Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2023 kl. 20:25:10Var går den?
Nickelodeon så det blir nog bli väldigt svårt :( :'(

Jag tyckte jag kände igen många av rösterna när såg ett avsintt.

Men kunde inte placera någon av dom.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2023 kl. 20:48:53Nickelodeon så det blir nog bli väldigt svårt :( :'(

Jag tyckte jag kände igen många av rösterna när såg ett avsintt.

Men kunde inte placera någon av dom.
Beror på, med Nickelodeon blir det antingen väldigt svårt eller väldigt lätt - det beror på att ungefär hälften av Nickelodeons serier dubbas av KM Studio och hälften av dåvarande SDI Media (d.v.s. numera Iyuno). Om det här är en av dem som KM Studio dubbar så är det säkert inga problem.

Så första steget blir att höra med KM om det råkar vara de som gjort dubben. :)

Om det däremot inte är det, så blir det svårare, då Nickelodeon i 8 fall av 10 haft en förkärlek att helt ignorera mina mail; och vi vet ju redan att SDI/Iyuno inte lämnar ut uppgifter till andra än kunder...

Sabelöga

Jag skulle vilja veta vilka som svenska rösterna är i filmen Solan, Ludvig och Gurin med rävsvansen som till synes endast finns utgiven på VHS av Ozon Media och Atlantic Film.
Houba !

gstone

Jag vet inte hur möligt detta är på grund av hur många avsnitt det är :-\ :'(

Men det vore väldigt trevligt att få credits till resten av Elena från Avalor.

Nu när alla tre säsonger finns på Disney Plus med svenskt tal !

Det är trots alla en av mina favorit serier  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juni 2023 kl. 18:23:25Jag vet inte hur möligt detta är på grund av hur många avsnitt det är :-\ :'(

Men det vore väldigt trevligt att få credits till resten av Elena från Avalor.

Nu när alla tre säsonger finns på Disney Plus med svenskt tal !

Det är trots alla en av mina favorit serier  :D
Det har varit min målsättning länge, men har blivit uppskjutet på grund av tidsbrist. Som du säger är det ju många avsnitt att gå igenom, men under förutsättning att alla säsonger/avsnitt har utsatta dubbcredits på Disney+ så bör jag kunna ordna det tids nog. :)

Men jag kan inte lova när, för det tar tid att gå igenom så många avsnitt; om det nu är olika credits för olika avsnitt...

gstone

Jag skulle också vilja ha credits för Baby Bossen: Ingen liten comeback som går på Netflix.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

ToonBafoon


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2023 kl. 17:16:28Jag skulle gärna vilja ha credits till den nya Monster High serien somjust börjat gå !
Citat från: gstone skrivet 31 maj 2023 kl. 20:48:53Nickelodeon så det blir nog bli väldigt svårt :( :'(

Jag tyckte jag kände igen många av rösterna när såg ett avsintt.

Men kunde inte placera någon av dom.
Jag har nu pratat med min kontakt på Plint (d.v.s. studion som fram tills nyligen hette KM Studio), och han säger att de dubbade "gamla" Monster High från 2011, men har inte varit inblandade i den nya Nickelodeon-serien. :(

Så då lär det tyvärr bli svårt att få fram dubbcredits, då sannolikheten nog är ganska stor att det är Iyuno som dubbat serien. Jag ska absolut försöka kontakta Nickelodeon i frågan, men då de oftast inte svarat på mina mail hyser jag tyvärr inga större förhoppningar...

gstone

Kan du få fram credits till  Storken Richard Och Den Mystiska Juvelen , Daniel ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2023 kl. 12:54:05Kan du få fram credits till  Storken Richard Och Den Mystiska Juvelen , Daniel ?
Jag kontaktar SF Studios genast, så får vi hoppas på det bästa. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2023 kl. 16:09:20Jag kontaktar SF Studios genast, så får vi hoppas på det bästa. :)
Undrar om det är samma röster som den första filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2023 kl. 12:54:05Kan du få fram credits till  Storken Richard Och Den Mystiska Juvelen , Daniel ?
Citat från: gstone skrivet  7 juni 2023 kl. 16:23:22Undrar om det är samma röster som den första filmen.
Nu har jag äntligen fått creditlista till Storken Richard och den mystiska juvelen, så jag ska göra allt jag kan för att publicera den och allt annat under kvällen (för att upprätthålla min policy att försöka publicera credits till biofilmer före premiären i möjligaste mån). :)

Även den här filmen är dubbad av Plint/KM Studio. Det verkar vara till största delen samma röster som i den första filmen, men Fredde Granberg är tyvärr utbytt (hade väl mest troligt annat för sig vid dubbningstillfället). :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2023 kl. 20:40:59Även den här filmen är dubbad av Plint/KM Studio. Det verkar vara till största delen samma röster som i den första filmen, men Fredde Granberg är tyvärr utbytt (hade väl mest troligt annat för sig vid dubbningstillfället). :(
Jag som gillar Fredde Granberg :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur kommer det bli med credits til Elementärt om en månad ?

Det är en av dom filmer  som jag mest nyfiken på att veta rösterna :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.