Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 februari 2024 kl. 08:48:16Inte alla va?

Hittade detta med en enda sökning: https://www.sfanytime.com/sv/movie/coraline

Nu vet jag ju inte när du säger "köptjänster" om du menar att det ej räknas med prenumeration-tjänst.

Men om man nu ska köpa eller hyra så tycker jag det är bättre att köpa om man tycker det är tillräckligt billigt.
Men om du kollar noggrannare ser du att det faktiskt inte går att köpa eller hyra filmen på SF Anytime, utan där finns bara en "Bevaka"-knapp - ett tydligt tecken på att filmen en gång i tiden har funnits där, men inte längre gör det. :(

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 februari 2024 kl. 09:07:44Släpptes visst på fysisk media.
Visst har Coraline och spegelns hemlighet släppts på DVD och Blu-Ray, men alla dessa saknar tyvärr den svenska dubbningen, av oklar anledning. De har bara textad originalversion.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2024 kl. 10:14:54Men om du kollar noggrannare ser du att det faktiskt inte går att köpa eller hyra filmen på SF Anytime, utan där finns bara en "Bevaka"-knapp - ett tydligt tecken på att filmen en gång i tiden har funnits där, men inte längre gör det. :(
Visst har Coraline och spegelns hemlighet släppts på DVD och Blu-Ray, men alla dessa saknar tyvärr den svenska dubbningen, av oklar anledning. De har bara textad originalversion.
Tyvärr kan jag inte se att det finns en bevaka-knapp då jag ej har SF-Anytime :)
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 februari 2024 kl. 10:19:50Tyvärr kan jag inte se att det finns en bevaka-knapp då jag ej har SF-Anytime :)
SF-Anytime är ju inget man behöver ha ett abonnemang hos bevaka knappen går att se ändå.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 10:21:00SF-Anytime är ju inget man behöver ha ett abonnemang hos bevaka knappen går att se ändå.
Precis, och även utan att logga in eller ha konto ser man en stor knapp med "Från XX kr" vid de filmer som går att hyra eller köpa.

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 februari 2024 kl. 10:19:50Tyvärr kan jag inte se att det finns en bevaka-knapp då jag ej har SF-Anytime :)
Det borde du kunna, så här ser det ut för mig utan att logga in på mitt konto där:
Coraline SF Anytime skärmklipp.PNG

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 10:21:00SF-Anytime är ju inget man behöver ha ett abonnemang hos bevaka knappen går att se ändå.
Jo, nu kollade jag noggrannare och du har rätt. Trodde knappen skulle vara mer tydlig. Men jag ser den nu.

Trodde om det fanns en trailer så finns även filmen, men det är ju inte så.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Ovanliga dubbningar

Citat från: A skrivet 23 februari 2024 kl. 19:58:40Har du fått besked om Arthurs fantastiska jul?
Jag har inte fått något definitivt besked om Arthur, men det svar jag fått är att min kontakt har: "Åtminstone hela säsong ett och ett par årstidsspecialare". Det borde kanske innefatta Arthurs fantastiska jul, eller finns det fler avsnitt som kan stämma in på den beskrivningen?

Jonas9881

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 24 februari 2024 kl. 13:05:25Jag har inte fått något definitivt besked om Arthur, men det svar jag fått är att min kontakt har: "Åtminstone hela säsong ett och ett par årstidsspecialare". Det borde kanske innefatta Arthurs fantastiska jul, eller finns det fler avsnitt som kan stämma in på den beskrivningen?
Vad jag vet, så finns det bara en julspecial. Men då din vän säger "ett par" innefattar det flera. Så då vet jag ej.

Steffan Rudvall

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 24 februari 2024 kl. 13:05:25Jag har inte fått något definitivt besked om Arthur, men det svar jag fått är att min kontakt har: "Åtminstone hela säsong ett och ett par årstidsspecialare". Det borde kanske innefatta Arthurs fantastiska jul, eller finns det fler avsnitt som kan stämma in på den beskrivningen?
Så vitt jag vet är det bara Arthurs fantastiska jul specialen som har dubbats. Jag undrar om "ett par" kanske bokstavligen är två avsnitt för den var ju uppdelad i två delar när den sändes på SVT.

gstone

Kanske någon kan lägga ut Batman Beyond pilot filmen på svenka ? :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 13:18:55Så vitt jag vet är det bara Arthurs fantastiska jul specialen som har dubbats. Jag undrar om "ett par" kanske bokstavligen är två avsnitt för den var ju uppdelad i två delar när den sändes på SVT.
Jag tänker samma tanke som du. Arthur and the Haunted Tree House och An Arthur Thanksgiving har väl mig veterligen inte dubbats till svenska eller sänts i Sverige, och fler avsnitt relaterade till högtider kommer jag inte på; varken bland specialavsnitt eller ordinarie avsnitt...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 02:07:02Jag tänker samma tanke som du. Arthur and the Haunted Tree House och An Arthur Thanksgiving har väl mig veterligen inte dubbats till svenska eller sänts i Sverige, och fler avsnitt relaterade till högtider kommer jag inte på; varken bland specialavsnitt eller ordinarie avsnitt...?
Jag har väldigt svårt att tro att dessa dubbades då de är från 2017 respektive 2020.

Det kan ju dock förekomma avsnitt av själva serien som har med årstiderna att göra till exempel det sista avsnittet i säsong 1 som är ett nyårsavsnitt.

salle

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2024 kl. 20:43:48Kanske någon kan lägga ut Batman Beyond pilot filmen på svenka ? :)
Lite okunnig kring serien. Vilken är pilotfilmen?

gstone

Citat från: salle skrivet 26 februari 2024 kl. 19:19:24Lite okunnig kring serien. Vilken är pilotfilmen?
Det som finns på denna VHS.

Sido not : Det verkar som det endast är denna film Daniel har lagt up credits till på hemsidan och inte hela serien .

Jag dömmer deta från karaktärer som står med.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Lillefot

@Ovanliga dubbningar, ber om ursäkt om det här kommer i vägen för några projekt som du har igång. Men jag undrar av nyfikenhet, kan det hända att du eller någon av dina kontakter sitter på avsnitt av serien Walter Melon med svenskt tal från antingen TV3 eller Fox Kids?

Tänkte att det kunde vara kul att ge den svenska dubbningen av den en chans att få leva vidare, men du får självklart prioritera saker i din egna ordning.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 28 februari 2024 kl. 15:21:29@Ovanliga dubbningar, ber om ursäkt om det här kommer i vägen för några projekt som du är igång. Men jag undrar av nyfikenhet, kan det hända att du eller någon av dina kontakter sitter på avsnitt av serien Walter Melon med svenskt tal från antingen TV3 eller Fox Kids?

Tänkte att det kunde vara kul att ge den svenska dubbningen av den en chans att få leva vidare, men du får självklart prioritera saker i din egna ordning.
Vad är Walter Melon ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]