Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Thomas Funck (1919-2010)

Startat av Elios, 1 januari 2011 kl. 16:32:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Han dubbade kanske inte mycket men han var som sagt skaparen av Kalle Stropp och Grodan Boll. RIP  :'(

Cadpig

R.I.P Boll, Stropp, Plåt-Niklas, Räven, Hönan, Papegojan etc.

Lilla My

Tja, han dubbade ju alla sina egna karaktärer. Det är en otroligt stor grej i sig :)
Vila i frid, du skapare av en stor del av min barndom U.U

Usch, känns som alla mina idoler börjar gå bort nu på ett eller annat sätt allt för fort. Måste ta vara på chansen och skicka brev, beundra dem innan de är för sent.

ddubbning

Thomas Funck var en stor röstkonstnär, det är verkligen sorgligt att han är borta.

Igthorn


Elios

Han var väldigt bra som Grodan Boll och Kalle Stropp. Vet någon vem som skulle kunnat ta över om dem gör någon slags remake eller nyinspelning som dem gjorde med Pelle Svanslös?

MOA

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2021 kl. 03:36:28
Han var väldigt bra som Grodan Boll och Kalle Stropp. Vet någon vem som skulle kunnat ta över om dem gör någon slags remake eller nyinspelning som dem gjorde med Pelle Svanslös?
Vet int om dom kommer göra de

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2021 kl. 03:36:28
Han var väldigt bra som Grodan Boll och Kalle Stropp. Vet någon vem som skulle kunnat ta över om dem gör någon slags remake eller nyinspelning som dem gjorde med Pelle Svanslös?

Mycket möjligt, men de har ju aldrig varit superpopulära, och är lite svårt när både skaparen och rösten till alla karaktärer gick och dog för 11 år sedan.

Med det sagt brukar de fortfarande släppa de gamla sagorna via radion. De är fett mysiga att lyssna på!

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 24 oktober 2021 kl. 21:44:09
Mycket möjligt, men de har ju aldrig varit superpopulära, och är lite svårt när både skaparen och rösten till alla karaktärer gick och dog för 11 år sedan.

Med det sagt brukar de fortfarande släppa de gamla sagorna via radion. De är fett mysiga att lyssna på!
Som den där Skiffelli Skaff Skaff Skafferi eller hur den nu gick

gstone

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2021 kl. 03:36:28
Han var väldigt bra som Grodan Boll och Kalle Stropp. Vet någon vem som skulle kunnat ta över om dem gör någon slags remake eller nyinspelning som dem gjorde med Pelle Svanslös?

Hoppas den nya har kändisar som rösterna !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Lilla My

Citat från: Elios skrivet 25 oktober 2021 kl. 05:02:08
Ta in Zlatan som räven!  :'( ;D

... Det var verkligen det sjukt längsta bort du kunde komma som potentiell röst till Räven.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 25 oktober 2021 kl. 17:13:21
... Det var verkligen det sjukt längsta bort du kunde komma som potentiell röst till Räven.

Skrev faktiskt det i ett annat ämne för något år sedan då jag kollade om på Kalle Stropp och Grodan Boll där jag såg räven bara liksom 'japp han får spelas av Zlatan' så var det bara.^^

Adam

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2021 kl. 03:36:28
Han var väldigt bra som Grodan Boll och Kalle Stropp. Vet någon vem som skulle kunnat ta över om dem gör någon slags remake eller nyinspelning som dem gjorde med Pelle Svanslös?
Jag minns att när jag var runt 15 år gammal så kunde jag låta precis som Kalle Stropp, Grodan Boll och deras vänner (Plåt-Niklas, Papegojan, Hönan, Räven) när jag brukade imitera rösterna för skojs skull.
Med åldern har det dock blivit svårare. 😆

(Just saying, menar inte att gå off-topic!)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Beck

Hej, gammalt ämne, men det finns en reklamfilm för Vattenfall från 1999 där Thomas Funck gör rösterna till Kalle Stropp och Grodan Boll
Klicka till 15:04-15:19:D