Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Houba !

Adam Larsson


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Adam Larsson skrivet 22 maj 2020 kl. 21:55:38
Det är ironi

Nej det var inte ironi. Jag påpekade att covid-19 är en sjukdom att ta på allvar. That's all.

Adam Larsson

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2020 kl. 22:21:02
Nej det var inte ironi. Jag påpekade att covid-19 är en sjukdom att ta på allvar. That's all.
Inte ditt inlägg, jag menade att Sabelöga / Raltseyes inlägg är ironi eftersom att han säger att Nu är ju inte Corona dödligt eller ens farlig för vanligt folk fast det självklart inte är så
Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 22 maj 2020 kl. 19:00:31
Nu är ju inte Corona dödligt eller ens farlig för vanligt folk.

Sabelöga

Symptom

De flesta som smittas får lindriga symptom och behöver ingen särskild behandling. Vissa som smittas får inga symptom alls. Helt symptomfria personer har inte dokumenterats vara smittsamma, men ett litet antal studier pekar på att smittade personer kan vara smittsamma även innan de får symptom. En del smittade blir allvarligt sjuka med exempelvis lunginflammation. Äldre personer med underliggande sjukdomar löper högre risk att få svårare symptom. Svår sjukdom kan resultera i lunginflammation, ARDS, sepsis och septisk chock – som i vissa fall kan leda till att patienten avlider.

De vanligaste symptomen är feber och hosta. Andra vanliga symptom som är: andningsbesvär, snuva, halsont, huvudvärk, illamående, muskel- och ledvärk.

Inkubationstiden, tiden från då smitta sker till dess att man uppvisar symptom, är vanligen omkring 5 dagar men kan sträcka sig från två till 14 dagar.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Covid-19#Symptom
Houba !

Lilla My

"Det är svårt att jämföra en helt ny sjukdom, exempelvis covid-19, med säsongsinfluensa. Sammanfattningsvis kan man säga, utifrån vad vi vet idag, att de liknar varandra på många sätt med liknande symtom. De allra flesta blir lindrigt sjuka, men en liten grupp får en mycket allvarlig sjukdom och dödsfall förekommer för både säsongsinfluensa och covid-19.

Däremot kommer covid-19 drabba betydligt fler i en befolkning där den sprider sig. Den snabba och breda smittspridningen beror på att ingen i befolkningen har hunnit utveckla immunitet (ett skydd) mot denna nya virusvariant. Man kommer att se fler sjuka och fler som behöver sjukhusvård.

Säsongsinfluensan som återkommer varje år, har däremot cirkulerat i samhället under en lång tid. Därför har skyddet mot olika varianter av influensavirus kunnat byggas upp i befolkningen. Dessutom finns vaccin och läkemedel mot säsongsinfluensan"

Källa; folkhälsomyndigheten.se

Disneyfantasten

Varför är det ingen som har ändrat premiärdatumen på Wikipedia?

Det står fortfarande där att det är 19 juni i USA och 28 augusti i Sverige, men allt är ändrat till 20 november så någon borde ta tag i saken och ändra det som står på Wikipedia!

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juni 2020 kl. 16:17:49
Varför är det ingen som har ändrat premiärdatumen på Wikipedia?

Det står fortfarande där att det är 19 juni i USA och 28 augusti i Sverige, men allt är ändrat till 20 november så någon borde ta tag i saken och ändra det som står på Wikipedia!
Du kunde själv ha gjort det, det är bara att trycka på redigera och skriva in det.
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  6 juni 2020 kl. 22:28:15
Du kunde själv ha gjort det, det är bara att trycka på redigera och skriva in det.

Tydligen måste man ha ett konto där, jag försökte själv att redigera vissa saker på Wikipedia i höstas, men det visade sig vara svårare än jag hade räknat med...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juni 2020 kl. 22:34:50
Tydligen måste man ha ett konto där, jag försökte själv att redigera vissa saker på Wikipedia i höstas, men det visade sig vara svårare än jag hade räknat med...

Jag rättar utan konto..
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har denna filmen dubbats klart till svenska än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2020 kl. 23:22:25
Har denna filmen dubbats klart till svenska än ?

Den borde ha det med tanke på att den ursprungligen skulle släppas i augusti. Tänker man releasemånad minus sex månader så borde dubbningen ha påbörjats/avklarats i februari.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juni 2020 kl. 22:34:50
Tydligen måste man ha ett konto där, jag försökte själv att redigera vissa saker på Wikipedia i höstas, men det visade sig vara svårare än jag hade räknat med...
Närå, det behövs inte. Läs igenom här om du har svårigheter med att redigera: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Introduktion_till_redigering
Houba !

Disneyfantasten

#74
Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  6 juni 2020 kl. 23:53:06
Närå, det behövs inte. Läs igenom här om du har svårigheter med att redigera: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Introduktion_till_redigering

Okej, jag gjorde ett nytt försök och nu har jag gjort korrigeringar på Wikipedia-sidorna av "Snövit och De Sju Dvärgarna", "Pinocchio", "Dumbo", "Alice i Underlandet", "Peter Pan", "Lady och Lufsen", "Törnrosa", "Pongo och De 101 Dalmatinerna", "Mary Poppins", "Djungelboken", "AristoCats", "Ringaren i Notre Dame", "Herkules" & "Röjar-Ralf Kraschar Internet"!  :)