Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Irriterande Karaktärer

Startat av MOA, 13 september 2021 kl. 20:41:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag vet inte om ni nämnt detta förut, men en annan riktigt irriterande karaktär är Håkan! (Sunes lillebror, ni vet)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2022 kl. 10:43:42
Jag vet inte om ni nämnt detta förut, men en annan riktigt irriterande karaktär är Håkan! (Sunes lillebror, ni vet)
Ja han ställer till de,en riktigt mischievious lillbrorsa som förstör allt

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  9 mars 2022 kl. 11:31:59
Ja han ställer till de,en riktigt mischievious lillbrorsa som förstör allt

Värsta lill-syskonen inom svenska filmer. (jämför med Emils lillasyster Ida, hon är mycket snällare)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2022 kl. 11:37:52
Värsta lill-syskonen inom svenska filmer. (jämför med Emils lillasyster Ida, hon är mycket snällare)
Men de e nog för att Emil själv är mischevoius

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  9 mars 2022 kl. 14:54:15
Men de e nog för att Emil själv är mischevoius

Han menar aldrig det, han hittar aldrig på det, det bara blir, det är misstag, han är nyfiken av sig.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2022 kl. 10:43:42
Jag vet inte om ni nämnt detta förut, men en annan riktigt irriterande karaktär är Håkan! (Sunes lillebror, ni vet)

Jag trodde att det var bara jag. Han gjorde situationerna värre under "Sune i" filmerna.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 mars 2022 kl. 16:24:10
Jag trodde att det var bara jag. Han gjorde situationerna värre under "Sune i" filmerna.
Ja där han e skitnödig hela tiden

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2022 kl. 10:43:42
Jag vet inte om ni nämnt detta förut, men en annan riktigt irriterande karaktär är Håkan! (Sunes lillebror, ni vet)

Konstigt nog har jag alltid gillat Håkan - både i böckerna samt stillbildsserien Sagan om Sune, Sunes jul och Sunes sommar. Däremot har jag svårt för den "gulliga" och "snälla" versionen från Håkan Bråkan, det var dock evigheter sedan jag såg den versionen. Kanske inte är så illa som jag vill minnas...?

Minns också ett par riktigt irriterande figurer från boken Alvprinsen,
Spoiler
överraskande (och även glädjande!) nog tackade de för sig redan efter ett par kapitel. Kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var för man skulle få dras med dem i resten av boken...
[close]

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 10 mars 2022 kl. 17:43:16
Konstigt nog har jag alltid gillat Håkan - både i böckerna samt stillbildsserien Sagan om Sune, Sunes jul och Sunes sommar. Däremot har jag svårt för den "gulliga" och "snälla" versionen från Håkan Bråkan, det var dock evigheter sedan jag såg den versionen. Kanske inte är så illa som jag vill minnas...?

Minns också ett par riktigt irriterande figurer från boken Alvprinsen,
Spoiler
överraskande (och även glädjande!) nog tackade de för sig redan efter ett par kapitel. Kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var för man skulle få dras med dem i resten av boken...
[close]

Några skräckexempel jag vill nämna;

- i första avsnittet av "Sunes Jul" så säger han att han brukar knycka Sunes grejer och han har en Hacke Hacskett leksak och hotar att han biter om Sune kommer närmare och biter av Hackes ben, man förstår att Sune blir arg på honom och ger sig på honom

- i ett annat avsnitt av samma titel ovannämnd så spionerar han på Sune och hans flickvän

- i "June På Bilsemester" så är han påväg att äta tårtpyntet (som är en modell av brudparet) och när Sune säger till honom att inte äta brudparet så säger Håkan att det inte går för de är för stora och att de står där, minns inte exakt vad han sa till punkt och prickar

(men i filmen "Sune i Grekland" kan jag säga att han är okej)

Sen är Evas storebrorsa (vars namn jag glömt) också riktigt irriterande, då han gillar att reta Adam.

Nu har jag inte sett julkalendern "Håkan Bråkan" på år och dar, men förhoppningsvis är han bättre där, jag minns iallafall att frukosten åkte bil i ett avsnitt vilket jag tyckte var roligt, likaväl som att en flicka som hette Alice lyfte Håkan och att Alice var den starkaste i klassen.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 mars 2022 kl. 18:04:17
Sen är Evas storebrorsa (vars namn jag glömt) också riktigt irriterande, då han gillar att reta Adam.
Där har vi en irriterande storebrorsa

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 10 mars 2022 kl. 18:24:14
Där har vi en irriterande storebrorsa

Ja, tyvärr kan storasyskon också vara irriterande.  :(

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 mars 2022 kl. 18:04:17
Några skräckexempel jag vill nämna;

- i första avsnittet av "Sunes Jul" så säger han att han brukar knycka Sunes grejer och han har en Hacke Hacskett leksak och hotar att han biter om Sune kommer närmare och biter av Hackes ben, man förstår att Sune blir arg på honom och ger sig på honom

- i ett annat avsnitt av samma titel ovannämnd så spionerar han på Sune och hans flickvän

- i "June På Bilsemester" så är han påväg att äta tårtpyntet (som är en modell av brudparet) och när Sune säger till honom att inte äta brudparet så säger Håkan att det inte går för de är för stora och att de står där, minns inte exakt vad han sa till punkt och prickar

(men i filmen "Sune i Grekland" kan jag säga att han är okej)

Sen är Evas storebrorsa (vars namn jag glömt) också riktigt irriterande, då han gillar att reta Adam.

Nu har jag inte sett julkalendern "Håkan Bråkan" på år och dar, men förhoppningsvis är han bättre där, jag minns iallafall att frukosten åkte bil i ett avsnitt vilket jag tyckte var roligt, likaväl som att en flicka som hette Alice lyfte Håkan och att Alice var den starkaste i klassen.

Jag kommer ihåg den delen med Hacke Hackspett. I en bok så stod det att han bet av benet på en Kalle Anka leksak, det ska nog föreställa detta ögonblicket men en annan figur.

Fast i "Sune i Grekland" så berättade Håkan att han och Sune klädde ut sig till Trollet Hjulle, vilket var inte så lojalt av honom... :(

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2022 kl. 19:06:25
Jag kommer ihåg den delen med Hacke Hackspett. I en bok så stod det att han bet av benet på en Kalle Anka leksak, det ska nog föreställa detta ögonblicket men en annan figur.

Fast i "Sune i Grekland" så berättade Håkan att han och Sune klädde ut sig till Trollet Hjulle, vilket var inte så lojalt av honom... :(
Hade dom svårt & få tag på en Kalle Anka leksak

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 mars 2022 kl. 21:49:43
Hade dom svårt & få tag på en Kalle Anka leksak

Jag undrar om boken eller Sunes Jul kom först. Men Kalle Anka är ju populär så jag vet inte hur de inte kunde använda en leksak av honom.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 mars 2022 kl. 23:02:16
Jag vet inte om Disney skulle uppskatta att något bett av Kalle Ankas ben i TV...

De som gjorde Hacke Hackspett då?