Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Count Duckula (Greve Duckula) - inslamlingstråd

Startat av Goliat, 29 oktober 2022 kl. 12:26:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Försöker samla ihop dubbningarna till dessa, just nu har jag till ett flertal, men ett par har något blivit fel så jag saknar ibland dialoger så skulle behöva ny källa till ett par också.  Dessa ska synkas till bättre utgåva.

Jag kommer gå igenom dessa under dagarna, så har ni fler avsnitt, hojta till.

SVARTA = Saknar
GRÖN = synkade o klara.
ORANGE = har, men ny källa behövs då det saknas ljud/dialog/skadat ljud.

  • 00. The Return of Count Duckula
  • 01. No Sax Please - We're Egyptian
  • 02. Vampire Vacation
  • 03. One Stormy Night
  • 04. Transylvanian Homesick Blues
  • 05. Restoration Comedy
  • 06. Mutinous Penguins
  • 07. Dr. Von Goosewing's Invisible Ray
  • 08. Down Under Duckula
  • 09. All in a Fog
  • 10. Castle Duckula: Open to the Public
  • 11. The Ghost of McCastle McDuckula
  • 12. Igor's Busy Day
  • 13. Autoduck
  • 14. The Vampire Strikes Back
  • 15. Hardluck Hotel
  • 16. The Hunchbudgie of Notre Dame
  • 17. Dear Diary
  • 18. Rent a Butler
  • 19. Jungle Duck
  • 20. Mobile Home
  • 21. A Fright at the Opera
  • 22. Dr. Goosewing and Mr. Duck
  • 23. Town Hall Terrors
  • 24. Sawdust Ring
  • 25. Duck and the Broccoli Stalk
  • 26. Family Reunion
  • 27. Ghostly Gold
  • 28. Ducknapped
  • 29. The Lost Valley
  • 30. Incredible Shrinking Duck
  • 31. Hi-Duck
  • 32. Prime-Time Duck
  • 33. Bloodsucking Fruit Bats of the Lower Amazon
  • 34. The Count and the Pauper (I Don't Wanna Work on Maggots Farm No More)
  • 35. In Arctic Circles
  • 36. Transylvanian Take-Away
  • 37. Who Dunnit?
  • 38. No Yaks Please Were Tibetan
  • 39. Beau Duckula
  • 40. Mississippi Duck
  • 41. Amnesiac Duck
  • 42. Mysteries of the Wax Museum
  • 43. Return of the Curse of the Secret of the Mummy's Tomb Meets Franken Duckula's Monster ...
  • 44. Lost City of Atlantis
  • 45. Bad Luck Duck
  • 46. Private Beak
  • 47. Astro Duck
  • 48. Unreal Estate
  • 49. Bombay Duck
  • 50. There are Werewolves at the Bottom of My Garden
  • 51. Duck Ahoy
  • 52. The Great Ducktective
  • 53. Dead Eye Duck
  • 54. The Show Must Go On
  • 55. A Christmas Quacker
  • 56. The Rest is History
  • 57. O.O. Duck
  • 58. Mystery Cruise
  • 59. Around the World in a Total Daze
  • 60. Manhattan Duck
  • 61. Alps-A-Daisy
  • 62. Prince Duckula
  • 63. Venice a Duck Not a Duck
  • 64. A Mountie Always Gets His Duck
  • 65. The Zombie Awakes


Från VHS kommer dessa:

Greve Duckula = Count Duckula
1. Ingen sax tack - vi är egyptier = No Sax Please - We're Egyptian
2. Pingvinerna gör myteri = Mutinous Penguins
3. En stormig natt = One Stormy Night

Greve Duckula. Vampyren slår till
1. Vampyren slår till = The Vampire Strikes Back
2. Hardluck hotel =  Hardluck hotel
3. Kära dagbok = .Dear Diary

Greve Duckula. En opera i skräck
1. En opera i skräck = A fright At The Opera
2. Ringaren i Notre Dame = The Hunchbudgie Of Notre Dame
3. Dr Goosewing & Mr Duck = Dr. Goosewing And Mr. Duck

Greve Duckula. Djungelankan
1. Djungelankan = Jungle Duck
2. Vampyrsemester = Vampire vacation
3. Igors stora dag = Igor's busy day

Greve Duckula. Mysteriet på vaxmuseet
1. Mysteriet på vaxmuseet
2. Den förlorade dalen
3. Förbannelsen över hemligheten med mumiens grav återvänder och möter Frankenduckulas monster

Fred


Goliat

Citat från: Fred skrivet 29 oktober 2022 kl. 16:06:23Har du alla avsnitt som finns utgivna på VHS?
Yes. Men ett avsnitt behövs digitaliseras om som jag inte har kassetten från.

EDIT: Saknar dock "Saga videofestival : 1" som har ett avsnitt. Inte fått fram vilket avsnitt det gäller dock.

MOA


Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 29 oktober 2022 kl. 16:30:33EDIT: Saknar dock "Saga videofestival : 1" som har ett avsnitt. Inte fått fram vilket avsnitt det gäller dock.
Jag har Saga videofestival här hemma, och enligt mina anteckningar innehåller den kassetten No Sax Please - We're Egyptian. :)

Därutöver innehåller kassetten:
Dundermusen - Chicken Run (TV3/VHS-dubben)
Narren Alias/Alias the Jester - Monster of the Lake/Amaranth and the Beast (där finns väl bara en dubbning för den enda VHS-utgåvan som släppts - när serien sändes på SVT var den i textad originalversion)
Tre kortfilmer med Tom & Jerry - lektordubbade, jag tror att Staffan Hallerstam gör alla röster

Jag tror inte att Saga videofestival innehåller några egentliga nyheter, utan allting är förmodligen bara axplock från andra VHS-filmer.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2022 kl. 02:15:34Jag har Saga videofestival här hemma, och enligt mina anteckningar innehåller den kassetten No Sax Please - We're Egyptian. :)

Därutöver innehåller kassetten:
Dundermusen - Chicken Run (TV3/VHS-dubben)
Narren Alias/Alias the Jester - Monster of the Lake/Amaranth and the Beast (där finns väl bara en dubbning för den enda VHS-utgåvan som släppts - när serien sändes på SVT var den i textad originalversion)
Tre kortfilmer med Tom & Jerry - lektordubbade, jag tror att Staffan Hallerstam gör alla röster

Jag tror inte att Saga videofestival innehåller några egentliga nyheter, utan allting är förmodligen bara axplock från andra VHS-filmer.
Du råkar inte ha "The Vampire Strikes Back"?

Den jag har klipps mitt i och saknar cirka 20-30 sekunder dialog. (Garanterat fel på digitaliseringen, inte jag som gjort tyvärr)

Jabberjaw

Saga Videofestival innehåller avsnittet:
19. Jungle Duck

Såvida det är den filmen med färgat omslag och fodralet är grönt och rött o gult eller liknande. Minns inte exakt då det var ett tag sedan jag tittade på filmen. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 30 oktober 2022 kl. 05:30:56Du råkar inte ha "The Vampire Strikes Back"?

Den jag har klipps mitt i och saknar cirka 20-30 sekunder dialog. (Garanterat fel på digitaliseringen, inte jag som gjort tyvärr)
Bra fråga! Jag vill minnas att jag ska ha 3 eller 4 av VHS-filmerna, men minns tyvärr inte vilka. Sannolikheten bör väl alltså vara hyfsad att jag ska ha den, även om jag inte kan lova något. Jag ska ta och leta. :)

Citat från: Jabberjaw skrivet 30 oktober 2022 kl. 05:31:12Saga Videofestival innehåller avsnittet:

19. Jungle Duck

Såvida det är den filmen med färgat omslag och fodralet är grönt och rött o gult eller liknande. Minns inte exakt då det var ett tag sedan jag tittade på filmen. :)
Det låter väldigt märkligt, då jag alltså har antecknat att Saga videofestival innehåller avsnitt 1 - No Sax Please, We're Egyptian. Kan det finnas mer än en Saga videofestival...?

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2022 kl. 08:24:10Bra fråga! Jag vill minnas att jag ska ha 3 eller 4 av VHS-filmerna, men minns tyvärr inte vilka. Sannolikheten bör väl alltså vara hyfsad att jag ska ha den, även om jag inte kan lova något. Jag ska ta och leta. :)
Det låter väldigt märkligt, då jag alltså har antecknat att Saga videofestival innehåller avsnitt 1 - No Sax Please, We're Egyptian. Kan det finnas mer än en Saga videofestival...?
Nej, det låter märkligt, finns bara en "Saga Videofestival 1", de gav aldrig ut flera. Däremot finns det en samling med Danger Mouse + Greve Duckula:

https://smdb.kb.se/catalog/id/001383214

Fred

#9
Jag har flera Greve Duckula-VHSer hemma och jag har för mig att både Jungle Duck och No sax please - We're Egyptian finns där.

Goliat

Citat från: Fred skrivet 30 oktober 2022 kl. 12:50:39Jag har flera Greve Duckula-VHSer hemma och jag har för mig att både Jungle Duck och No sax please - We're Egyptian finns där.
Har du vhs-bandet med "The Vampire Strikes Back", så tar jag gärna emot den. Ta gärna med så mycket före och efter, för ett par jag fått är klippta på slutet, så det har varit rätt svårt att återskapa.

Goliat


Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2022 kl. 08:24:10Bra fråga! Jag vill minnas att jag ska ha 3 eller 4 av VHS-filmerna, men minns tyvärr inte vilka. Sannolikheten bör väl alltså vara hyfsad att jag ska ha den, även om jag inte kan lova något. Jag ska ta och leta. :)
Det låter väldigt märkligt, då jag alltså har antecknat att Saga videofestival innehåller avsnitt 1 - No Sax Please, We're Egyptian. Kan det finnas mer än en Saga videofestival...?
Det finns fem (tror jag...) VHSer utgivna med Greve Duckula och alla har Saga videofestivals logga. 

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Fred skrivet 31 oktober 2022 kl. 13:56:04Det finns fem (tror jag...) VHSer utgivna med Greve Duckula och alla har Saga videofestivals logga.
Jag har skrivit med alla kassetter ovan som är utgivna med Duckula. :)
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 14:33:16Har tillgång till Vampyren slår till.
Är den komplett?