Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tommy Blom (1947-2014)

Startat av ddubbning, 26 maj 2014 kl. 17:19:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Popsångaren, radioprogramledaren och röstskådespelaren Tommy Blom har gått ur tiden vid en ålder av endast 67 år. När det gäller dubbning var han nog mest känd för rollen som Herr Krabba i tv-serien SvampBob Fyrkant och filmen SvampBob Fyrkant - Filmen.
Vila i frid.

Erika


Hemlis

Tycker att han gjorde en bra insats som herr Krabba. Stephan Karlsén har ju tagit över den rollen sen några år tillbaka vad jag vet. Varför man valde att byta rösten på krabban är att jag skulle tro att Blom blev sjuk och inte kunna orka fortsätta. R.I.P., mr Blom :'(

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Olof Mellgren


Elios

Ajdå. Han var ju helt fantastisk. Har varit lite av en stor idol för mig. Fantastisk som Herr Krabba. Bara ÄLSKAR hans röst, får mig verkligen att påminna mig om gamla goda minnen. Hans röst är Untouchable.  :'( :-\

Elios

Man känner verkligen igen hans röst och tänker bara på Herr Krabba när man hör honom.  ;D

gstone

Han var en jätte bra dubbar !

Tycker han borde spelat Shifu i Kung Fu Panda.

Han var ofta bra  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 24 december 2020 kl. 21:22:47
Han var en jätte bra dubbar !

Tycker han borde spelat Shifu i Kung Fu Panda.

Han var ofta bra  ;D

Det hade nog inte varit någon dum idé. Men jag tror inte riktigt för att jag gillar Claes Ljungmark så pass mycket i filmen.  ::)