Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilken Hanna-Barbera serie är bäst?

Startat av TonyTonka, 18 april 2011 kl. 20:20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilket Hanna-Barbera serie är bäst?

Scooby-Doo - Var är du?
6 (50%)
Familjen Flinta
2 (16.7%)
Familjen Jetsons
0 (0%)
Yogi Björn
0 (0%)
Laff-a-Lympics (Sportfånarna)
1 (8.3%)
The Quick Draw McGraw Show
0 (0%)
Huckleberry Hound
1 (8.3%)
Wally Gator
0 (0%)
Jabberjaw
1 (8.3%)
Top Cat
1 (8.3%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 12

TonyTonka

Vet inte om det hör hemma här men jaja.

Vilken Hanna-Barbera serie tycker ni är bäst?

Jag har tagit med alla som jag kommer på, på rak arm men jag kan ha glömt någon (jag har givetvis inte tagit med alla Hanna-Barbera serier som finns det skulle blivit en lång tråd).

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Soscla

Jag har för mig att Pirater i Mörka Vatten också är Hanna-Barbera, trots att det inte alls är klassiskt "Hanna-Barbera-igt", för den gillar jag bäst om vi ska vara petiga, men ur listan tycker jag nog att Flinta är rätt fräckt! :)
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Det stämmer bra; Pirates of Dark Water var mycket riktigt producerad av Hanna-Barbera.

Personligen har jag alltid varit mest förtjust i Scooby-Doo i dess många olika former (främst Scooby-Doo - Where Are You? och The Scooby-Doo Show). Men Hanna-Barbera har gjort väldigt många bra serier genom åren, och nästan allt de gjort har varit sevärt.

Två serier jag blev väldigt förtjust i under 1990-talet var Josie and the Pussycats och Funky Phantom, som tyvärr aldrig blev lika kända i Sverige som i resten av världen (trots att det faktiskt finns två svenska dubbningar vardera av båda serierna).

Under första halvan av 1990-talet tyckte jag också bra om den ganska okända serien Gösta och spökjägarna (Goober and the Ghost Chasers), som Cartoon Network visade flitigt under 1990-talet och som var en av de första serierna som de visade i svenskdubbad form. Dubbningen var dock ingen höjdare, som gjordes av Sun Studio och hade försvenskade karaktärsnamn för alla rollfigurer.

Sen är det ju omöjligt att inte tycka om Familjen Flinta, Jetsons och Björnen Yogi.

Elios


Elios

Men vill ändå tillägga att jag även gillar Fred Flinta också men tycker där borde vara mer skurkar typ.  ;D

Lilla My

Huckleberry Hound, utan tvekan. Tycker inte om varelsig Flinta eller Scooby Doo, överhuvudtaget ;D Huckleberry Hound var det enda jag var intresserad av som liten och som jag fortfarande skrattar åt som vuxen.

Lilla My

På tal om det, dubbades aldrig något med Snagglepuss till svenska?

jimstrom

Inte vad jag vet av hans individuella serie, däremot så var karaktären med på svenska i Sportfånarna, Yogis gäng och Yo Yogi bla. alla gånger dubbad av Dick Eriksson.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  6 november 2019 kl. 20:50:34
Huckleberry Hound, utan tvekan. Tycker inte om varelsig Flinta eller Scooby Doo, överhuvudtaget ;D Huckleberry Hound var det enda jag var intresserad av som liten och som jag fortfarande skrattar åt som vuxen.

Gillar du inte Scooby-Doo då?

Lilla My


TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet  6 november 2019 kl. 20:54:39
På tal om det, dubbades aldrig något med Snagglepuss till svenska?

Finns några svenskdubbade avsnitt på VHS-filmen Hanna Barberas personliga favoriter: Animal Follies utgiven Musikservice, vill minnas att antingen Staffan Hallerstam eller Fredrik Dolk gör titelrollen. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  7 november 2019 kl. 01:33:58
Finns några svenskdubbade avsnitt på VHS-filmen Hanna Barberas personliga favoriter: Animal Follies utgiven Musikservice, vill minnas att antingen Staffan Hallerstam eller Fredrik Dolk gör titelrollen. :)
Snagglepuss  är helt klart gay  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Av alla programmen e Top Cat helt klart favoriten,älskade de när jag var liten,de var helt fantastiskt!
Jag gillade nästan Hanna-Barbera program utom Jetsons av nån anledning :-X

MOA


Adam Larsson

Jag skulle rösta på Bibelns Äventyr men eftersom att den inte finns med så röstar jag på Scooby Doo Var Är Du!