Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

3D och CGI är fortfarande animation though?

Disney har gjort många bra live action och 3D-animerade filmer och serier också (men de har också ioförsig gjort mycket skit). Tycker inte de BARA ska fokusera på animerade långfilmer, men ja, det är där deras magi har funnits ända sedan start. Det är deras animerade långfilmer de är mest kända för. Förstår att de behöver få in pengar mellan de stora animerade produktionerna men vafan kom igen... Sluta sälj er själ, liksom.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet  5 maj 2020 kl. 00:41:54
3D och CGI är fortfarande animation though?

Disney har gjort många bra live action och 3D-animerade filmer och serier också (men de har också ioförsig gjort mycket skit). Tycker inte de BARA ska fokusera på animerade långfilmer, men ja, det är där deras magi har funnits ända sedan start. Det är deras animerade långfilmer de är mest kända för. Förstår att de behöver få in pengar mellan de stora animerade produktionerna men vafan kom igen... Sluta sälj er själ, liksom.
Saken är om du ser på gamla serier bumbibjörnar, luftens hjältar, timon & pumba, långbens galna gäng,  lilla djungelboken, Lilo & stitch och andra serier under den riden då hade dom alla nånting gemensamt. Det var 2D animation och bea röstskådespelare. Ibland skulle det vara skönt att gå tillbaka till det som gjorde dom en stor succé.

Lilla My

2D animation betyder inte att det automatiskt är bra animation. Jag älskar också 2D animation men att göra en TV-serie eller film för hand tar för lång tid och är onödigt när nu möjligheten finns att använda datorer och göra det i 3D eller via "flash" (som inte längre heter flash men du fattar). 2D används fortfarande, hela tiden, bara inte som medium till själva filmerna.

... Själv gillade jag endast Lilo & Stitch av alla de serierna du räknade upp, och inte ens den fångade mitt intresse alla gånger.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet  5 maj 2020 kl. 01:05:06
2D animation betyder inte att det automatiskt är bra animation. Jag älskar också 2D animation men att göra en TV-serie eller film för hand tar för lång tid och är onödigt när nu möjligheten finns att använda datorer och göra det i 3D eller via "flash" (som inte längre heter flash men du fattar). 2D används fortfarande, hela tiden, bara inte som medium till själva filmerna.

... Själv gillade jag endast Lilo & Stitch av alla de serierna du räknade upp, och inte ens den fångade mitt intresse alla gånger.
Jag vet vad du menar dom använder 2D i ritning rummen och allt de där men det saknas ibland lite klassiks animation, jag vet att det tar för lång tid. Det ser ut som bilar, gamla modeller tillverkas inre länge utan bara nya och nyare. Det är synd att man inre kan se 2D animation filmer som dom brukade skapa under 90 talet.

E

Skulle faktiskt vilja gnälla lite om detta forum:

Jag börjar ärligt talat tappa intresset för detta forum med tanke på att Gstone fortsätter med påhopp och massa annat.

Han hatar: motsatta åsikter, transpersoner (som jag är), homosexuella, olika folkgrupper mm och han tål inte när okända människor är med dubbningar

Han börjar nästan bli värre än Cadpig och han blev ju bannad från detta forum när han gjorde massa påhopp

Och det har Gstone gjort flera flera gånger nu

Daniel: Jag tycker att du måste försöka inse att enda sättet att få honom att sluta är att banna honom annars kan du lika gärna lägga ner forumet för det har spårat ut flera gånger i olika trådar

Det räcker inte med att bara säga till honom att lugna sig

Han har gått ÖVER gränsen flera gånger. Men Daniel säger bara NÄRA gränsen

Det är säkert fler medlemmar som tycker såhär men detta var bara min åsikt för jag står inte ut längre

Scoobydoofan1

#35
Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 maj 2020 kl. 09:02:17
Skulle faktiskt vilja gnälla lite om detta forum:

Jag börjar ärligt talat tappa intresset för detta forum med tanke på att Gstone fortsätter med påhopp och massa annat.

Han hatar: motsatta åsikter, transpersoner (som jag är), homosexuella, olika folkgrupper mm och han tål inte när okända människor är med dubbningar

Han börjar nästan bli värre än Cadpig och han blev ju bannad från detta forum när han gjorde massa påhopp

Och det har Gstone gjort flera flera gånger nu

Daniel: Jag tycker att du måste försöka inse att enda sättet att få honom att sluta är att banna honom annars kan du lika gärna lägga ner forumet för det har spårat ut flera gånger i olika trådar

Det räcker inte med att bara säga till honom att lugna sig

Han har gått ÖVER gränsen flera gånger. Men Daniel säger bara NÄRA gränsen

Det är säkert fler medlemmar som tycker såhär men detta var bara min åsikt för jag står inte ut längre
Det finns alltid Flashback forum. Det är en forum som är rolig att läsa igenom. Han kan vara medlem där om han blir bannad härifrån.

Lilla My

Haha gstone på flashback! Där kan han hitta jämlikar i alla fall.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 01:16:40
Jag vet vad du menar dom använder 2D i ritning rummen och allt de där men det saknas ibland lite klassiks animation, jag vet att det tar för lång tid. Det ser ut som bilar, gamla modeller tillverkas inre länge utan bara nya och nyare. Det är synd att man inre kan se 2D animation filmer som dom brukade skapa under 90 talet.

Det finns dock massa serier, kortfilmer och långfilmer som görs i 2D-stil fortfarande. Bara för att Disney och de stora företagen inte satsar på det betyder det inte att det är dött för alltid. Om du känner för att bredda sin vision finns det massor av kortfilmer (framför allt examensfilmer från diverse skolor) från Europa och Asien som är helt magiska :)

Några exempel;


https://youtu.be/kNw8V_Fkw28

https://youtu.be/RtU8nBnpFVE

https://youtu.be/Ssd3FKVOsnw  (ÄÄÄLSKAR den här studion - deras animation är guld!)

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet  5 maj 2020 kl. 12:32:38
Haha gstone på flashback! Där kan han hitta jämlikar i alla fall.
Det var därför jag sa det, dom på Flashback är roliga med vad dom skriver så man kan skratta åt det.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 12:53:34
Det var därför jag sa det, dom på Flashback är roliga med vad dom skriver så man kan skratta åt det.

True. Finns många rasister, homofober och allmänna idioter på flashback. Verkligen internets avlopp på många sätt.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet  5 maj 2020 kl. 13:24:45
True. Finns många rasister, homofober och allmänna idioter på flashback. Verkligen internets avlopp på många sätt.
Ja, men ändå roligt att läsa vad dom skriver. Man kan garva åt dom.

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 maj 2020 kl. 09:02:17
Skulle faktiskt vilja gnälla lite om detta forum:

Jag börjar ärligt talat tappa intresset för detta forum med tanke på att Gstone fortsätter med påhopp och massa annat.

Han hatar: motsatta åsikter, transpersoner (som jag är), homosexuella, olika folkgrupper mm och han tål inte när okända människor är med dubbningar

Han börjar nästan bli värre än Cadpig och han blev ju bannad från detta forum när han gjorde massa påhopp

Och det har Gstone gjort flera flera gånger nu

Daniel: Jag tycker att du måste försöka inse att enda sättet att få honom att sluta är att banna honom annars kan du lika gärna lägga ner forumet för det har spårat ut flera gånger i olika trådar

Det räcker inte med att bara säga till honom att lugna sig

Han har gått ÖVER gränsen flera gånger. Men Daniel säger bara NÄRA gränsen

Det är säkert fler medlemmar som tycker såhär men detta var bara min åsikt för jag står inte ut längre
Daniel: Hoppas att du ser detta som jag skrev nu. Man blir trött på honom

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 maj 2020 kl. 09:02:17
Skulle faktiskt vilja gnälla lite om detta forum:

Jag börjar ärligt talat tappa intresset för detta forum med tanke på att Gstone fortsätter med påhopp och massa annat.

Han hatar: motsatta åsikter, transpersoner (som jag är), homosexuella, olika folkgrupper mm och han tål inte när okända människor är med dubbningar

Han börjar nästan bli värre än Cadpig och han blev ju bannad från detta forum när han gjorde massa påhopp

Och det har Gstone gjort flera flera gånger nu

Daniel: Jag tycker att du måste försöka inse att enda sättet att få honom att sluta är att banna honom annars kan du lika gärna lägga ner forumet för det har spårat ut flera gånger i olika trådar

Det räcker inte med att bara säga till honom att lugna sig

Han har gått ÖVER gränsen flera gånger. Men Daniel säger bara NÄRA gränsen

Det är säkert fler medlemmar som tycker såhär men detta var bara min åsikt för jag står inte ut längre
Håller helt med detta. Han har fått för många tillsägelser. Det är dags att blockera honom nu.
Houba !

Scoobydoofan1

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  5 maj 2020 kl. 15:49:02
Håller helt med detta. Han har fått för många tillsägelser. Det är dags att blockera honom nu.
Har han har gåt på er också?

Sabelöga

Houba !

Scoobydoofan1

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  5 maj 2020 kl. 15:53:02
Dom flesta väll?
Tror det, frågan är bara hur många mer han har gåt på.