Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

102 Dalmatiner (spelfilm, 2000)

Startat av Disneyfantasten, 12 oktober 2020 kl. 12:53:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Ola Norman, Anders Lindén, Kalle Persson, Anneli Blomström, Johan Wilhelmsson, Anna Nyman, Bittan Norman, Stefan Berglund, Benke Skogholt*, Cecilia Milocco, Blenda Nyman, Anton Nyman, Ida Norman, Urban Frånberg, Birgitta Pettersson i filmen?

*Jag vet att Benke sjunger sången "Cruella De Vil" i filmen, men jag undrar om han också kan tänkas spela någon roll i filmen...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2020 kl. 12:53:46
Vilka spelar Ola Norman, Anders Lindén, Kalle Persson, Anneli Blomström, Johan Wilhelmsson, Anna Nyman, Bittan Norman, Stefan Berglund, Benke Skogholt*, Cecilia Milocco, Blenda Nyman, Anton Nyman, Ida Norman, Urban Frånberg, Birgitta Pettersson i filmen?

*Jag vet att Benke sjunger sången "Cruella De Vil" i filmen, men jag undrar om han också kan tänkas spela någon roll i filmen...

Kunde dom inte skaffa någon känd, mer erfaren sångare  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Kan det verkligen stämma att Stefan Frelander står för musikregi i denna dubbning?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2021 kl. 21:48:20
Kan det verkligen stämma att Stefan Frelander står för musikregi i denna dubbning?

Jag har undrat samma sak...

Helt omöjligt är det dock inte då han upprepade sin roll som Rex i Monsters Inc som dubbades av KM Studio...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2021 kl. 21:51:08
Jag har undrat samma sak...

Helt omöjligt är det dock inte då han upprepade sin roll som Rex i Monsters Inc som dubbades av KM Studio...
Jsg antar att den insatsen inte är inspelad i Karlskoga...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2021 kl. 21:55:29
Jsg antar att den insatsen inte är inspelad i Karlskoga...

Tror du att det kanske är Stefan Berglund som står för musikregi och att rollistan blandat ihop namnen i hastigheten?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2021 kl. 08:05:48
Tror du att det kanske är Stefan Berglund som står för musikregi och att rollistan blandat ihop namnen i hastigheten?
Det är det mest logiska då Stefan Berglund brukar ha sådana uppgifter.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 mars 2021 kl. 09:22:07
Det är det mest logiska då Stefan Berglund brukar ha sådana uppgifter.
Jag måste säga att jag förlorat lite recept för honom eftersom han var med i en av dom  värsta Disneyfilmer jag sett.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 april 2021 kl. 19:45:17
Jag måste säga att jag förlorat lite recept för honom eftersom han var med i en av dom  värsta Disneyfilmer jag sett.

Berglund eller Frelander?

MOA

Citat från: gstone skrivet 20 april 2021 kl. 19:45:17
Jag måste säga att jag förlorat lite recept för honom eftersom han var med i en av dom  värsta Disneyfilmer jag sett.
Vilken film då?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 mars 2021 kl. 09:22:07
Det är det mest logiska då Stefan Berglund brukar ha sådana uppgifter.

Såg om filmen igår och DVD-utgåvan anger Lizette Pålsson som musikregi samt Stefan Berglund och Mats Wänblad som textförfattare...

Varken Liza Öhman eller Stefan Frelander nämndes där överhuvudtaget trots att båda står angivna i officiella creditlistor, oklart varför dock...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2022 kl. 08:19:11
Såg om filmen igår och DVD-utgåvan anger Lizette Pålsson som musikregi samt Stefan Berglund och Mats Wänblad som textförfattare...

Varken Liza Öhman eller Stefan Frelander nämndes där överhuvudtaget trots att båda står angivna i officiella creditlistor, oklart varför dock...
Så vem är det egentligen som står för musikregi?