, men så fort det blir lite lugnare här hemma ska jag leta fram och lägga upp dessa på Archive.org.  :) 

Originaldubben av Varför, Snobben, varför? som bara sänts en gång på SVT har jag dock tyvärr inte tillgång till. :(

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2023 kl. 08:39:30
Citat från: Lille Karl skrivet 16 november 2023 kl. 07:26:10Det skulle verkligen uppskattas! Är långfilmernas dubbningar som fanns på VHS ovanliga nog att lägga upp?

Ja, absolut. En av dem har jag, och den ska vara digitaliserad och klar - så den borde jag kunna lägga upp inom de närmaste dagarna, tillsammans med specialen som "hörde till" (fanns med på samma VHS-utgåva). :)

gstone

Kan någon kanske lägga ut den svenska dubbningen av Coraline ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2024 kl. 19:26:03Kan någon kanske lägga ut den svenska dubbningen av Coraline ?
Menar du filmen från 2009? Den går att hyra och köpa via åtminstone iTunes (och enligt specifikationen ska svenskt tal finnas där):
https://tv.apple.com/se/movie/coraline-och-spegelns-hemlighet/umc.cmc.17hvodr5b8uuq3z45cs23akbd

Så varken filmen eller dubbningen komer det nog bli tal om att lägga upp på ett bra tag.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

A

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 15 februari 2024 kl. 00:48:16Det vet jag dessvärre inte, men jag ska höra mig för om saken så återkommer jag med besked. :)
Har du fått besked om Arthurs fantastiska jul?

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 23 februari 2024 kl. 19:30:20Menar du filmen från 2009? Den går att hyra och köpa via åtminstone iTunes (och enligt specifikationen ska svenskt tal finnas där):
https://tv.apple.com/se/movie/coraline-och-spegelns-hemlighet/umc.cmc.17hvodr5b8uuq3z45cs23akbd

Så varken filmen eller dubbningen komer det nog bli tal om att lägga upp på ett bra tag.
Fast den är ju ändå ovanlig då den aldrig släppets på fyiska media
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 23 februari 2024 kl. 19:30:20Menar du filmen från 2009? Den går att hyra och köpa via åtminstone iTunes (och enligt specifikationen ska svenskt tal finnas där):

Den är för dyr >:( >:( >:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2024 kl. 20:05:08Fast den är ju ändå ovanlig då den aldrig släppets på fyiska media
Men den finns ändå tillgänglig och finns något tillgängligt spelar det ingen roll hur.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 februari 2024 kl. 20:09:16Men den finns ändå tillgänglig och finns något tillgängligt spelar det ingen roll hur.
För mig spelar det roll 😡❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2024 kl. 20:14:29För mig spelar det roll 😡❗️
Det må så vara, men riktlinjerna för om något ska anses okej att lägga ut är ju att de inte ska finnas tillgängliga på laglig väg överhuvudtaget - finns det som digital köpfilm, så finns den på laglig väg; punkt slut. :)

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2024 kl. 20:05:32Den är för dyr >:( >:( >:(
Den finns ju faktiskt att hyra också, och en femtiolapp är väl ändå ingen förmögenhet för de flesta...?
(Visst förstår jag också att köp är mer intressant än hyr, för att kunna se filmen flera gånger; men ofta nöjer man sig väl tills vidare med att se en film en gång - de flesta vill väl ändå inte se en film flera gånger tätt inpå varann)

Det är helt klart lite märkligt att Coraline och spegelns hemlighet har försvunnit från alla övriga digitala köptjänster, såvitt jag kunnat hitta, men finns fortfarande kvar hos Apple iTunes...

Inte direkt optimalt, i synnerhet för de som inte har Apple-produkter; då iTunes helt klart är mer anpassat för de som har Apple-produkter än för övriga - det finns exempelvis ingen Android-app. :(

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2024 kl. 02:27:37Det är helt klart lite märkligt att Coraline och spegelns hemlighet har försvunnit från alla övriga digitala köptjänster, såvitt jag kunnat hitta, men finns fortfarande kvar hos Apple iTunes...

Inte direkt optimalt, i synnerhet för de som inte har Apple-produkter; då iTunes helt klart är mer anpassat för de som har Apple-produkter än för övriga - det finns exempelvis ingen Android-app. :(
Inte alla va?

Hittade detta med en enda sökning: https://www.sfanytime.com/sv/movie/coraline

Nu vet jag ju inte när du säger "köptjänster" om du menar att det ej räknas med prenumeration-tjänst. 

Men om man nu ska köpa eller hyra så tycker jag det är bättre att köpa om man tycker det är tillräckligt billigt.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Jonas9881