Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Encanto (2021)

Startat av gstone, 18 juni 2020 kl. 15:42:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Angående diskution ovan angående om de sjöng på engelska när filmen utspelar sig någon annan stans.

Så såg jag hos en "fanmade" film där de hade tagit dubben på sångerna från landet den utspelar sig men resten av dubbningen på engelska. Liten kul grej. :)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2021 kl. 13:49:21
Nu finns filmen på filmstadens hemsida ;D

https://www.filmstaden.se/film/NCG667414/encanto

Suveränt! Då hoppas jag både att den svenska trailern kommer snart och att den svenska premiären bekräftas...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2021 kl. 00:32:19
Här står det att den kommer visas med svenskt tal ;D

https://www.bioguiden.se/filmfokus.aspx?movieid=18025c84-6be1-4949-95ee-6d608ada5481
Men det är ju självklart det gör ju alla animerade Disney filmer.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2021 kl. 00:53:48
Men det är ju självklart det gör ju alla animerade Disney filmer.

Så därför borde detta ämne utan tvekan flyttas till avdelningen Dubbningar och röster!

clara liljeberg

för mirabel är en prinsessa eftersom hon har husdjur i palace pets wiki.

Disneyfantasten

Synd att det fortfarande inte tillkommit någon svensk trailer till denna film...

Ska bli intressant att se vilka de svenska rösterna blir när filmen väl har Sverigepremiär!  :D

Skulle gissa att Mirabel antagligen får en kändisröst... (som med bl.a. Molly Sandén i Trassel, Amy Diamond i Modig, Wiktoria Johansson i Vaiana, osv.)

Tänk att Disney för första gången gör en film där tjej-huvudrollen har glasögon... (precis som jag, fast hennes glasögon är större och rundare än mina, jag tycker redan om henne och gillar redan filmen)

En tidigare film från Walt Disney Animation Studios där huvudrollen bär glasögon är Atlantis som hade premiär 20 år tidigare, men denna film ser ut att bli mycket bättre då den är mer musikalisk, har mer natur och har mer Disney-tema i sig...

gstone

Jag har hitta en möglig rollista för filmen även om det till en  del är spekulationer.

• Mirabel Madrigal: Stephanie Beatriz
• Alma (Mirabel's grandmother): María Cecilia Botero
• Pepa (Mirabel's aunt): Carolina Gaitán
• Félix (Mirabel's uncle): Mauro Castillo
• Camilo (Mirabel's cousin): Rhenzy Feliz
• Luisa (Mirabel's sister): Jessica Darrow
• Isabela (Mirabel's sister): Diane Guerrero
• Dolores (Mirabel's cousin): Adassa
• Julieta (Mirabel's mother): Angie Cepeda
• Fernando? (Mirabel's father): Wilmer Valderrama

(Röster som är gissningar enligt förfatsren ät märktra röt , dom som inte är rätt är "confirmed ")

Hoppas det här ger lite mer in blick i filmen

Detta är taget för ett Amerikansk Disney forum.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 12 september 2021 kl. 17:27:25
Nu är det klart filmen ska bara gå på bio !

Under en månad, ja. Men redan till jul kommer den att släppas på Disney+.

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på en sak; denna film kommer i Sverige antagligen att numrerad 57 medan den i USA numreras 60, det innebär alltså att numreringen förstörs i Sverige eftersom Trassel hade "Walt Disney Animation Studios 50th Animated Motion Picture" strax innan filmens början likaväl som Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen hade "Walt Disney Animation Studios" strax innan filmens början även här i Sverige trots att filmen här är onumrerad...

Men oavsett vad så kommer jag att se filmen på bio i höst ändå om inget inträffar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2021 kl. 22:37:18
Jag kom att tänka på en sak; denna film kommer i Sverige antagligen att numrerad 57 medan den i USA numreras 60, det innebär alltså att numreringen förstörs i Sverige eftersom Trassel hade "Walt Disney Animation Studios 50th Animated Motion Picture" strax innan filmens början likaväl som Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen hade "Walt Disney Animation Studios" strax innan filmens början även här i Sverige trots att filmen här är onumrerad...

Men oavsett vad så kommer jag att se filmen på bio i höst ändå om inget inträffar...
Den kanske inte räknas alls precis som Raya.

Disneyfantasten

Idag sändes en ny trailer;

www.youtube.com/watch?v=CaimKeDcudo

Jag störs fortfarande att det ännu inte kommit någon svenskdubbad trailer trots att det bara är nästan två månaders tid kvar till premiären...