Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tjalle Tvärvigg

Startat av gorehound, 25 maj 2014 kl. 22:54:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Hejsan, long time no see och allt det där. Har i nästan ett helt år inte gett min Youtube-kanal någon som helst uppmärksamhet och beslöt mig randomly igår att ladda upp ett avsnitt från den svenska dubben av serien Tjalle Tvärvigg. Någon som skulle kunna identifiera rösterna?


https://www.youtube.com/watch?v=NWMXYwLXBng

Daniel Hofverberg

Intressant; jag har aldrig ens hört talats om Tjalle Tvärvigg.

Utifrån en första snabbtitt råder det i alla fall ingen tvekan om att den första mannen som pratar i avsnittet, mannen med den jättestora hatten till vänster i bild, måste vara Sture Ström - jag lyckades tyvärr inte uppfatta vad rollfiguren hette.

Övriga röster låter bekanta, men jag lyckas inte att placera in dem just nu.

jimstrom

Så gärna, kul att se det här igen, då min morfar hade en vhs med det här avsnittet.


Tjalle Tvärvig - Sture Ström
Barney Google - Olav F. Andersen
Alma Tvärvig - Beatrice Järrås
Beluah Beulah -Beatrice Järrås
Harry            - Fredrik Dolk
Hillbilly's        - Fredrik Dolk, Olav F. Andersen
Par i Publiken - Fredrik Dolk, Beatrice Järrås



"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Vad är original namnet på denna serien?

jimstrom

Barney Google & Ole Snuffy Smith
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios