Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney channel

Startat av Lisa, 6 maj 2009 kl. 18:29:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

De crediterade skådespelarna i Projekt Prinsessa är:

Vendela Palmgren
Elina Raeder
Oskar Nilsson
Annica Edstam
Joachim Bergström
Sanna Sundqvist
Linda Åslund
Fredrik Hiller
Andreas Rothlin Svensson
Cecilia Skogholt
Christian Fex
Emil Smedius
Julius Lindfors
Simon Sjöquist
Marie Serneholt
Felix von Bahder
Jesper Adefelt
Louise Raeder Sjögren
Maria Rydberg
Mikael Alsberg
Sharon Dyall

Jag har nu tagit mig en till snabbtitt på filmen med creditlistan framför mig, och utifrån det är jag helt säker på följande rollfigurer:

Carter - Vendela Palmgren
Rosalinda - Elina Raeder
Ed - Oskar Nilsson
Chelsea - Sanna Sundqvist
Brooke - Linda Åslund
Rosalindas mamma - Louise Raeder

Därutöver tror att general Kane spelas av Joachim Bergström. Spontant misstänker jag att Carters pappa spelas av Fredrik Hiller, men där är jag inte lika säker.

Om man tar sig tid att se om filmen, så borde man också kunna placera in Jesper Adefelt, Cecilia Skogholt och Maria Rydberg; då alla dessa har så pass karaktäristiska röster att det inte borde vara så svårt att känna igen. Men när jag kollade som hastigast nu, så lyckades jag inte att höra dem. Men det är ju bara en dryg vecka kvar tills DVD:n släpps, så det är kanske inte värt att lägga ner så mycket tid på det.

Det är förresten lustigt att det här är andra gången på kort tid som Louise Raeder har spelat mamma till Elina Raeders rollfigur, som hon ju också gjorde i Sonnys chans...

Lisa

#31
Okej den listan ser ju rätt ut. Hur kom du fram till det?
Vem är carters pappa??

Du tror inte att Cecilia Skogholt kan vara Carters pappas chef?? Den rödhåriga damen..? (Kommer inte ihåg karaktärens namn)

Vem är Fredrik Hiller? Känner jag inte igen.. skulle han kunna vara den "snygga" killen som Carter var intresserad av..?

Det är ju faktiskt väldigt lustigt att Lousie Raeder spelar Elina Raeders mamma här också!! haha

Daniel Hofverberg

Det kom jag fram till genom röstidentifiering, och jämförelse med andra filmer och serier som skådisarna är med i. Somliga av skådisarna har så speciell röst, så att man inte ens behöver jämföra med någonting annat - exempelvis är det omöjligt att ta miste på Oskar Nilsson (som bl.a. gjorde Troys röst i High School Musical-filmerna).

Fredrik Hiller är en rutinerad skådis, som varit med i ganska många filmer och serier genom åren; båda svenska filmer och dubbningar. Han är 39 år gammal. Utifrån hur jag tycks minnas att hans röst lät, så misstänker jag att han spelar Carters pappa (Mason); men jag måste jämföra med någonting för att kunna avgöra med säkerhet. Men spontant finns det inte särskilt många manliga skådisar på creditlistan som är i rätt ålder för att kunna spela Carters pappa, och hans placering på creditlistan verkar också rimlig.

Citat från: Lisa skrivet 31 augusti 2009 kl. 20:28:09
Du tror inte att Cecilia Skogholt kan vara Carters pappas chef?? Den rödhåriga damen..? (Kommer inte ihåg karaktärens namn)
Som jag minns att chefen lät, så tror jag inte att det kan vara Cecilia Skogholt. Hon har en mer ungdomlig röst än så. Spontant tror jag hellre att Masons chef kan spelas av Annica Edstam. Det verkar också stämma med creditlistan; då chefen står som fjärde namn på den amerikanska creditlistan under sluttexterna och det verkar logiskt att de till största delen har samma creditordning även i Sverige.

Lisa

Ja det har du rätt i!!

Vi får helt enkelt vänta på DVD:n. Och hoppas på att mer utformande creditlistor finns med där..

Daniel Hofverberg

Jag har sett om delar av filmen på nytt, och jag tror att Cecilia Skogholt kanske spelar Margaret (visst hette hon så?) - hennes röst påminde i alla fall lite om Cecilia, även om det inte var så likt att jag kan säga med säkerhet.

Lisa

Jaha.. var Margaret hon med glasögon??

Daniel Hofverberg

Japp, Margaret är eleven med glasögon som Chelsea kallar för Muffin. Hennes röst har som sagt vissa drag som påminner om Cecilia Skogholt, men det är ingen exakt likhet. Men jag hittar ingen annan i filmen som låter mer lik Cecilia, varför det är min bästa gissning.

Lisa

Låter ju troligt att det är hon då.. Jag har bara hört henne i Ljuva Havslivet, så det är det enda jag har att gå på, men skulle absolut kunna vara hon!

DVD:n släpps på onsdag!!

Daniel Hofverberg

Jag har heller inte alltför mycket att gå på - förutom Det ljuva havslivet har Cecilia varit med i ett par avsnitt av Zack och Codys ljuva hotelliv (som en annan rollfigur). Men det låter i alla fall som troligt att det är hon.

Förhoppningsvis får jag recensionsex på DVD:n ett par dagar innan releasen, och i så fall lämnar jag besked om rösterna så fort jag får den i brevlådan.

Lisa

Oh va bra i sånna fall!!!

Förresten, kommer PP recenseras??

Daniel Hofverberg

Förutsatt att jag får recensionsex, så kommer den definitivt att recenseras - förmodligen inom 1 - 3 veckor. Jag har dock inte fått något besked från Disney än, så inget är klart, men det brukar sällan vara något problem.

Lisa

Jaha du brukar få ett speciellt recensionsex? vad betyder det??

Daniel Hofverberg

Vid recensioner får man som regel recensionsexemplar från filmbolagen, vilket i de flesta fall innebär gratis exemplar av de vanliga köp-DVD:erna.

Lisa

Okej jag förstår. Appropå Disney Channel, vet du något som serien "Jonas"? Jag har sett reklam för den på DC och den verkar vara dubbad..

Daniel Hofverberg

Tyvärr vet jag ingenting om Jonas, förutom att den började visas i USA i maj i år. På skandinaviska Disney Channel säger de fortfarande "Kommer snart", men rimligen bör det inte vara alltför långt bort innan den börjar visas. Jag har dragit samma slutsats som du - eftersom alla trailers och förhandstittar på serien helt varit dubbade, så kan man nog vara i det närmaste 100% säker på att även serien kommer att dubbas i Sverige. Tyvärr får man väl lov att säga...

Vad gäller Projekt Prinsessa så har jag fått besked från Disney att de ska ha skickat filmen till mig idag, så förhoppningsvis bör jag kunna lämna närmare besked om rösterna på måndag.