Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 april 2024 kl. 21:32:53Har någon denna digitalt?

https://www.youtube.com/watch?v=-Mh13go94dI&t=2720s
Finlandssvenska är förövrigt väldigt ovanligt i dubbningar
Den finns faktiskt på Tradera men lite osäker på om det är samma dubbning.

https://www.tradera.com/item/627705587

Will Siv

- what.

DingoPictures2005

Snart kommer förhoppningsvis den Norska originaldubben av Aristokattene var arkiverad.
Levereransen med Betabanden är på väg.
Är väldigt säker på att originaldubben finns på bandet om det inte är en Brittisk satellit kanal som är inspelad eller Brittiskt importerat pirat band.
Tvekar på att någon har använt sig av Betamax 1994 när Aristocats blev omdubbad i Norge.

MOA

Jag antar att många inte känner till Charlie & Froggy, Grodan Boll har faktiskt dubbats till engelska & släpptes på VHS i Kanada 1998. Den är extremt ovanlig & legat uppe 3 gånger men alltid blivit nedtagen. Hoppas att någon kan lägga ut den i helhet någonstans, för jag vill verkligen se en svensk film med engelsk dubb. Så ovanligt

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  4 april 2024 kl. 19:09:17Jag antar att många inte känner till Charlie & Froggy, Grodan Boll har faktiskt dubbats till engelska & släpptes på VHS i Kanada 1998. Den är extremt ovanlig & legat uppe 3 gånger men alltid blivit nedtagen. Hoppas att någon kan lägga ut den i helhet någonstans, för jag vill verkligen se en svensk film med engelsk dubb. Så ovanligt
Det är i princip omöjligt att ha uppe material från stora företag.
Inget som har ett stort företag som äger kommer att få vara uppe särskilt länge någonstans.
Visserligen finns torrents seders och liknande dock.
Om någon dub är 'lost' eller nästan 'lost' så är tyvärr det enda man kan göra att lägga upp dubben på SendGb och liknande och sprida den via andra personer.

MB

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 april 2024 kl. 19:19:27Det är i princip omöjligt att ha uppe material från stora företag.
Inget som har ett stort företag som äger kommer att få vara uppe särskilt länge någonstans.
Visserligen finns torrents seders och liknande dock.
Om någon dub är 'lost' eller nästan 'lost' så är tyvärr det enda man kan göra att lägga upp dubben på SendGb och liknande och sprida den via andra personer.
Kalle Stropp och Grodan Boll ägs väl dock av skaparen Thomas Funck och inte något stort företag.

DingoPictures2005

Citat från: MB skrivet  4 april 2024 kl. 19:50:46Kalle Stropp och Grodan Boll ägs väl dock av skaparen Thomas Funck och inte något stort företag.
Tog det bara som exempel 

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MB

Citat från: gstone skrivet  4 april 2024 kl. 22:06:34Så det är DingoPictures2005 lägger ut dom ovanliga dubbningarna ?
Vilka ovanliga? Ovanliga dubbningar/Rare Dubs har lagt ut Daniel och dubbningshemsidan har och Bps har så det finns många som gör det.

gstone

Citat från: MB skrivet  4 april 2024 kl. 23:09:21Vilka ovanliga? Ovanliga dubbningar/Rare Dubs har lagt ut Daniel och dubbningshemsidan har och Bps har så det finns många som gör det.
Jag menar Ovanliga dubbningar/Rare Dubs ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MB

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MB

Citat från: gstone skrivet  5 april 2024 kl. 10:19:27Vad menar du ? ???
Om du menar Ovanliga dubbningar varför frågar du om DingoPictures2005? Konversationen är inte logisk eller sammanhängande.

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet  4 april 2024 kl. 23:22:23Jag menar Ovanliga dubbningar/Rare Dubs ;)
Det är jag det. Jag förstår inte riktigt vad du ville ha sagt, eller vad du undrade om?

Rare Dubs är alltså mitt nya konto, då mitt gamla är avstängt. Därför kan jag dessvärre inte uppdatera videorna på det gamla kontot Ovanliga dubbningar, utan vi får leva med att felaktigheter i rollistan i Resan till julstjärnan lär ligga kvar "för evigt". :(

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2024 kl. 23:08:23Även om jag i och för sig fortfarande väntar på @Ovanliga dubbningars synkade och restaurerade version med svensk bildversion, men den som väntar på nåt gott...
Jag har tagit mig en välförtjänt ledighet under barnens påsklov, men nu är jag på G igen och ska försöka färdigställa Dumbo så fort som möjligt.

Jag har emellertid haft vissa svårigheter att hitta rätt teckensnitt för en del av rubrikerna under förtexterna, där jag inte hittat någon riktigt bra matchning, så är någon här duktig på teckensnitt skulle jag uppskatta lite hjälp. :)

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  4 april 2024 kl. 22:06:34Så det är DingoPictures2005 lägger ut dom ovanliga dubbningarna ?
Har knappt digitaliserat något själv.
Det enda jag digitaliserat är lite vhs öppningar och lite tv inspelningar jag lagt ut på youtube.
Hade ett konto på Archive men allt som låg där hade jag fått av Athuros och Rbits, hade även fått lite av KingLouis.

Var nyligen jag lyckades hitta ett bra capture card tack vare @salle som rekommenderade Haupagge Usb-Live2 som var ett perfekt capture card som inte kände av Macrovision vilket är ett måste om man vill digitalisera köp Vhs:er.
Visserligen kan Macrovision kringgås med en Tbc men en tbc kostar också några tusen.
Många capture cards har också problem med att dom stretchar bilden och ger fel kontraster, vilket Haupagge Usb-Live2 lyckligtvis inte gör.