Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

recension

Startat av gstone, 1 maj 2023 kl. 15:50:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag ska skriva en recension på Insidan Out till min dagligaverksamhets tiding. Och jag rädd att min  recension intte blir bra :-\

Har ni några rådd ?

Hur gör man en bra recension ?

Ska jag recensera den svenska eller engelska versionen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Skriv ned positiva och negativa tankar du har om materialet, det är det jag brukar göra först!  :)

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  1 maj 2023 kl. 15:53:28Skriv ned positiva och negativa tankar du har om materialet, det är det jag brukar göra först!  :)
Om jafg inte har några negativa tankar ?

Vad gör jag då ? :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 15:58:16Om jafg inte har några negativa tankar ?

Vad gör jag då ? :-\
Om du betraktar filmen med kritiska ögon, eller "letar efter fel" om man så vill, så lär du nog alltid hitta någonting att klaga på. Trots mina tusental recensioner har jag i alla fall hittills aldrig hittat en enda film helt utan brister, där jag inte kan hitta en enda negativ egenskap, även om det ibland mest rör sig om petitesser...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2023 kl. 18:21:17Om du betraktar filmen med kritiska ögon, eller "letar efter fel" om man så vill, så lär du nog alltid hitta någonting att klaga på. Trots mina tusental recensioner har jag i alla fall hittills aldrig hittat en enda film helt utan brister, där jag inte kan hitta en enda negativ egenskap, även om det ibland mest rör sig om petitesser...
Jag är för trevlig :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Börja med att förklara lite vad filmen handlar om (i två-tre meningar?), sen vad du tyckte var bra. Du kan prata med andra som har sett filmen och fråga vad de tyckte var dåligt, om du vill ha tips på negativa tankar.
Om du ska göra svenska eller engelska bestämmer du själv, men kanske kul att göra båda och jämföra? T.ex Riley fick väl heta Jenny på svenska, det kanske man kan skriva nåt om... Fast blir väl bara det, att hon bytte namn, inte mer än så.  ;D Du klarar det säkert jättebra, heja!
It's so fluffy I'm gonna die!