Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Jorden runt på 80 dagar.

Startat av Elios, 20 september 2009 kl. 15:46:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Är Jorden runt på 80 dagar filmen från 2004 med Jackie Chan som står på hemsidan eller är det någon annan har ni någon bild på den?

Daniel Hofverberg

Nej, filmen som creditlistan avser är den tecknade TV-filmen Festival of Family Classics: Around the World in 80 Days från 1972, som regisserades av Jules Bass och Arthur Rankin Jr. Den gavs ut på VHS 1990 av GMV Media och 1999 av Ozon Media.

Då jag fått creditlistan från annat håll, har jag tyvärr ingen omslagsbild på den. Faktum är att jag aldrig ens sett filmen själv.

Elios

CitatDå jag fått creditlistan från annat håll, har jag tyvärr ingen omslagsbild på den. Faktum är att jag aldrig ens sett filmen själv.

Okej men finns filmen på Tradera eller är det svårt att få tag i den?

Daniel Hofverberg

#3
Förr eller senare brukar väl nästan allt dyka upp på Tradera, så jag skulle förmoda att även denna gör det. Just nu ser jag att det finns en tecknad DVD-film med samma titel utgiven av Scanbox, som jag inte vet om det är samma film eller inte. Om du kollar i tråden Önska credits listor, så bör du se vem det är som bidrog med listan till den här filmen - den personen bör veta mer än mig hur sällsynt den är och om filmen på Tradera är samma eller inte.

Edit: Efter visst letande ser jag att det var Mysan som bidrog med de uppgifterna. Hon borde väl förhoppningsvis veta mer om filmen ifråga.

Elios

Okej Mysan var det hon vet nog något skulle jag tro.

Mysan

Jag har filmen, den är en tidig utgåva. vet inte så mycket mer än det jag bidrog med här på credits.
kan lägga ut en bild då jag får tid

Elios

CitatJag har filmen, den är en tidig utgåva. vet inte så mycket mer än det jag bidrog med här på credits.
kan lägga ut en bild då jag får tid

Okej tack för informationen.

Mysan

jag har aldrig sett den på tradera, men den kan säkert dyka upp. Jag lägger ut en bild nån gång under v41 (då jag är hemma)

Daniel Hofverberg

Kan du kanske känna igen på bilden om DVD-utgåvan som just nu säljs på Tradera är samma film eller någon annan tecknad film med samma titel?

Jag har aldrig hört talats om att den här filmen ska ha släppts på DVD, men å andra sidan finns det ju inte så många tecknade filmversioner av den här Jules Verne-boken och dessutom verkar den angivna speltiden på Tradera stämma hyfsat väl.

Mysan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 september 2009 kl. 05:27:31
Kan du kanske känna igen på bilden om DVD-utgåvan som just nu säljs på Tradera är samma film eller någon annan tecknad film med samma titel?

Jag har aldrig hört talats om att den här filmen ska ha släppts på DVD, men å andra sidan finns det ju inte så många tecknade filmversioner av den här Jules Verne-boken och dessutom verkar den angivna speltiden på Tradera stämma hyfsat väl.


Nej, det är inte samma som jag har. Men det är som du säger, finns säkert massor av olika filmer baserade på Jules Verne. Lovar att lägga ut omslagsbild från min utgåva så fort jag är hemma, om ca 2 veckor från nu.

Elios

CitatNej, det är inte samma som jag har. Men det är som du säger, finns säkert massor av olika filmer baserade på Jules Verne. Lovar att lägga ut omslagsbild från min utgåva så fort jag är hemma, om ca 2 veckor från nu.

Bra :D

Elios


Mysan

Citat från: Elios skrivet  6 oktober 2009 kl. 15:18:07
När kommer bilden? ??? :)

jag glömde kabeln så tidigast fredag kan jag lägga ut bilden, lovar


Mysan

bilder

Elios

Synd att den aldrig släpptes på Dvd. Ingemar Carlehed hade något älskat om den kom på Blu-ray.