Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

2D vs 3D

Startat av TonyTonka, 22 januari 2024 kl. 00:17:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

2D eller 3D?

2D/Handtecknat
4 (66.7%)
3D/Datoranimerat
0 (0%)
Båda är lika bra
2 (33.3%)
Ingen av dem, jag föredrar spelfilm
0 (0%)

Antal personer som röstat: 6

TonyTonka

Jag blev lite inspirerad av diskussionen i Gnälltråden, så jag startar denna tråden för att fråga, föredrar ni 2D eller 3D-filmer när det kommer till animerat?

Själv är jag kluven, då båda två har sina fördelar och nackdelar, men om jag måste välja blir det nog handtecknat, då två av tre i min topp 3 favoritdisneyfilm-lista (Skönheten och Odjuret och Kejsarens nya stil som är etta respektive trea är 2D medan Encanto som är tvåa är 3D) är 2D.

Tycker det är synd att det inte görs mer 2D-animerade tecknade filmer, förekommer det ens i dagens läge, förutom möjligtvis Studio Gibli.

Och ja, jag vet självklart att även 2D-animerade filmer idag görs i datorn, men jag hoppas och tror att ni förstår frågan. ;)

Motivera gärna, för då blir tråden roligare att läsa. :D 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Överlag sett gillar jag 2D-animation snäppet mer, mest för att jag tycker de genomsnittligt ser snyggare ut (även om det också finns flera snygga 3D-filmer också).

Svaret är också lite partiskt, då de flesta animerade filmer numera är i 3D.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Kommer alltid föredra 2D animerat med hand på celler. Har aldrig gillat 3D animerat lågbudget jox, inte som barn & inte nu